Windows 10 / Encore Basic

1
Goede morgen allemaal,

Al enige jaren lees ik mijn Dreamstation eenvoudig uit met Encore Basic. De afgelopen dagen is een nieuwe PC geïnstalleerd met Windows 10 in plaats van Windows 7. Nu krijg ik telkens de melding: "kan gegevens niet lezen omdat kaart beschadigd is". Feit is evenwel dat de kaart niet beschadigd is (ook een andere kaart geeft hetzelfde bericht).

Waar zit het probleem en hoe is dit op te lossen?

Met vriendelijke groet,

Jan
Wie besefte dat "secondnose" nog een andere betekenis zou krijgen dan het type van mijn Citroen DS, (voor insiders) een "tweede neus".

Re: Windows 10 / Encore Basic

2
Ik zou proberen om het programma uit te voeren in "windows 7 modus" aangezien het niet compatible is met windows 10.
Als je op de snelkoppeling klikt met de rechtermuisknop en dan naar eigenschappen gaat, kun je daar naar het tab-blad compatibiliteit gaan en compatibiliteitsmodus aanvinken en dan voor windows 7 te kiezen. Wellicht dat het nu wel werkt, zo niet, misschien een vm installeren met windows 7 of dual boot met windows 7.

Succes
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: Windows 10 / Encore Basic

3
Goede middag Louis,

Goede tip, bedankt voor de reactie. Jammer genoeg leidt de door jou gegeven suggestie niet tot ander resultaat.

Met groet, Jan
Wie besefte dat "secondnose" nog een andere betekenis zou krijgen dan het type van mijn Citroen DS, (voor insiders) een "tweede neus".

Re: Windows 10 / Encore Basic

4
ik heb EP 2.24 gevonden :grin:

Ik zal die van de week eens proberen op een windows 7 machine en dan op een windows 10 virtuele machine, kijken of die versie wel werkt.. Ik moet eerst een paar backups maken voor het geval dat :relaxed:

Ik laat u dat nog weten
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: Windows 10 / Encore Basic

5
Bij voorbaat dank en ik informeer dinsdag nog even bij de softwareman van de computerleverancier. Het resultaat daarvan meld ik in ieder geval terug.
Wie besefte dat "secondnose" nog een andere betekenis zou krijgen dan het type van mijn Citroen DS, (voor insiders) een "tweede neus".

Re: Windows 10 / Encore Basic

7
Beste forumleden,

Ik ben ooit na het installeren van windows 10 overgestapt naar Encore Pro maar sinds ik een nieuwe laptop heb gekocht wekt die niet meer (iets met de SQL server ofzo). Nu lees ik hier dat Basic wel met Windows 10 werkt dus zou ik graag weer terug switchen. Zou ook ik de download instructie kunnen krijgen?

Vast dank1

Vriendelijke groet,

Florent de Keizer