Resmed S9i mee in de Camper.

1
Goedendag allemaal,

Volgend jaar wil ik met mijn gezin een roadtrip maken in Amerika met en grote camper. Ik gebruik al jaren een Resmed S9 met bevochtiger. We komen op veel plekken waar geen stroom aanwezig is en de aggregaat niet gebruikt mag worden.
Kent iemand dit probleem en weet iemand hoe dit op te lossen valt ? Ik heb een omvormer gezien voor in de sigarettenaansteker maar weet niet of de camper dit gaat trekken en we de volgende dag niet kunnen starten door een lege accu bijvoorbeeld :flushed:

Ik zag dat er ook een accupack te krijgen is waar je 8 uur op kunt slapen maar die kost €800,- !!!

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand hier iets op weet en dit bijvoorbeeld al een keer gedaan heeft.

We gaan reizen met een camper van Roadbear type 28-30 ft.

Alvast hartelijk dank,

Pascal

Re: Resmed S9i mee in de Camper.

2
Hoelang gaat de tocht duren? Volgens mij heeft een camper twee accu's. Een accu om te rijden en een tweede accu voor de electriciteit, denk aan verlichting, koelkast e.d.

Je zou dus de S9 op die tweede accu moeten plaatsen. Deze wordt dan tijdens het rijden wel weer opgeladen door de eerste.

Ik zou dan geen bevochtiger gebruiken. Wel kun je tussen de slang en het masker gebruik maken van de bevochtiger van de Breas Z1 cpap. Dit is een wegwerp bevochtiger die je voor circa €4,50 kunt kopen en die je een paar dagen kunt gebruiken.

Deze bevochtiger maakt gebruik van het vocht wat in de uitgeademde lucht aanwezig is en dit wordt opgenomen in een filter en weer vrijgegeven bij de volgende inademing.

005796_Z1_Heat-Moisture_Exchange_UnitHME_web.jpg 005796_Z1_Heat-Moisture_Exchange_UnitHME_web.jpg 1312 keer bekeken 4.72 KiB
005796_Z1_Heat-Moisture_Exchange_UnitHME_web.jpg 005796_Z1_Heat-Moisture_Exchange_UnitHME_web.jpg 1312 keer bekeken 4.72 KiB
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar
Bijlagen
005998_HME_Can_web.jpg 005998_HME_Can_web.jpg 1312 keer bekeken 3.88 KiB

Re: Resmed S9i mee in de Camper.

3
Hallo Ruud,

Hartelijk dank voor je reactie. De reis duurt 3 weken en zullen af en toe 2 tot 3 dagen op camping staan zonder stroom. Die 2e accu is een mooi idee idd en zal uitzoeken of dat ook kan. Die wegwerp bevochtiger is een mooie oplossing ! dank je wel
We reizen met een camper van Roadbear de 28/30 ft 7 persoons versie.

Met vriendelijke groet,

Pascal

Re: Resmed S9i mee in de Camper.

4
Één nachtje zal voor een gezonde accu geen probleem moeten zijn.
Twee nachten wordt een uitdaging en 3 gaat zeer waarschijnlijk niet lukken.

Een tweede accu is een goede tip.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/