Re: 12 volt kabel voor Philips Dreamstation

21
Het is ook niet aanvallerig bedoeld hoor. ;)
Het is alleen dat ik veel in electro zit en daardoor ook vermogen bereken.
Jullie accu heeft een vermogen van 12V X 240A en dat is 2880Watt/uur oftewel 2,88 kilowatt/uur.
Zet dat af tegen 99 Watt/uur, dan is dat een schijntje.
Desalnietemin is het niet mijn bedoeling negatief te zijn en hoop dan ook dat het 'papje' het een nacht uithoud.

Re: 12 volt kabel voor Philips Dreamstation

22
Menno M. schreef: 07 jun 2023, 11:58 Op mijn boot, 240 Ah
Ik begrijp de vergelijking niet helemaal want dit is wel een klasse apart, een gigantische boordaccu. Uitgaand van 50% deep cycle tolerantie heb je 12 * 120 = 1440 watt·uur bruikbare energie. Dus praktisch anderhalf kilowattuur. Dan is het niet zo heel gek dat je zo'n opstelling kan draaien.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: 12 volt kabel voor Philips Dreamstation

23
Henk22 schreef: 07 jun 2023, 12:14 2880Watt/uur oftewel 2,88 kilowatt/uur.
Die slashes kloppen niet, want "kilowatt/uur" zou de verandering van opgenomen vermogen door de tijd heen aangeven. Even een lollig voorbeeld, een stofzuiger van 0,1 "kilowatt/uur" zou elk uur dat je 'm gebruikt 100 watt meer gaan verbruiken :P

De juiste eenheid is wattuur, of watt·uur als je het wiskundig correct wilt opschrijven.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: 12 volt kabel voor Philips Dreamstation

25
Jurbri77 schreef: 05 jun 2023, 14:53 Hier een update, ik heb het volgende besteld: https://www.amazon.nl/dp/B09PRN8SNY?psc ... yp_imgToDp
en zal laten weten hoe dit bevalt, leek me een betaalbare oplossing en niet eens te zwaar om mee te nemen, misschien niet voor backpacken of fietsvakantie maar een campeervakantie met de auto moet toch lukken. Ik zal hem testen en laten weten hoe het bevalt.
Vannacht de eerste nacht geslapen met bovenstaand apparaat, Dreamstation heeft ongeveer 7,5 uur aangestaan met de bevochtiger op 1, Powerstation is 31% ontladen, zou hier in theorie dus 3 nachten mee kunnen doen maar das erg krap. Volgende nacht proberen met de bevochtiger uit. Ik gebruik geen verwarmde slang.

Ik heb geen 12V kabel maar kan met dit Powerstation de normale stekker gebruiken. Heb inmiddels wel contact gehad met Philips, zij verwijzen naar verschillende retailers voor 12V snoeren die je zelf ook via Google kan vinden en die allemaal geen voorraad hebben.

Re: 12 volt kabel voor Philips Dreamstation

26
Tot mijn schrik kwam ik er gisteren achter dat het 12V kabeltje wat ik voor de vorige CPAP had gemaakt van een oude Dell voeding, het niet doet op het nieuwe Philips apparaat. Bij ontvangst had ik ook de oude voedingsadapter aangesloten en daarbij kreeg ik al een foutmelding melding die ik toen niet kon plaatsen.

Omdat ik morgen weg ga met een tent wilde ik mijn probleem oplossen en heb ik conform de info het kabeltje gemodificeerd en er een 18K (standaard reeks) weerstand gesoldeerd. Hiermee blijkt de melding nog steeds actief. Hoe nauw komt die weerstandswaarde? Moet er nog iets anders gebeuren? Ik zal met een regelbare weerstand vanavond nog ff kijken maar vooralsnog werkt deze oplossing bij mij niet.

Als er iemand tips heeft dan hoor ik het graag. Ik ga zeker niet voor € 70,- zo'n flut kabeltje kopen. Bovendien is ie voorlopig heel lang niet leverbaar en mijn ZK verzekeraar heeft daar ook geen zin in.
Nu neem ik maar een grote accu mee met een power inverter en daarachter de voeding. Daarvoor heb je bijna een caravan nodig om het mee te nemen.

Voor op reis vind ik deze nieuwe CPAP ook niet geweldig want die voeding is veel te groot. De bevochtiger gebruik ik nooit dus voor mij hoeft die voeding niet zo zwaar te zijn.

Re: 12 volt kabel voor Philips Dreamstation

28
FranseWillem schreef: 08 jun 2023, 16:52 Hoe nauw komt die weerstandswaarde?
De officiele kabel heeft 20k.

Overigens betekent Dell voeding ook Dell kabel, een aanzienlijk dunnere kabel omdat laptops op 19V werken. Bij Dreamstations kunnen de stromen hoog oplopen (verwarmde slang, bevochtiger) omdat ze op 12V werken. Dus kijk uit dat met de Dell kabel niet te veel vermogen in de kabel gaat zitten.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i