Kamperen met cpap zonder stroom

1
Het kampeerseizoen is weer bezig. Had mijn oplaadbare spullen weer nodig, maar mijn starthulp heeft lang in een lade gelegen, had iedere 3 maanden opgeladen moeten worden. Na een paar uur laden kwam er pas 10,8 Volt uit. Maar afgezien daarvan heb ik een moderne starthulp met 12 volt en USB uitgang. Dus op een natuurcamping zonder stroompaaltje is deze samen met een omvormer bruikbaar. De foto`s van het spul staan op de facebook groep van deze club.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Kamperen met cpap zonder stroom

2
bmwpiet schreef: 24 jun 2019, 13:54 Na een paar uur laden kwam er pas 10,8 Volt uit
Oei, die kan je wel afschrijven.
bmwpiet schreef: 24 jun 2019, 13:54 samen met een omvormer bruikbaar.
Het is efficienter (meer uren uit je accu) om de CPAP direct aan te sluiten met de juiste kabel (Dreamstation / System One) of via de laagspannings-booster van ResMed.
bmwpiet schreef: 24 jun 2019, 13:54 De foto`s van het spul staan op de facebook
Jammer. Ik kan er wel een voorstelling van maken, maar voor anderen betekent dat beperkt toegankelijk.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Kamperen met cpap zonder stroom

3
piraat,
ik weet dat dit minder vermogensverlies geeft, maar de kabeltjes van de diverse merken zijn nogal prijzig en aangezien ik maar een paar keer per jaar in een tent kampeer....
Heb nu een starthulp van de lidl en een omvormer van 12,50 van kruidvat.

Eerste nadeel is wel, dat die starthulp onderhouden moet worden ivm de accu`s.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.