Re: Philips Dreamstation op accu

21
Bedankt voor de reacties. Interessant allemaal. Hoeveel zou zo'n zelfgemaakt snoertje kosten?
En er staat hierboven een link naar een snoertje van Philips zelf, dat zowel op de System One of de DreamStation zou moeten werken. Dat zou dan dus ook wat zijn?

In elk geval lees ik al deze technische informatie vanavond nog eens goed door...

Rogier
Philips Dreamstation 2 (4-5 dagen per week) druk 4cm tot 9 cm
Resmed 9 (3-2 dagen per week) druk 4cm tot 9 cm

Re: Philips Dreamstation op accu

22
U gebruikt al de sigarettenaansteker adapter zoals hieronder afgebeeld? De kabels van Philips zijn hiervoor inderdaad geschikt.

Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Philips Dreamstation op accu

23
Ik gebruik inderdaad dat type accu, 14 Ah. met de sigarettenaanstekerplug.
Verder de oude kabel van de Remstar M (sigarettenplug naar een kleine 12V stekker),
plus de eigen verloopkabel naar de Dreamstation.
Het is wat omslachtig maar in de oude kabel zit een zekering en een paar ferrietkralen tegen hoogfrequent instralen.
De accu's dienen wel elk half jaar opgeladen te worden, ook als ze niet gebruikt worden (zie handleiding van de accu's)
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Philips Dreamstation op accu

24
Dat is hem! Dan probeer ik het met de Philipskabel. Dat is vermoedelijk eenvoudiger dan speciaal iets laten maken. Maar wel vriendelijk bedankt voor het aanbod en alle technische informatie.

Rogier
Philips Dreamstation 2 (4-5 dagen per week) druk 4cm tot 9 cm
Resmed 9 (3-2 dagen per week) druk 4cm tot 9 cm

Re: Philips Dreamstation op accu

25
Aangezien ik de afgelopen tijd twee keer met een lege auto accu heb gestaan, omdat ik langere tijd niet heb gereden (natuurlijk vanwege de corona regels) heb ik na de tweede keer via Amazon.de een jumpstarter aangeschaft van het merk Yaber YR800.
Je kan er meerdere malen de auto mee opstarten. Maar een mooie bijkomstigheid ervan is, dat het ook een cigarette lighter type uitgang bij was.
Hiermee kan je, mits je de juiste kabel hebt, meerdere nachten de Dreamstation CPAP kunnen gebruiken.
Deze jumpstarter is via een 12 Volt naar USB in de auto op te laden.

Misschien voor backpack kampeerders iets om over na te denken.

Houdoe,

Ben
Er is genoeg lucht op de wereld.
Maar blijkbaar kan je toch lucht tekort komen.