Re: myair

2
Hallo Jos,

Zo zes vrijwilligers van de ApneuVereniging zijn door Resmed uitgenodigd om dit uit te testen. Ook ik ben dit momenteel aan het testen. Deze website is ontwikkeld voor de Resmed AirSense 10 en Resmed Air curve apparatuur.

Het is ontwikkeld voor de gebruiker. Men wil graag onze mening horen en omdat wij nu nog bezig zijn mag ik nog niet hierover uitleg geven. Wat ik kan zeggen dat een beginnende gebruik(st)er hier baat bij zou hebben.

In december loopt de test af en moeten wij verslag uitbrengen.

De site zal in het Nederlands zijn met onder andere video filmpjes, waarschijnlijk met ondertiteling.

Men is van plan snel van start te gaan.


Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: myair

3
Hallo,

Ik las in het Apneu Magazine dat het inmiddels kan worden gebruikt. Helaas lukte het mij niet me te registreren. Bij navraag bij de Amerikaanse helpdesk kreeg ik als antwoord: I can see your serial number is for a device that should have been distributed in Europe. You would not be able to register your device in the U.S. site for myAir. If you are in the Netherlands, please register your device in the European version of myAir, via this website:

https://myair.resmed.eu/

Helaas kwam ik ook daar niet verder.
Mijn vraag ligt nu bij de Europeesche helpdesk.

Groet


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Re: myair

4
Lees even mijn antwoordt aan Miranda in dit draadje http://www.apneuvereniging.nl/forum/vie ... 44&t=10006

Heb je nog vragen, stel ze maar. Ik heb het afgelopen zaterdag 30-01-2016 nog nagevraagd aan mijn collegae testers en Resmed is er nog steeds mee bezig.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: myair

6
Hallo Webber,

werkt het bij jou dan al op deze wijze?

Normaliter moet je toestemming verlenen dat je je privé gegevens geupload mogen worden naar de server van Myair. Pas als het nummer van je cpap in de database is opgenomen, zal je het netwerksymbool op je display van de AirSense of Aircurve groen zien oplichten.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: myair

7
Hoi RuudJ, ik heb sinds kort de beschikking over een Resmed AirSense 10.Ondanks dat ik geen toestemming heb verleend om gegevens te uploaden, licht het netwerksymbool groen op en kan ik mijn gegevens dus bekijken in MyAir. Wellicht is deze optie vanuit de zorgpartij die mij de cpap heeft geleverd alvast aangezet zodat ook zij op afstand rapporten kunnen bekijken en misschien ook wel settings kunnen wijzigen? Je dient natuurlijk wel zelf je serienummer en devicenummer in te voeren op de site.... wellicht geef je met het invoeren van deze gegevens automatisch toestemming tot uitlezen?

Re: myair

8
Dit zou inderdaad zo kunnen zijn. Kun je gewoon inloggen op deze website en je informatie over de laatste veertien dagen inzien?

Krijg je af en toe of regelmatig ook mails thuis gestuurd met tips en video filmpjes van MyAir?

Ik heb deze site mede getest en kreeg regelmatig mails toegezonden.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: myair

9
Ik gebruik de AirSense nog geen 14 dagen, maar de laatste dagen lukt aardig. Ik heb net nog even op MyAir gekeken en op de site stond de tekst "Laatste synchronisatie 23 maart 21:31". Dus nog recent contact gehad met de Airsense.

Je krijgt inderdaad mailtjes met video's en tips. Ik heb als voorbeeld de laatste hieronder toegevoegd ter info.
De plaatjes en links zijn eruit, maar de tekst geeft een goed beeld.

Beste Webber,
Met een verwarmde bevochtiger kunt u comfortabeler wakker worden.
De ingebouwde verwarmde bevochtiger van uw AirSenseTM 10- of AirCurveTM 10-therapieapparaat kan uw comfort verbeteren door de lucht die u inademt te bevochtigen.
Als uw neus droog of verstopt aanvoelt of u last hebt van een droge mond, kan het helpen om de bevochtiger hoger in te stellen en zo de bevochtiging te verhogen.
Mogelijk moet u het bevochtigingsniveau af en toe aanpassen om neusverstopping tegen te gaan. Kijk hier hoe u dit doet.
Lees meer over het tegengaan van neusverstopping.
Vergeet niet de bevochtiger elke avond te vullen met gedistilleerd water om te voorkomen dat u met een droge mond en keel wakker wordt.
Lees meer over de voordelen van bevochtiging.
Raadpleeg de handleiding van de bevochtiger voor hulp bij het kiezen van de instellingen.
Welterusten!
Het myAir-team
myair.resmed.eu

Re: myair

10
Webber, mooi zo. Nog een vraagje. Tijdens de testfase waren de filmpjes in vreemde talen beschikbaar. Wij vroegen of de Nederlandse taal ook beschikbaar kwam en kregen te horen dat men de filmpjes Nederlands wilde ondertitelen, is dit ook gebeurt?

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: myair

11
Helaas RuudJ. De keuze is alleen tussen engels, frans of duits gesproken. Dus geen ondertiteling.
Vanochtend is alle data ca. een uurtje na het opstaan weer automatisch geüpload naar MyAir en inzichtelijk via de site myair.resmed.eu
Heb jij ook nog een poging gedaan om het account actief te krijgen?

Re: myair

12
Ja, maar mijn simkaart is niet geactiveerd.

Ik heb even contact opgenomen met Resmed en wacht de antwoorden af op de vragen die ik gesteld heb.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: myair

13
Ik zou nog terugkomen als ik antwoord zou ontvangen op de vragen die ik gesteld heb aan een medewerkster van ResMed.

De vraag die ik stelde:
Wij hadden gevraagd of ook de Nederlandse taal of ondertiteling bij de video filmpjes kon worden toegevoegd, maar blijkbaar is dit nog niet het geval.
Het antwoordt luid:
Via mijn collega´s die zich bezighouden met het ontwikkelen van myAir heb ik begrepen dat er momenteel voor is gekozen de video´s in het engels te laten. We gaan eerst bekijken hoeveel animo er is als myAir officieel gelaunched is en op basis daarvan zullen we e.e.a. verder bekijken. Daarnaast zijn we aan het bekijken of we deze manier dmv ondersteunende filmpjes gaan blijven gebruiken of dat we in de toekomst overschakelen naar een andere methode.
In dit antwoord wordt gesproken over:
als myAir officieel gelaunched is
Hierover het volgende:
T.z.t. zullen wij een advertentie en mogelijk artikel plaatsen in het apneu magazine en ook de banner op de website aanpassen naar myAir.
De verwachting is, dat de officiële start in kwartaal 2 van 2016 zal plaatsvinden.

Als het apparaat (AirSense/AirCurve) nu al geactiveerd is om gegevens te verzenden, dan zou dit nu al mogelijk zijn, maar men wil eerst een en ander goed geregeld hebben, alvorens men tot de officiële start met deze website overgaat.

Dus het verzoek nog even te wachten...

Wordt vervolgd.

Groet Ruud J
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Website myAir van ResMed

14
Q2 is net begonnen, dus zal MyAir wel snel officieel gelanceerd worden.
De site is alleen te gebruiken door ResMed gebruikers die voldoen aan de volgende specs:
"myAir ondersteunt alle AirSenseTM 10- of AirCurveTM 10-apparaten met ingebouwde draadloze technologie. Al deze apparaten hebben een serienummer van 11 cijfers en een apparaatnummer van 3 cijfers die op de achterkant van het apparaat staan".

Re: Website myAir van ResMed

15
Hallo Ruud,

Ik heb intussen ook een account bij MyAir van ResMed en kan dagelijks mijn data bekijken.
Ik moet zeggen dat ik SleepyHead fijner en veel uitgebreider vind, maar voor een snelle check zonder de sd-kaart uit toestel te hoeven halen, is dit ook een goede optie.

Groet,
Astrid

Re: Website myAir van ResMed

16
Klopt Astrid, De MyAir site is voor beginners een goede site, maar mocht je er meer in willen duiken dan is deze site te licht bevonden.

SleepyHead geeft veel meer info.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Website myAir van ResMed

17
Goedemorgen,

Ik gebruik sinds 3 weken de Airsense 10 Elite. Afgelopen weekend heb ik me aangemeld bij myAir. Ik zie de toegevoegde waarde van de gegevens eerlijk gezegd niet zo, hetzelfde zie ik toch iedere morgen in mijn display staan? Wel zijn de video's handig voor mensen die zich nog niet ingelezen hebben op dit forum. Zelf heb ik onwijs veel info hier gehaald! Daar heb ik heel veel aan gehad, want bij de slaappoli waar ik zit vond ik ze niet heel scheutig met de informatie...

Nog een vraagje: ik wil een keer SleepyHead installeren (door alle reacties hier ben ik erg nieuwsgierig geworden), maar kan ik dat ook op een tablet installeren of alleen op een pc?

Groetjes, Jil

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Re: Website myAir van ResMed

18
Jil, een tablet heeft vaak geen aansluiting voor een sd kaart of usb stick.

Een laptop of een pc of een notebook is dan de oplossing.

De toegevoegde waarde van de Myair.resmed.eu site is voor de beginnende cpap gebruiker die niet op het forum zit.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Website myAir van ResMed

19
Ik gun iedere apneuer dit forum! Er staan zoveel goeie tips en medeleven op!

En dank voor de opmerking over de aansluiting op een tablet, zal eens bij de mijne kijken, dacht dat er wel iets zat voor een (micro) sd kaart. En anders inderdaad de laptop.

Groetjes, Jil

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk