Huren van een reis CPAP

1
In verband met een reis waarvan ik zeker weet dat ik niet iedere dag stroom ter beschikking zal hebben ben ik eigenlijk op zoek naar de mogelijkheid om een CPAP te huren die op een batterij werkt. Tevens is dit ook veel makkelijker meenemen in een backpack. Weet iemand of je dergelijke apparaten kan huren of misschien een andere oplossing?

Re: Huren van een reis CPAP

3
Denk nog even aan: heeft de Cpap een SD kaartslot waar de therapiegegevens op worden opgeslagen t.b.v behandelaar, leverancier, verzekeraar enz. Heeft de Pap een modem waarmee de therapiegegevens via wifi naar b.v de leverancier worden verzonden. Op de SD kaart worden de apparaatgegevens opgeslagen, die komen niet meer overeen met de app. gegevens die bij de leverancier zijn opgeslagen. De vraag kan zijn, of worden, of daar genoegen mee wordt genomen. "Mijn" leverancier neemt er genoegen mee, bij afwezigheid door vakantie ed., als ik mijn SD kaart bij terugkomst via wifi uit laat lezen. Voorwaarde is dan wel dat het met mijn "eigen" Apap gebeurt. Heeft je behandelaar de mogelijkheid je gegevens zelf uit te lezen, dan sla je het leveranciersverhaal over. De mijne heeft dat niet, vandaar. Wellicht dat niets van dit alles zich aan je zal voordoen en alles gladjes verloopt. Dat zou fijn zijn !

Gr. Wk

Re: Huren van een reis CPAP

4
Willem, men vind het vaak niet erg als je een gat in het Uitlees patroon hebt vanwege een vakantie als je kunt aantonen dat je een andere cpap hebt gebruikt.

Je kunt de eventuele sd kaart van een andere cpap niet in je eigen cpap stoppen om de gegevens uit te laten lezen door de leverancier.

Vaak heeft een Reiscpap ook geen sd kaart. De meeste Reiscpap's worden en kunnen vaak alleen via een app op je telefoon ingesteld worden. Ook de uitlezing van deze Reiscpap's gebeurt via een App op de telefoon vaak via Bluetooth verbinding of wifi.

Je kunt dan de gegevens, indien nodig altijd laten zien.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Huren van een reis CPAP

6
Beste allemaal, omdat ik denk dat meerdere van ons wel eens behoefte hebben aan een accupakket voor de CPAP, maar terugschrikken voor de aanschafprijs. Ik heb het als volgt opgelost. Ik huur een CPAP incl accupakket voor mijn zeilvakantie bij Oxigo/ MiniCPAP in Bunnik. Kijk op hun sites voor de mogelijkheden: minicpap.nl en oxigo.co. Goede reis en geniet ervan.

Re: Huren van een reis CPAP

8
Ik heb op het FB account van de ApneuVereniging gelezen dat je gewoon eventjes moet informeren via de telefoon en dat je dan meer te weten komt.

Ik weet ook dat Medidis de Transcend verhuurd inclusief accupack.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Huren van een reis CPAP

9
RuudJ schreef: 29 jan 2019, 12:24 Je kunt bij de leverancier Medidis de transcend huren. Telefoon 0320-267600
Is deze informatie nog actueel? Zijn er ook andere mogelijkheden om een reis-cpap te huren of (tweedehands) te kopen?
Philips Dreamstation 2 (4-5 dagen per week) druk 4cm tot 9 cm
Resmed 9 (3-2 dagen per week) druk 4cm tot 9 cm

Re: Huren van een reis CPAP

10
Het lijkt mij erg ver gaan als je aan je leverancier moet melden dat je het SD-kaartje niet online kunt laten uitlezen en/of je een andere CPAP gebruikt bv. voor vakantie. Dit is een ernstige aantasting van de persoonlijke levenssfeer. Daar hebben ze geen moer mee te maken. Ik denk dat de autoriteit Persoonsgegevens er geen spaan van heel laat. Hooguit een enkele melding zonder tekst of uitleg zou moeten volstaan.

Groet, Jan

Re: Huren van een reis CPAP

11
Of die gegevens van huren bij Medidis nog actueel zijn? Volgens mij wel. Vorig jaar, bij de Gezondheidsbeurs in Februari 2020 gehouden, nog wel in ieder geval. Dus je kunt altijd een telefoontje eraan wagen. Zij hebben zover ik weet alleen de Transcend als reiscpap te huur.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Huren van een reis CPAP

14
JanJaap schreef: 03 aug 2022, 11:38 Het lijkt op de berichten van huurapparatuur, dat men denkt dat de zorgverlener iedere dag uw cpap apparatuur uitleest.
Dit gaat niet automatisch, maar op commando...
De informatie wordt sowieso automatisch naar ResMed servers geupload, zeker elke dag. Dat een leverancier etc. daarna op commando die gegevens van ResMed ophaalt maakt niet echt uit.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i