Resmed myAir, hoe werkt het?

1
Een web applicatie voor AirSense™10 en AirCurve™10 gebruikers.

Wat is myAir?

MyAir is een online programma ontwikkeld om je te voorzien van gepersonaliseerde ondersteuning om je slaaptherapie zo optimaal mogelijk te kunnen benutten.

MyAir is sinds 17 mei 2022 ook verkrijgbaar als een app voor de Smartphone, werkzaam voor de Resmed AirSense 10 en Resmed AirSense 11.

Daar de Resmed AirSense 10 niet via Bluetooth werkzaam is, wordt de info voor de app nog geladen vanuit de MyAir website data. Voor de Resmed AirSense 11 gaat dit via de Bluetooth verbinding.


Met myAir, kun je:
  • - Coaching en tips op maat ontvangen om meer bekend te raken met de therapie.
    - Toegang krijgen tot je therapie data om je eigen voortgang te kunnen bekijken.
    - Penningen verdienen om mijlpalen te erkennen die je gemotiveerd houden terwijl je werkt aan een gezonder, gelukkiger leven.
Moet ik iets downloaden om gebruik te kunnen maken van myAir?

Nee. myAir is geen app, dus je hoeft niks te downloaden. Het is een online programma toegankelijk via de myAir website welke je kan openen vanaf elke gewenste computer, Ipad of telefoon met internet.

Om myAir te gebruiken, ga naar https://myair.resmed.eu/default.aspx?redirect=1, maak een account aan, en meld je aan.

Tip: Wanneer je myAir gebruikt vanaf een mobiel apparaat dan kun je een shortcut maken naar je beginscherm.

Hoe wordt de myAir Score berekent?

myAir berekent jouw score door het analyseren van de nachtelijke therapie data. Hoe hoger je score, hoe beter. Je krijgt punten gebaseerd op de volgende vier hoofdcategorieën:

Gebruikte uren:

Het punten systeem voor gebruik werkt per 10 punten. Wanneer je de therapie 1 uur zou gebruiken ontvang je 10 punten, voor 6 uur ontvang je 60 punten etc. Hoe langer je slaapt met therapie des te meer punten zullen worden toegekend met een max. van 70 punten.

Gebruiksuren

0 uur 0 punten
1 uur 10 punten
2 uur 20 punten
3 uur 30 punten
4 uur 40 punten
5 uur 50 punten
6 uur 60 punten
7 uur 70 punten


Hoe beter de masker afdichting, hoe meer punten je krijgt. Deze categorie helpt je om te weten te komen of je je masker aan moet passen of vervangen om een betere afdichting te verkrijgen. Wanneer de afdichting slecht is kan dit ten koste gaan van het comfort en de kwaliteit van de behandeling. De score neemt af zodra de masker lekkage toeneemt. Je kan max. 20 punten ontvangen bij minimale lekkage, 10 tot 15 punten voor gemiddeld lek, en 0 tot 10 punten voor een hoge mate van lekkage. myAir meet minimale, gemiddelde en hoge lekkage op een andere manier voor de verschillende masker types.

Wanneer je een neus- of neuskussentjesmasker gebruikt dan is het belangrijk om te onthouden dat er sprake kan zijn van mondlekkage. Door mondlekkage kan je last hebben van een droge mond en effect hebben op de therapie. 
Masker afdichting score is gebaseerd op Volgelaat, Neus of Neuskussentjesmasker.

Events per uur
Hoe minder ademhalings events u heeft per uur, hoe meer punten u ontvangt. Deze events zijn beter bekend als de AHI. myAir meet hoe vaak uw ademhaling geheel of gedeeltelijk stopt per uur. Wanneer u weinig events heeft doorgemaakt ontvangt u 4 tot 5 punten.
Check bij uw leverancier of dokter als u meer informatie zou willen ontvangen over het aantal ademstops dat u hebt per uur..

Events (Gebeurtenissen) per uur - Punten

0 - 6 5 P
7 - 9 4 P
10 - 12 3 P
13 - 15 2 P
16 - 18 1 P
19 of meer 0 P


Masker op/af
Hoe minder vaak je het masker op-/afzet gedurende de nacht hoe meer punten je krijgt. Iedereen moet zijn masker minstens 1x op- en afzetten gedurende de nacht. Dus bijvoorbeeld, wanneer je het maskers 1 of 2x afzet krijg je 4 tot 5 punten. Echter wanneer je het masker meerdere keren per nacht afzet kan dit betekenen dat er een probleem is met de maskerafdichting of slaap in het algemeen.

Events - Punten

1 - 5 P
2 - 4 P
3 - 3 P
4 - 1 P
5 of meer - 0 P


Groet RuudJ

PS:

Bovenstaande is een eenvoudige weergave van de resultaten van uw slaaptherapie. De periode is voortschrijdend over dertig dagen. Uw gegevens worden automatisch na 1 uur nadat u gestopt bent met de therapie verzonden en is dan binnen 24 uur beschikbaar. Mijn ervaring was dat de score vrij snel daarna zichtbaar op de website beschikbaar was.

De mails die u ontvangt zijn Nederlandstalig. De video films zijn in het Engels (US) - Engels (UK) - Duits - Frans , dus niet in het Nederlands. U kunt zelf instellen hoe vaak en wanneer, u regelmatig of at random mails krijgt toegestuurd.

U zult hiermee geen Uitlezing zien zoals u met het programma ResScan of SleepyHead/Oscar kunt verkrijgen.

Toch is het zeker voor de beginnende Cpap gebruiker, zeker in het begin een goede ondersteuning met regelmatig advies. In de bibliotheek kunt u de video films één voor één bekijken.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Resmed myAir, hoe werkt het?

2
Hallo,

Ik gebruik al meer dan een jaar MyAir zonder problemen. Als je nu inlogt, vraagt MyAir om de nieuwe Privacyverklaring en Gebruiksvoorwaarden te aanvaarden. Heeft iemand de tijd genomen om dit grondig door te nemen? Wat is er veranderd?

Ik hou niet van dit soort verrassingen. Heb meer zin om er mee te stoppen, omdat het mij allemaal niet transparant genoeg verloopt kwa privacy (wie krijgt welke data etc), en omdat de (beperkte) cijfers toch goed zijn. Maar dan heb ik de volgende vraag: hoe kan ik er voor zorgen dat mijn Resmed toestel geen signalen meer verzendt?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Melbourne

Re: Resmed myAir, hoe werkt het?

3
Melbourne schreef: 22 dec 2020, 10:44 Maar dan heb ik de volgende vraag: hoe kan ik er voor zorgen dat mijn Resmed toestel geen signalen meer verzendt?
Vliegtuigmodus volstaat daarvoor. Ik heb zelf bij mijn geknutsel ook wel het stekkertje van de interne radio module losgetrokken, en dan blijft de rest gewoon werken. Dat kan je natuurlijk niet doen met een apparaat dat in bruikleen is O:-)

GPG key ID 49A3F5E6, signature: https://paste.c-net.org/HeardFreddy
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i