Re: Verschil in gegevens bij uitlezen en in dreamapper

2
De gegevens van dreammapper worden via Bluetooth verbinding overgezet dacht ik of via een telefoonmodule maar wel vanuit de Dreamstation.

Maar kun je aangeven waaruit dit verschil dan bestaat en hoe veel dit dan afwijkt?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Verschil in gegevens bij uitlezen en in dreamapper

3
Ik las in mijn dreamapp vanmorgen totaal aantal csas vannacht 72 die de dame in haar computeranalyse niet aantoonde. Zij kon niet verklaren waar die vandaan kwam.
Ik heb net 3 weken een dreamstation, Had bij mijn slaaponderzoek een AHI van 62,6. Nu gemiddeld 15,4 dus ik ben een blij mens. Maar de app geeft aan dat mijn csas veel hoger zijn geworden en daar had ik vragen over aan de dame van VitalAire. In de uitdraaien van het kaartje zag zij deze stijging niet

Re: Verschil in gegevens bij uitlezen en in dreamapper

4
Dit is inderdaad zeer vreemd. Ik heb a.s. zaterdag een uitlezing van een dreamstation en zal dan eens de uitslagen van Dreammapper vergelijken met de uitlezing. Zodra ik meer weet zal ik je hierover berichten.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Verschil in gegevens bij uitlezen en in dreamapper

6
Hallo Marleen, ik zou nog bij jou terugkomen. Vandaag heb ik met behulp van het gratis programma Oscar een uitlezing gedaan van een Dreamstation cpap en ook de uitslagen van de app Dreammapper daarbij vergeleken. De ahi kwam geheel overéén tot en met het eerste cijfer achter de komma.
De gehele tijd dat het apparaat aanstond kwam redelijk overéén met dien verstande dat er circa 8 minuten tussen zat.
De obstructieve apneu en ook de centrale apneu kwam vrijwel overéén. Bij obstructieve apneu had oscar er twee meer en bij centraal apneu had oscar er 1 minder tov dreammapper. Ook het aantal hyponeus kwamen op twee na overéén. De medewerkster van Vitalaire zal de officiële software Encore Pro van Philips hebben gebruikt en zij zou dan in principe toch die 72 Centraal apneu incidenten moeten hebben kunnen zien. Of zij moet een versie van Encore hebben gehad die geen csas kan aantonen, maar dat lijkt mij sterk. Dus voor mij nog steeds onverklaarbaar.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar