levensduur Waterloze bevochtiger

1
Hoeveel nachten kan/mag je een waterloze bevochtiger gebruiken? Breas zegt zelf max. 7 dagen, gek genoeg zegt Vivisol max één nacht, https://webshop.vivisol.nl/breas-z1-wat ... tiger.html, maar dan wordt een vakantie van 2 weken a €4,80 per stuk al best prijzig (toegeven: een goede gezondheid is onbetaalbaar).

Er zit toch gewoon een sponsje in? Kan je dat niet uitspoelen (met bv. schoonmaakazijn) of anderszins reinigen? Als iemand ervaring heeft dan hoor ik het graag, en kan ik beter beslissen hoeveel ik er moet bestellen.
18 AHI * Resmed AirSense 10 * verwarmde slang * Resmed N30i masker

Re: levensduur Waterloze bevochtiger

3
persluchtpiraat schreef: 01 mar 2020, 18:21 Nee, Calciumchloride (bijv. strooizout) en dat werkt uit.
Aha, dat verklaart al veel mbt reinigen. Maar nog niet over de werking en levensduur ;) Want CaCl neemt makkelijk vocht op, en staat dat minder makkelijk weer af, dus ik begrijp niet goed hoe zout in zo'n filter de lucht die ik in adem dan kan bevochtigen? En in de woestijn zou dat zout dan weer sneller moeten opdrogen dan in bv het regenwoud. Bij welke temperatuur/vochtigheid heb ik meer/minder bevochtigers nodig?
18 AHI * Resmed AirSense 10 * verwarmde slang * Resmed N30i masker

Re: levensduur Waterloze bevochtiger

4
Ik zou hem 3 nachten gebruiken. Dus 3 weken zou dan 7 wegwerpbevochtigers kopen. De bevochtiger is oorspronkelijk bestemd voor aansluiting op een canule bij een tracheotomie.

Een tracheotomie of luchtpijpsnede is het aanbrengen van een buisje in de luchtpijp via een snede in de hals van de patiënt. De naam van deze medische ingreep is afgeleid van de Griekse woorden τραχεῖα, tracheia en τέμνω, témnō.

Een tracheostoma is een sneetje in de hals. In deze opening komt een canule waarop het beademingsapparaat wordt aangesloten.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar