Levering (masker) onderdelen in het buitenland

1
Ik ben op zoek naar advies over een goede leverancier in NL die in geval van nood wel maskeronderdelen naar buitenland kan en mag versturen (op mijn kosten). Dus wie heeft hier (goede) ervaringen mee?
Reden hiervoor is volgende:
3 dagen voor vertrek op vakantie ging mijn koppelstuk van mijn masker stuk. Gemeld bij Total Care die prompt een nieuw onderdeel opstuurden, die ik keurig de dag voor vertrek ontving. Helaas was dit het verkeerde onderdeel, waardoor mijn masker nog steeds onbruikbaar was. Op mijn vraag om het correcte onderdeel (op mijn kosten) op te sturen naar mijn vakantieadres (3 weken Spanje), werd gemeld dat zij dit niet konden en niet mochten doen. Gelukkig kon ik dankzij de hulp van lokale vrienden binnen een paar dagen ter plekke een volledig nieuwe masker kopen, want anders had ik er 3 weken zonder therapie gezeten. Aangezien ik heel vaak in het buitenland ben voor werk en vakantie is dit een situatie die ik niet nogmaals wil meemaken. Ik heb wat andere leveranciers gebeld en die melden me dat zij dit wel opsturen. Maar om zeker te zijn dat dit echt zo is wil ik dus graag ervaringen van anderen. Alvast bedankt!

Re: Levering (masker) onderdelen in het buitenland

3
Hoi Ruud,

Nee helaas geen verdere info, behalve dus dat ze dit niet deden (had ze ook nog nagevraagd bij collega's). Ze leveren uitsluitend in Nederland. Deze gang van zaken verbaasde mij des te meer omdat ik over het algemeen zeer te spreken ben/was over hun service. Had bewust ook een kleinere speler gekozen precies voor de meer persoonlijke service.
Vandaar dus mijn vraag hier omdat ik heel benieuwd ben of de grote(re) spelers in de praktijk dit soort zaken wel goed oppakken. Als je hen belt zeggen ze van wel, maar vaak is er -helaas- een verschil tussen sales en praktijk, en ik wil nu wel de goede keuze voor een leverancier maken.

Yves

Re: Levering (masker) onderdelen in het buitenland

6
Reacties van FaceBook leden vanuit de Besloten FB groep van de ApneuVereniging:

HvdG: Total Care bv is perfect. Ik woon in Griekenland Lesbos. zij stuurde mij direct mijn bestelling van masker en slang etc, goed verzorgd aangekomen .
RuudJ: heb je dit alles zelf betaalt of kreeg je dit vergoed door een Zorgverzekeraar?
HvdG: zelf betaald. ik woon hier en verzekering is hier anders.Maar andere dingen zijn veel goedkoper. Dus valt wel mee. !

JWtD: Misschien dat ook jouw leverancier het wel wil opsturen als je niet alleen de verzendkosten, maar ook het onderdeel betaald. Ik weet het niet, maar ik kan me voorstellen dat ze niet naar een vakantieadres willen versturen omdat ze bang zijn dat het niet aankomt voordat jij er weg gaat en ze bang zijn voor gezeur, omdat de verzendende partij juridisch gezien vaak de verantwoordelijk draagt.

NW: Tweede reserve masker aanschaffen scheelt verzendkosten bij terug In NL kan je je leverantier benaderen voor nieuwe reparatie stukken of nieuwe masker.

CL: Als je zo vaak in het buitenland zit,zou ik zorgen dat ik een reservemasker mee nam. Ik neem zelf mijn "oude"masker van het jaar daarvoor mee............altijd beter dan niets.

Bram Prosman (Moderator FB): Een leverancier als Vivisol heeft ook in het buitenland vestigingen, bijvoorbeeld uurtje rijden van het Garda meer. Misschien heeft Total care dat ook en hoef je niet eens te versturen. Maar inderdaad, reserve masker van vorig jaar meenemen.

Sandra Houtepen (Medewerkster ApneuKenniscentrum): Mijn vorige leverancier raadde aan om in het land van verblijf het merk product op te zoeken. Bv resmed, Philips etc. Die hebben overal kantoren en leveranciers. Daar zorgen ze dan dat je snel een onderdeel geleverd krijgt op je tijdelijke adres. Vaak vergoed door je reisverzekering.
Maar ik ben zéér tevreden over Total Care

Wordt vervolgd...
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Levering (masker) onderdelen in het buitenland

7
Oprechte dank voor deze reacties. Mogelijk is hun idee dat het niet of te laat aankomt reden om niet te sturen naar vakantieadres. Als je er woont is inderdaad totaal andere situatie, is dan gewoon webshop verkoop naar buitenland. Reservemasker kan prima mee, maar wat als je apparaat ermee stopt. Vandaar dat ik dit nu eens goed wil uitzoeken zodat ik niet nogmaals voor een vervelende verrassing kom te staan.
Trouwens laat het duidelijk zijn dat ook ik heel tevreden was over TotalCare, dus vandaar mijn verbazing.

In ieder geval nog steeds benieuwd naar de ervaringen van anderen die dit op vakantie ook aan de hand hebben gehad en hoe hun leverancier hiermee is omgegaan.

Re: Levering (masker) onderdelen in het buitenland

9
Reacties van FaceBook leden vanuit de Besloten FB groep van de ApneuVereniging:

FA : Bij familie in Nederland laten bezorgen en die stuurt het door naar Spanje is ook een optie?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar