Welke powerbank te gebruiken

1
In het apneublad van december kon je iets lezen over oplossingen bij stroomuitval. Vannacht langdurige uitval gehad, van 2.30 tot 9.00, en met een ahi van 72 moet ik verplicht met mijn cpap slapen uiteraard. Dus geen oog dicht kunnen doen!
Nu dus op zoek naar een goede oplossing. In het apneublad klinkt de accu oplossing als goedkoopste, maar lijkt me wel een heel geknutsel. De powerbank optie trekt mij meer. Welke is geschikt? Mijn cpap heeft enkel een stroomkabel op het lichtnet met stekker, dus geen USB ingang of zoiets. Wie kan adviseren. Ik zie het als een noodoplossing voor een paar uur, dus heel veel capaciteit hoeft niet per se.

Re: Welke powerbank te gebruiken

2
Bettina kun je ook aangeven wat voor merk cpap je hebt?

Gebruik je daarbij een bevochtiger?

Natuurlijk is slapen zonder cpap niet aan te raden, maar je kunt bij dit soort noodgevallen ook zonder gaan slapen.

Vaak zal de eerste nacht na langdurig gebruik van de cpap het aantal Ademstops mee kunnen vallen.

Misschien dat je de volgende dag minder fit voelt, maar dat heb je nu ook na een nacht doortrekken.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Welke powerbank te gebruiken

4
Ik mag van mijn arts ook niet zonder slapen (en met mij heel veel mensen hier) maar soms zijn de omstandigheden nu eenmaal zo dat het niet lukt. Dat is overmacht.
Geen arts die je daarop zal aanspreken.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Welke powerbank te gebruiken

5
Er zijn tegenwoordig verschillende uitstekende backup systemen te verkrijgen.
Ik heb bij de Fa Conrad een starthulp aangeschaft die een accu van 16 Ah had en tevens een omvormer die van de accuspanning 230 Volt wisselspanning kon leveren.
Als je de bevochtiger uitschakelt dan zou je met zo iets een nacht kunnen slapen als de netstroom is uitgevallen.

Succes met jouw zoektocht.

Houdoe,

Ben
Er is genoeg lucht op de wereld.
Maar blijkbaar kan je toch lucht tekort komen.