Info cpap voor reis USA

1
Ik gebruik de Philips Dreamstation en nu ga ik voor het eerst met vakantie naar de USA. Ik ben op zoek naar info. Kan ik mijn eigen apparaat gebruiken op USA stroom? Of heb ik een aparte batterij nodig, die overdag kan opladen en ik in de nacht kan gebruiken. Zijn die ergens te huur? Of is er iemand van wie ik dat lenen kan. Aanschaf is te kostbaar omdat het maar om eenmalig gebruik gaat. Alle info is zeer welkom.

Re: Info cpap voor reis USA

2
Hallo Monique, op dit subforum vind je vrijwel alles waar je rekening mee moet houden.

Het belangrijkste is:
  • een geschikte stekker
  • meervoudige stekkerdoos, voor cpap, accu film apparatuur, mobiele telefoons
  • 5 meter verlengsnoer
  • een extra masker
  • duct tape
  • geen zorgen voor de dag van morgen en vooral een grote dosis plezier
Waar gaat de reis naar toe?

Tip lees advies over tijdsverschil!
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Info cpap voor reis USA

6
Werkt prima op 110v, enige date je nodig hebt is een idd een stekkeradapter.
Bedenk dat sommige TSA medewerkers de CPAP uit de tas willen hebben, dit kan een hoop gedoe zijn als je je slang en masker(s) netjes hebt opgeborgen en het moet allemaal weer open. Overigens weten deze mensen wel vaak waar het voor is, nog niet uit hoeven leggen.

Je kan de CPAP aanmelden bij de luchtvaartmaatschappij, dan mag het als extra handbagage mee aan boord en is het cabinepersoneel ook automatisch op de hoogte, althans dit is bij KLM/Skyteam wel het geval.

Re: Info cpap voor reis USA

8
De Dreamstation adapter is universeel qua voltage en frequentie. Een wereldstekker is natuurlijk altijd handig, maar u zou kunnen overwegen om een NEMA-naar-C7 (zie foto) kabel aan te sluiten zo bent u niet afhankelijk van een wereldstekker die kwijt kan raken etc.

Overigens is het oppassen geblazen met KLM, want ze hebben mij een keer spontaan bij een nooduitgang geplaatst. Daarom werd ik voor het opstijgen verplicht om de CPAP bij de rest van de cabinebagage te leggen. De koffers die in deze lange kokers aan het schuiven raken bij opstijgen hadden m'n arme CPAP danig geplet. Ik heb de draaiknop van m'n CPAP naderhand moeten vervangen. Een alternatief is een harde "plet-bestendige" koffer (foto).
Laatst gewijzigd door persluchtpiraat op 20 aug 2019, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i
Bijlagen

Re: Info cpap voor reis USA

9
En mogelijk staat er in de USA iemand op de luchthaven jou op te wachten om je met een rolstoel de gehele tocht op de luchthaven daar te begeleiden. :') :') :') Dit had ik twee jaar geleden meegemaakt in New York. In het KLM vliegtuig al de vraag, heeft u hulp nodig want u gebruikt een medisch apparaat en in NY stonden er twee medewerkers met rolstoelen klaar. Een rolstoel voor mijn dochter van 17 met een hernia (wat wij toen nog niet wisten) en één voor mij omdat ik met een medisch apparaat in het vliegtuig zat. Ik was al een paar gangen verder op de luchthaven toen ik hoorde dat men op mij wachtte. :')
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Info cpap voor reis USA

10
Het blijft soms een beetje vreemd ja. Ik heb een keer gehad dat het cabinepersoneel bij mij kwam omdat ze gezien hadden dat ik een CPAP bij mij had maar in een toestel zat zonder stopcontact in de economy, en er een persoon met een cpap in business class zat die ze had verteld dat hij hem absoluut tijdens de vlucht moest gebruiken. Of het dan wel goed kwam met mij. Nu slaap ik zelden tijdens het vliegen dus geen probleem maar toch attent dat ze het kwamen vragen. Als ik alleen was geweest had ik misschien wel naar de business class mogen verhuizen :)