Zonder cpap overnachten

1
Even zo een vraag wat ik mij al een tijdje afvraag.

Is het al eens iemand overkomen dat deze plotseling ergens moest of bleef overnachten zonder dat deze zijn cpap bij zich had?

Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar kan mij zo voorstellen dat dit weleens kan gebeuren, je neemt ten slotte wel medicijnen mee als je een dagje weggaat, maar nooit de cpap.

Overigens heb ik sinds het begin nooit zonder geslapen.
DeVilbiss Blue Auto Plus DV64E-G
Luchtbevochtiger
Resmed Mirage FX Nasal Mask
Lid Apneuvereniging sinds Januari 2013

En nu nog ademhalen

Re: Zonder cpap overnachten

2
Hallo,
je neemt ten slotte wel medicijnen mee als je een dagje weggaat, maar nooit de cpap.
Dan doe je misschien iets niet goed, want je CPAP *is* je medicijn, toch ?

Ik neem 'm altijd mee hoor. En als ik medicijnen zou gebruiken en onverwachts ergens zou blijven overnachten, tja, dan heb ik die medicijnen dus ook niet bij me.

Er voor kiezen om de CPAP thuis te laten zou ik dus never nooit doen.

Peter
Resmed S9 (zonder bevochtiger) met Ultra Mirage Full Face M.
Voor alles wat ik hier schrijf en heb geschreven geldt dat het 100% mijn eigen waarneming is, tenzij expliciet anders vermeld.

Re: Zonder cpap overnachten

3
Nou er is nog wel een redelijk groot verschil, medicijnen zijn nagenoeg klein die je ergens in je jaszak meeneemt , maar een cpap duidelijk niet.
Maar wel een antwoordt op mijn vraag dat wel.

En ik bedoel eerder als je b.v naar een verjaardag gaat of bij iemand op bezoek, en door omstandigheden dit overkomt.

Dan maar eens een nachtje zonder in een uitzonderlijk geval.
DeVilbiss Blue Auto Plus DV64E-G
Luchtbevochtiger
Resmed Mirage FX Nasal Mask
Lid Apneuvereniging sinds Januari 2013

En nu nog ademhalen

Re: Zonder cpap overnachten

4
Als ik ergens op bezoek ga waar de kans bestaat dat ik ga overnachten neem ik hem mee.
Twee jaar geleden op vakantie in Italie kreeg mijn zoon het voor elkaar de auto op slot te krijgen met de sleutels op de voorstoel :-(.
We moesten toen tot de volgende dag wachten op een monteur en mijn CPAP stond er in.
Op zich niet zo'n hele grote ramp voor een nachtje , maar de volgende dag wel een "kater" gevoel.

Op vakantie zou ik nooit doen zonder, ook geen weekeindje.

Groeten, Bram

Re: Zonder cpap overnachten

6
Fons_iXiaan schreef:Pneutje, als het niet anders is, dan is het een nachtje zonder als het niet anders kan. Nog niet meegemaakt, maar ik sluit het niet uit.
Dit is nu niet aan de orde hoor, maar vroeg het mij gewoon af.

Ik heb eerlijk gezegd wanneer ik naar b.v familie ging die wat verder weg woont en ik niet de intentie had om daar te blijven slapen nooit mijn Cpap meegenomen.
Aan zoiets denk je niet snel, medicijnen daarentegen weer wel omdat je die gedurende de dag nodig hebt.
DeVilbiss Blue Auto Plus DV64E-G
Luchtbevochtiger
Resmed Mirage FX Nasal Mask
Lid Apneuvereniging sinds Januari 2013

En nu nog ademhalen

Re: Zonder cpap overnachten

7
Altijd medicijnen en cpap mee als de kans bestaat dat ik blijf overnachten. Het gevoel niet goed uitgerust wakker te worden bij iemand anders is gewoon niet zo handig.

Dus is de keus niet zo moeilijk. Altijd meenemen!

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..