Re: Provent

4
David, mijn schoonzuster in New York zweert erbij en gebruikt deze pleisters elke nacht volgens mijn broer.

Zij heeft twee setjes bij mij thuis achtergelaten voor mij.

Of het helpt? Misschien als je een lichte vorm van Apneu hebt, maar wat een boer niet kent, dat vreet tie niet.

Ik probeer het niet. Maar als jij het vertrouwt, probeer het dan eerst thuis uit. Hoe hoog is jouw ahi?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Provent

6
Laat het ons eerlijk weten en bedenk ga niet over 1 nacht ijs.

Zonder cpap in Thailand kan, als het niet gaat, je vakantie danig verpesten.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Provent

7
ik heb evt ook nog een antisnurkbeugel die de scherpe kantjes eraf haalt. Maar het is behelpen idd. Ik laat het weten. Ik ga eerst 2 nachtjes proefslapen. Is het niks dan kan ik altijd de cpap nog meenemen.

Re: Provent

8
David, zolang het een MRA is het okay, maar een Snörex beugel is dat niet. En twee nachtjes is waarschijnlijk te weinig.
Overigens een AHI tussen de 16 en 30 per uur is matige apneu tegen ernstig aan. Ik betwijfel of deze Provent pleisters jouw ademstops van deze waarden kan verhelpen. Wees voor jezelf kritisch bij het beoordelen van dit product.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Provent

9
Ik kan mij echt niet voorstellen dat pleisters op de neusgaten, obstructies in de keel en luchtpijp kunnen verhelpen.

Als het bijna 1 april zou zijn, zou ik er om kunnen lachen.

Een raad van mij.... Bezint eer ge begint.

HOUDOE vertaling (in Algemeen Beschaafd Nederlands) behoed U zelf.

Ben
Er is genoeg lucht op de wereld.
Maar blijkbaar kan je toch lucht tekort komen.

Re: Provent

10
Dat omschreef ik dus met Zuchttt, Ben.
Wéér zo'n alles oplossend en 'supergoedkoop' product.
Als iets zo revolutionair is als in dit soort advertenties gesuggereerd wordt hadden we er wel in de reguliere media van gehoord.

Voorlopig lost dit maar één probleem meteen op: het geldprobleem van de aanbieder.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Provent

11
Super goedkoop kan ik het niet noemen hoor, €99,00 voor 30 dagen noem ik niet goedkoop. Daarom snap ik niet dat mijn schoonzus daarmee lekker slaapt.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Provent

12
Ik las over die pleisters op een gerenommeerde amerikaanse site, huffingtonpost. Blijkbaar is het hier in Nederland toch al gauw: wat de boer niet kent dat lust ie niet. Ik ga het proberen. Zeker niet goedkoop. En ik vind zo'n zucht reactie nogal kinderachtig naar iemand die het goed bedoelt. Maar blijkbaar zijn er hier ouwe getrouwen die een bepaalde status hebben en zich niet meer hoeven te gedragen want verder valt niemand over die zucht. fijne avond!

Re: Provent

13
Je trekt net zo gauw conclusies als waar je mij van beticht, David.
Míjn excuses voor het geven van een andere kijk op de zaak.
Ik bedoel het net zo goed.

Heeft geen moer met status te maken.
En als je mij kinderachtig vindt omdat ik op een onomwonden manier wil waarschuwen mag dat van mij.
Geen énkel probleem.
Als je goed leest zijn de anderen net zo skeptisch als ik. Ze brengen het alleen wat minder bot.
Maar bot is wél duidelijk.

Veel plezier met je pleisters die gezien de prijs wel erg goed zullen zijn.
('Supergoedkoop' stond niet voor niets tussen ' ')
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Provent

14
Menno M. schreef: 21 feb 2019, 18:12 Míjn excuses voor het geven van een andere kijk op de zaak.
Nou, ik vind een dergelijk bericht...
Menno M. schreef: 20 feb 2019, 19:19Zuchttt!
...wel blijk geven van een minimale inspanning. Ook wel erg koeltjes als iemand openlijk vraagt of hij/zij wellicht is opgelicht. Voegt zo weinig toe he?

En dat terwijl er een hoop op de Provent is af te dingen. Even denken: hoe hoog is de druk die wordt opgebouwd? Is die te laag of te hoog? Ontsnapt alles weer door de mond (zoals bij mij met een neusmasker het geval is) Kan je wel wennen aan de ademweerstand (die waarschijnlijk steiler is dan CPAP, en niet instelbaar zoals EPR of *Flex) En inderdaad, het is een verbruiksproduct dus de kosten kunnen oplopen. Tot slot een informatief filmpje van TheLankyLefty27


davidj schreef: 21 feb 2019, 18:05 Maar blijkbaar zijn er hier ouwe getrouwen die een bepaalde status hebben en zich niet meer hoeven te gedragen want verder valt niemand over die zucht.
Ik dus wel, en ik kan het me voorstellen dat u deze indruk kreeg. Magoed, soms zwijgen mensen liever dan kritiek te uiten.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Provent

15
Ik ga nog één keer reageren en daarna hoop ik dat het weer over het onderwerp gaat ipv over mij:

Dat zuchttt sloeg op het product.
Op de manier van adverteren en op de belachelijke prijs die er voor betaald moet worden.
Niet op David!

Ik dacht dat ik juist heel duidelijk was, maar mijn duidelijkheid wordt duidelijk niet goed geïnterpreteerd.

Duidelijk?
Mooi.

En nogmaals sorry.
Ik zal hier niet meer reageren.
Beloofd.

Verdere discussie omtrent mijn reactie mag per PB.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Provent

16
Menno, no problem. Ik snap m en kan zelf ook wel eens kortlontig reageren, hoort bij het ziektebeeld. Misschien de druk een standje hoger zetten? :) Ik heb de pleisters binnen en zie dat het FDA approved is. Dat lijkt me toch wel kosher. Ik start zo met het eerste setje (geel) voor de eerste 2 dagen. Er zijn 3 gradaties geleverd. Geel voor nacht 1 & 2, paars voor nacht 3 & 4 en daarna groen voor nacht 5 tm 30. Las dat ze in de US 3 $ per nacht kosten dus geen marge blijkbaar. Of de wisselkoers wsch. En 3 euro per nacht, sja, ik vind het wel te doen als het werkt.

Re: Provent

17
David, als het werkt en het zou alleen voor een vakantie periode zijn, dan zijn de kosten nog te overzien. Ben benieuwd naar jouw ervaring met dit product.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Provent

20
Eerste nacht redelijk ok. Pleisters blijven goed zitten. Volgens mij voornamelijk door mn mond geademd maar dat schijnt normaal te zijn in het begin. Paar keer wakker met droge mond. Volgens partner wel ff gesnurkt maar niet zo hard als zonder hulpmiddelen. Had ook een wijntje op. Ik ga het nog een nachtje proberen. Valt niet tegen. Vandaag cursus. Kijken hoe het met de concentratie gaat. Laters.