Re: Met de trein naar Parijs

2
Hoe ging het voordat je begon met de cpap therapie? Weet niet wat je gaat doen in Parijs, maar zonder cpap kun je terugvallen in je vermoeidheid, cq snurken enz en ik weet niet of je met iemand anders gaat en of die persoon er hinder van kan ondervinden? Het kan dus zomaar die twee of drie dagen grondig verpesten.

Ik neem mijn cpap altijd mee als ik weet dat ik ergens anders moet overnachten. Dus wat is wijsheid?

Groet Ruud J
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Met de trein naar Parijs

4
Ten allen tijde meenemen. Geen nacht zonder CPAP. Daarbij telt gewicht niet (wat mij betreft).
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Met de trein naar Parijs

5
Zo zwaar is zo'n CPAP nou ook weer niet, toch?
Wat zal het zijn?
Een kilo?
Die fles lekkere wijn die je mee naar huis gaat nemen is zwaarder.

Maar dat weet ik niet zeker.
Wat ik wel zeker weet is dat je niet zónder CPAP wil slapen.
Je kater na het weekend zal een stuk groter zijn dan die van de wijn alleen.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Met de trein naar Parijs

9
Nou in de Thalys heb je totaal geen zicht op je tas omdat er zoveel mensen in zitten. Ik was de dag erna vrij. Het was een leuk weekend met een grote rugtas. Dus dat was geen optie.

Op vakanties neem ik mijn cpap wel mee op reis maar dan heb je meer ruimte dan in de Thalys vandaar. Twee nachten zonder geslapen. Is niet bevorderend weet ik maar een reis Cpap is mij te duur en ben snotverkouden. Thuis gebruik ik hem wel en zelfs als ik verkouden ben.

Luchttekort
Sinds 2015 Dreamstation
Sinds oktober 2018 F&P Eson 2 masker
A.H.I. Zonder behandeling op rug 30 en op zij 15 druk 10

Re: Met de trein naar Parijs

12
Nou de trein is vanaf Rotterdam al zo vol met mensen en bagage. Is er een plek waar medische apparatuur kan worden neergelegd, zonder dat ik mij zorgen hoef te maken dat er diefstal word gepleegd. De trein naar Brussel zit dan al heel erg vol?
Sinds 2015 Dreamstation
Sinds oktober 2018 F&P Eson 2 masker
A.H.I. Zonder behandeling op rug 30 en op zij 15 druk 10

Re: Met de trein naar Parijs

13
Antwoord

Medische apparatuur wordt beschouwd als bagage. Je kan deze het beste plaatsen (indien mogelijk) in het rek boven de zitplaats. Zo kan je een oogje in het zeil houden. Er zijn geen speciale plaatsen voorzien voor medische toestellen.
Ann

Hier heb je ook niks aan
Sinds 2015 Dreamstation
Sinds oktober 2018 F&P Eson 2 masker
A.H.I. Zonder behandeling op rug 30 en op zij 15 druk 10