Re: Centraal apneu

2
Hans wat vervelend voor jou. Is daar dan niets aan te doen?
Hopelijk gaat hier iemand zijn of haar ervaring met je delen.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: Centraal apneu

3
Hallo Hans,

Ik hoop dat er iemand is die hier iets over kan zeggen.
Heb mij het zelf ook wel eens afgevraagd.
Vooral bij bijna in slaap vallen neem ik het bij mijzelf wel eens waar.
Hoe is het vastgesteld dat je centraal Apneu's hebt tijdens wakker zijn?
Een hele dag met PSG gelopen?

Groet,

Re: Centraal apneu

4
Hans,

Tja ...
Ik heb op de 17e september (2015) hiervoor een afspraak staan in het slaapcentrum. Dan moeten we maar eens kijken hoe ver ze er mee zijn, daar. Ik hoop in elk geval dat ik me van mijn kant voldoende heb voorbereid.

Het enige wat ik je -op dit moment door persoonlijke ervaring- kan vertellen, is dat het goed is als je het herkent (merkt dat het gebeurt of dreigt te gebeuren). Je dan je dan gaan concentreren op het ademen en dan blijft het wel goed gaan (volgens mij dan). Probleem blijft het herkennen, want je bent er altijd te laat mee. Ik ben in elk geval zo ver dat ik wel weer kan herkennen dat het een tijdje aan de gang is geweest. Maar op dit moment heb ik daar niet veel meer aan dan dat ik het (bijvoorbeeld) real-time een arts zou kunnen vertellen.

Ik weet het niet; Ik zie op dit moment iets voor me van de hele kastjes bende maar weer eens aanknopen, om vervolgens gezellig een dagje in dat slaapcentrum door te brengen. Ik ga wel stofzuigen of zo, of mede-apneuers pesten.
Als ik dan merk dat het gebeurt - of gebeurd is, dan wandel ik naar de analysekamer en dan kan ik erover vertellen. Wat ik deed. En ik weet al bijna zeker dat het met concentratie op iets anders heeft te maken. Dus, geef mij die stofzuiger waarvan ik uiteraard niet weet hoe die aan moet, en het kan gebeuren.

Maar wat we vervolgens met die wetenschap moeten ... ik weet het niet. Maar goed, komt tijd komt raad.
Voor mij geldt op dit moment eerst dat het maar eens bewezen moet worden bij de instanties die daarvoor zijn en dan zien we daarna wel of ze ook een oplossing hebben.
Uiteraard laat ik het weten ...

Groeten,
Peter
Resmed S9 (zonder bevochtiger) met Ultra Mirage Full Face M.
Voor alles wat ik hier schrijf en heb geschreven geldt dat het 100% mijn eigen waarneming is, tenzij expliciet anders vermeld.