MaxOak K5 de accu voor meerdere doeleinden.

1
Deze accu is er voor 5 V, 12 V, 15 V, 24 V en dus voor meerdere doeleinden te gebruiken. Via Duitsland = EU land.

Waarschuwing mag niet tijdens de vlucht gebruikt worden in een vliegtuig = namelijk groter dan 100 Wh (=297Wh)

MaxOak-K5

Onderstaande tekst van een tevreden gebruikster uit Nederland:

"Maxoak uit China kopen 270 euro, 6 nachten geen stopcontact nodig, bruikbaar op bijna alle C paps. In nl te koop voor 499 euro onder de naam poweroak. Ik gebruik deze batterij al weer dik een jaar naar volle tevredenheid. Word verstuurd via Duitsland binnen dag of 3 tot 4 geleverd. Geen gezever met invoer belastingen."

PowerOak-K5

PowerOak K5 heeft een batterij van 297Wh, dus het is niet toegestaan ​​in vliegtuigen, ondanks dat het in de video wel staat dat het toegepast mag worden in vliegtuigen.


Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: MaxOak K5 de accu voor meerdere doeleinden.

2
Hallo Ruud,

Ik heb vorig jaar de PowerOak K2 gekocht bij de Nederlandse webshop. Geeft me toch iets meer vertrouwen dan bestellen bij AliExpress.

Ik heb hem 2 nachten, +/- 7u per nacht gebruikt (Resmed AirSense 10, zonder bevochtiger en verwarmde slang) en dan is die iets meer dan half leeg. Ik verwacht dus dat 3 nachten haalbaar is. Je hebt wel de 12V autoadapter nodig en nog een verloopstekker van de powerbank naar de 12V stekker.

Wat mij betreft is het een niet al te dure oplossing voor een paar nachten zonder stroom.

Groet Sander

Re: MaxOak K5 de accu voor meerdere doeleinden.

4
klopt, moet onder 100 Wh zijn. Vorig jaar naar Zuid Afrika geweest. Ik had een accu te leen die nog veel hoger was qua Wh en deze in mijn koffer gestopt. Kreeg de vraag voorgelegd bij het labelen van de koffer, zit er een accu in? Antwoord: Nee. Koffer ging vervolgens de lopende band op richting bagage ruimte. Onderweg toch wel zitten nadenken (13 uur vlucht) zou hij er nog in zitten? Bij aankomst na douane, metéén gekeken en ja hij zat er nog in. Ook op de terugweg geen problemen ondervonden. Het is tenslotte toch geleend spul.

Nu zelf een accu aangeschaft via het forum en deze is onder de 100Wh, dus verwacht geen problemen meer.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: MaxOak K5 de accu voor meerdere doeleinden.

7
AartG schreef: 30 jul 2020, 10:36 Zojuist de Xtorm AL480N Powerbank aangeschaft in combinatie met de Xtorm Solarbooster 21 Watt Panelen voor stroomloos kamperen over een paar weken. Ben erg benieuwd hoe dit werkt, zeker met de paneeltjes.
Mmm. Ik ben skeptisch. Het is een relatief lichtgewicht met 85,84 Wh, en het feit dat je alleen de verbinding met de 220v inverter kan maken betekent dat efficiency min of meer wordt gehalveerd.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: MaxOak K5 de accu voor meerdere doeleinden.

9
persluchtpiraat schreef: 30 jul 2020, 20:54
AartG schreef: 30 jul 2020, 10:36 Zojuist de Xtorm AL480N Powerbank aangeschaft in combinatie met de Xtorm Solarbooster 21 Watt Panelen voor stroomloos kamperen over een paar weken. Ben erg benieuwd hoe dit werkt, zeker met de paneeltjes.
Mmm. Ik ben skeptisch. Het is een relatief lichtgewicht met 85,84 Wh, en het feit dat je alleen de verbinding met de 220v inverter kan maken betekent dat efficiency min of meer wordt gehalveerd.
Vrijdag getest. Begonnen met op te laden met behulp van de zonnepaneeltjes. Van 27% naar 89% in ongeveer 3 uur wat niet slecht is naar mijn idee, wel een zonnige dag. Verder opgeladen aan de stroom. Werd wakker na 5 uur 45 minuten omdat CPAP niet meer deed, Powerbank was bijna leeg (13%). 5a6 uur slaap per nacht is voor mij voldoende dus wat dat betreft is deze Powerbank geslaagd maar inderdaad krap aan, zeker als nog een telefoon wil opladen. Zaterdag nog een USB lader voor op de motor aangeschaft zodat ook onder het rijden kan opladen. De Powerbank heeft een USB uitgang dus ga zo eens speuren naar een kabeltje USB ->sigarettenaansteker en dan met een Philips Respironics 12 Volt omvormer kabel eens proberen. Een tweede dezelfde Powerbank erbij nemen is ook een optie.

Re: MaxOak K5 de accu voor meerdere doeleinden.

11
RuudJ schreef: 03 aug 2020, 10:22 Als deze geschakeld kunnen worden zodat als de 1 leeg raakt de ander het overneemt zou dat een oplossing kunnen zijn. Wel dubbel gewicht.
Als je er 2 hebt, kun je schakelen met de oplaadkabel, weet alleen niet of dat inderdaad dan ook zo werkt dat je dubbel zolang stroom hebt???? Andersom zou je ook kunnen zeggen dat je dan 2 tegelijk kan opladen als je met de motor rijd? Gewicht maak ik me geen zorgen om, deze oplossing is alleen bedoelt voor motor week-einden+tent. Vakantie en zakenreizen met vliegtuig gaat de CPAP mee en op de bestemming op stroom, daarmee (nog) nooit ergens problemen gehad en de CPAP gaat gewoon in mijn rugzak mee.

Re: MaxOak K5 de accu voor meerdere doeleinden.

12
RuudJ schreef: 03 aug 2020, 10:22 Als deze geschakeld kunnen worden zodat als de 1 leeg raakt de ander het overneemt zou dat een oplossing kunnen zijn. Wel dubbel gewicht.
Naadloos overschakelen zou kunnen, net als een UPS dit doet. Het probleem is wel dat de inverter van de 2e unit dan actief moet zijn. Niet te realiseren zonder ze open te maken en signaallijntjes voor een microcontroller aan te leggen.

Het gebruiken van een inverter met CPAP is eigenlijk altijd een slecht idee. Laagspanning geeft veel meer flexibiliteit, dan was je met een dubbele diode (zoals de Y kabel van de Powergorilla) klaar geweest.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: MaxOak K5 de accu voor meerdere doeleinden.

13
persluchtpiraat schreef: 03 aug 2020, 17:19 Het gebruiken van een inverter met CPAP is eigenlijk altijd een slecht idee. Laagspanning geeft veel meer flexibiliteit, dan was je met een dubbele diode (zoals de Y kabel van de Powergorilla) klaar geweest.
Hieruit, en je eerdere antwoord in deze thread, maak ik op dat gebruik van de inverter in-efficient is. Deze powerbank heeft ook gewoon een 12V uitgang, dit in combinatie met de Respironics 12V kabel zou de efficientie dus verhogen cq de CPAP langer blijft werken?

Re: MaxOak K5 de accu voor meerdere doeleinden.

14
AartG schreef: 04 aug 2020, 13:38 Hieruit, en je eerdere antwoord in deze thread, maak ik op dat gebruik van de inverter in-efficient is. Deze powerbank heeft ook gewoon een 12V uitgang, dit in combinatie met de Respironics 12V kabel zou de efficientie dus verhogen cq de CPAP langer blijft werken?
Inverters zijn inderdaad minder efficiënt en minder flexibel. De 12 volt uitgang kunt inderdaad met de 12V kabel aansluiten. Heeft u nog z'n apparaat, dan kunt u die met een Y kabel tegelijkertijd aansluiten zodat de belasting wordt verdeeld en de tijdsduur verdubbeld wordt.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: MaxOak K5 de accu voor meerdere doeleinden.

16
AartG schreef: 05 aug 2020, 08:52
persluchtpiraat schreef: 04 aug 2020, 16:02 Inverters zijn inderdaad minder efficiënt en minder flexibel. De 12 volt uitgang kunt inderdaad met de 12V kabel aansluiten.
Dank je voor deze info. Ik zal eerst eens de 12V voeding bestellen voor mijn Respironics en uittesten of dat efficienter is tov de 220V inverter en dus de powerbank langer meegaat. Wordt vervolgd.
Geen groot succes, helaas. Voor de Respironics 12V voeding (met male cigarettenaansluiting) moest er ook een female cigarettenaansteker komen met een USB voor de Powerbank. Met deze setup geprobeerd. Mijn Respironics gaat wel aan maar blaast niet. Daarna geprobeerd op de USB van mijn motorfiets, die staat rechtstreeks op de accu en hetzelfde. Na ruggespraak Vivisol, geprobeerd in de auto direct op de cigarettenaansteker en dat ging, maar ja het is een motorvakantie. Ik zal het moeten doen met de 220V aansluiting weliswaar na krap 6 uur leeg maar dat is te overbruggen. Iemand nog andere idee-en welkom, anders bedankt voor het meedenken.

Re: MaxOak K5 de accu voor meerdere doeleinden.

17
AartG schreef: 12 aug 2020, 14:30 Daarna geprobeerd op de USB van mijn motorfiets, die staat rechtstreeks op de accu en hetzelfde. Na ruggespraak Vivisol, geprobeerd in de auto direct op de cigarettenaansteker en dat ging, maar ja het is een motorvakantie.
Had u een verwarmde slang/bevochtiger aangekoppeld?

Dat betekent waarschijnlijk dat de overgangsweerstand en de draadweerstand van de usb adapters te hoog is. De Philips apparaten trekken kortstondig een paar dikke amperes, en kijken dan of het voltage te diep zakt. Met de USB kabels is dat kennelijk het geval.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: MaxOak K5 de accu voor meerdere doeleinden.

19
Ik gebruik twee van deze accu's, de 14Ah versie, misschien een alternatief.
https://www.tracerpower.com/tracer-lithium-polymer-battery-packs.html
Ik kan op zo'n accu makkelijk 3 nachten met een Dreamstation (zonder bevochtiger).
Met de wordt een lader meegeleverd met stekkers voor verschillende landen, een laadkabel voor het laden vanaf een cigarettenplug, en een kabel voor een cigarettenplug (output).
Er wordt aangegeven dat je de accu wel elk half jaar moet bijladen, ook als je ze niet gebruikt.
Let wel op het vervoer per vliegtuig 14x12=168Wh mag niet mee.
Ik ga meestal op de motor en heb die beperking niet.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: MaxOak K5 de accu voor meerdere doeleinden.

20
RwK schreef: 15 aug 2020, 12:56 Ik kan op zo'n accu makkelijk 3 nachten met een Dreamstation (zonder bevochtiger).
Op 1 accu? Dat zou betekenen dat het gemiddelde verbruik 168 / 3 / 8 = maar 7 watt. Interessant.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i