Psoriasis

1
Hallo,

Zat een beetje in dit subforum te bladeren en verwachtte eigenlijk wel Psoriasis tegen te komen. Niet dus ?
En het leek me nog wel zo voor de hand liggend ?!

Psoriasis is een huidaandoening (in tig verschillende vormen en die je met een beetje pech ook allemaal tegelijk kan hebben).

De huid wordt hersteld tijdens de slaap. Dan is er tijd voor (vinden de hersenen). Lekker rustig - lekker slapen.
Moet je geen Apneu hebben, want dan is er niets lekker slapen en ook niets lekker rustig. Geen tijd voor de huidbehandeling !


Psoriasis krijg je wat mij betreft niet omdat je Apneu hebt alhoewel het onbekend is wat precies de oorzaak is. De overeenkomst met Apneu is in elk geval dat je er nooit meer vanaf komt.

Niemand anders hier ?
Groeten,
Peter
Resmed S9 (zonder bevochtiger) met Ultra Mirage Full Face M.
Voor alles wat ik hier schrijf en heb geschreven geldt dat het 100% mijn eigen waarneming is, tenzij expliciet anders vermeld.

Re: Psoriasis

2
Ik ken 3 mensen met Psoriasis in mijn omgeving.
En dat zijn alle drie zich zorgen makende binnenvetters.
En ze doen er alle drie ook nog eens niets aan, waardoor de zorgen groter worden, etc.

Ik denk dat stress een grotere Psoriasis veroorzaker is dan apneu.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Psoriasis

3
Mijn dochter heeft psoriasis en geen apneu (zijn geen tekenen voor) als het stress nivo hoger is, wordt de psoriasis erger, is ze meer relaxed, dan wordt het minder.

De kinderarts waarbij ze onder behandeling is geweest heeft dit ook zeer duidelijk gesteld. Gelukkig zit ze momenteel erg goed in haar vel en heeft ze er weinig last van!

Re: Psoriasis

5
offtopic wellicht :

Dank je, Ruud.
Ik weet niet of het moeilijk is om verkeerd te zoeken via het forum zelf, maar vorige week kwam er niets uit (ja 1, maar die ging eigenlijk ergens anders over). Heb nog met varianten zoals psoriases gewerkt ook, maar niets. Als ik nu zoek komen al jouw links er wel degelijk uit. Verschil kan zijn dat ik nu met het "silver" profiel van het forum werk (ben niet terug gegaan om te vergelijken) ? lijkt me niet ...

Hoe dan ook, toch een paar dus.

Peter
Resmed S9 (zonder bevochtiger) met Ultra Mirage Full Face M.
Voor alles wat ik hier schrijf en heb geschreven geldt dat het 100% mijn eigen waarneming is, tenzij expliciet anders vermeld.

Re: Psoriasis

6
Yep, stress is een hele belangrijke faktor. Althans, dat lees je overal. Echter, ik zou zelf mijn eigen stress-rate op 0,00 indiceren.

Feit (?) is ook wel dat er net iets te veel Apneuers zijn met stress om toeval te zijn en ik weet bijna zeker dat als ik maar slecht genoeg slaap, alles vanzelf stressig wordt. Gaat dan over dingen die echt nergens op slaan.
Stress mag je hebben als je moet spreken voor een pubiek van duizend man, maar heb ik niet omdat ik dat leuk vind. Stress mag je niet hebben als je een brood moet kopen - ik verzin maar wat - maar dat lukt me mooi wel de laatste tijd; lijkt wel te maken te hebben met het niet leuk vinden om dat brood te gaan kopen.

Bzzz
Peter
Resmed S9 (zonder bevochtiger) met Ultra Mirage Full Face M.
Voor alles wat ik hier schrijf en heb geschreven geldt dat het 100% mijn eigen waarneming is, tenzij expliciet anders vermeld.

Re: Psoriasis

7
Ik heb sinds ik de cpap gebruik veel jeuk en met name op de rug. Er zitten geen plekken maar de jeuk is er wel. En ik heb ook veel stress.... Op een schaal van 0 tot 10 wel 7-8... Hmmmmmm toch eens uitzoeken.

Re: Psoriasis

10
Klopt Yvonne, Het ging om de jeuk idd. Het is ook weer zoiets wat te maken kan hebben met een lage weerstand in verband met apneu. Het kan, en het hoeft niet.... Dat vind ik het lastige van de osas dat het niet duidelijk is.