Keuze reis CPAP

1
Hoi, nieuw als gebruiker van CPAP sinds 2 jaar en kan niet meer zonder (van AHI 47 naar <2). Op dit moment thuis beschik ik over Philips DreamStation.
Nu ben ik vaak op reis voor werk en wil ik een 2e CPAP aanschaffen. Keuze die ik zie zijn:
-DreamStation Go
-Transcend
-Breas Z1

Wel wil ik graag mijn huidige masker blijven gebruiken. Kan deze standaard op de slang worden aangesloten?
Welke keuze zouden jullile adviseren? Ik heb mijn DreamStation wel eens zonder bevochtiger gebruikt maar dan is het geluid zo veel meer.

Ben benieuwd naar adviezen. Alvast bedankt.

Re: Keuze reis CPAP

6
Omdat het niet geheim is plaats ik hier het bericht:

Tja, wat is wijsheid. Een Reiscpap is erg duur en alle vier de modellen produceren een storend geluid wat via de slang naar het masker komt. Het model wat je niet noemt is de Resmed Airmini. Een heel mooi handzaam en kleine Reiscpap met als nadeel verplicht de Airfit F20, N20 en de P10 maskers die speciaal voor deze cpap gemaakt zijn te gebruiken. En deze maken wat mij betreft te veel lawaai.

Alle Reiscpap's werken met zeer kleine motoren en deze veroorzaken het geluid via de slang naar het masker toe.

De Breas Z1, de Resmed Airmini heb ik zelf getest. De Dreamstation Go heeft iemand anders via Duitsland besteld en vanwege het geluid weer teruggestuurd. De Transcend maakt ook geluid waar je aan moet wennen.

Dus wat is in deze wijsheid, als je weet dat je voor dik €575 tot €1300 kwijt bent.

Op het forum staat momenteel, weet niet of hij al verkocht is, voor €150,00 een eenvoudige Reiscpap te koop.

Je kunt via dit bericht contact zoeken met de verkoper. Ik heb zijn e-mail adres dus kan hem bereiken mocht je belangstelling hebben.

Lees eerst eens alles door en ook over de bevochtiger wat ik erbij heb gezet.

viewtopic.php?f=41&t=11920

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Keuze reis CPAP

7
Dag Ruud,

Bedankt voor je reactie. Jammer dat die dingen zo lawaaiig zijn.
Wat de reis-cpap in de advertentie waarnaar je verwijst, de afmetingen daarvan (5.7 in x 5.1 in x 3) worden gegeven in inches neem ik aan. Dat komt dan op 14,5 *13*7,62, en dat is ongeveer hetzelfde als mijn POhilips Remstar System One zonder luchtbevochtiger (16*14,5*7). Dus zo heel erg klein lijkt het ding me niet. Of zie ik dat verkeerd?

Groet,

Igoram
Philips Dreamstation 2 (4-5 dagen per week) druk 4cm tot 9 cm
Resmed 9 (3-2 dagen per week) druk 4cm tot 9 cm

Re: Keuze reis CPAP

8
Klopt helemaal. Als je alle benodigdheden meerekent dan heb je nog een aparte tas nodig.

Ik denk dat je beter kunt investeren in een goede batterij als je op vakantie gaat en je eigen cpap blijft gebruiken.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar