aankomen door...raadsel?

1
Omdat uitlezen van SH of Encore basic nog behoorlijk acacadabra is ook ook de begrippen ondanks uitleg op forum hier maar niet willen'doordringen in mijn warrige hoofd, hoop ik op wat meer inzicht hierin via jullie visies! :P

Zo lijkt het ) of is inbeelding?) dat ik ondanks de mooie AHI toch nog wel heel vaak wakker wordt in de meeste nachten...meestal ook kort..en bemerk dan meestal een heel trage hartslag....
Met de Metroprol medicatie ben ik op aanraden arts aan afbouwen omdat al poosje de bloeddruk ( te) laag ( gem. 95/62 op leeftijd van 57 jaar) werd en vaak tegen flauwvallen aan en vaak ff "zwart voor ogen".
Masker ben ik nu aan gewend en slaap ook meestal vlot in.

Toch voel ik me veel minder fit dan in die eerste 2 maanden!
Lich. temp schommelt en ben vaak intens koud voor uren en erna ineens zonder toedoen van bv sokken/kleding "vrij normaal".
Eetlust is ook extreem wisselend...( snoepen of veel tussendoortjes doe ik niet) en eet om de 3-4 uur een beetje. Toch ben ik wel meer aangekomen in 2 maanden..
Gezien ff dez uitlezing, met zo mooie ahi, niet heel onlogisch? [url=http://www.fotobewaren.nl/foto/slapen-54584

Ook voel ik me vlot "overloaded" en stemmingen met snelle pieken en dalen...( en zoals nu ff zin om iedereen om me heen te gaan meppen :shock: [bigsmile] :P )

Re: aankomen door...raadsel?

3
YARI heel herkenbaar.
Ik kwam ook ongeveer 10kg aan sinds cpap gebruik.
Had ineens hele koude voeten s'nacht's, maar deed toen maar gewoon sokken aan in bed.

Omdat je nu beter slaapt s'nacht's verbrand je ook minder en daar door zou je ook makkelijker aan kunnen komen.
Zelf heb ik mij er nu aan gewent om niet te veel te snaaien terwijl ik dat in het verleden en voor cpap gebruik altijd wel deed.
Voor de diagnose apneu kon ik s'nacht's wakker worden van honger en dan ging ik gewoon eten omdat de maag dan niet prettig voelde. Nu gebeurd dat nooit meer en merk dat ik mij er beter bij voel om s'avond's niet te veel te eten. Het lijkt wel of ik het niet meer nodig heb.

Nu ik mij een ander eet patroon heb aan gewent raak ik die extra kg ook gewoon weer kwijt.

Ook dat je bloeddruk daalt door cpap gebruik is mij bekend. Vind het zelf alleen maar positief want het is mooi dat je dan geen medicijnen meer hoeft te nemen om de hoge bloeddruk te verlagen.

Probeer het allemaal een beetje positief te zien want het wennen aan een cpap duurt bij de een wat langer dan bij de ander.
Veel succes de komende tijd YARI

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....
cpap ResMed 10 met verwarmde slang . Masker AirFit P10 ResMed..

Re: aankomen door...raadsel?

4
Ik herken het ook Yari. Je hebt inderdaad een mooie uitlezing maar hebt nog steeds klachten. Ik heb dat zelf ook. Mijn AHI is ook erg mooi maar ben nog steeds moe, veel wakker snachts en niet uitgerust. Hoe lang slaap je al met CPAP?

Re: aankomen door...raadsel?

5
Laat met reactie hier; lukt me nog niet om steeds wat langer te lezen of typen hier, jammer maar moet tzt ook aanleren alles via Dragon (spraakherkenning ) om meer te kunnen reageren , en ook op andermans postings!
Lukt vast wel over 2 jaar hoor :P
herken het ook Yari. Je hebt inderdaad een mooie uitlezing maar hebt nog steeds klachten. Ik heb dat zelf ook. Mijn AHI is ook erg mooi maar ben nog steeds moe, veel wakker snachts en niet uitgerust. Hoe lang slaap je al met CPAP?
Sinds nu iets van 4 maanden en uitslag controle via Menzis is ook al geweest!
Therapie zelf slaat ook goed aan, en tja dat aankomen is zeker niet leuk!
Snacken deed en doe ik ook maar heel weinig en mis ook die behoeft, maar misschien hoort ook dit erbij ?
Merk zooooooo veel veranderingen binnen 1 jaar, ook door CVA , dat nu ook lastig is om zekerder te zijn "waardoor" en ook nu dus dat kip-ei verhaal.
Mogelijk is ook nu hele hormonale huishouding van slag? :|

Re: aankomen door...raadsel?

6
Yari, door apneu is de hormoonhuishouding ook van slag. Dit is goed beschreven door Sandra Houtepen. Mocht je dit artikel niet in bezit hebben, stuur mij dan even in een PB je e-mail adres.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: aankomen door...raadsel?

7
Deze discussie is al een half jaar oud: maar ook een onderwerp dat mij voor mij van belang is.
Sinds februari gebruik ik een CPAP: ik tevreden (meer energie), mijn man tevreden: wat is het stil naast hem..
Maar ik ben wel 4/5 kg aangekomen in een halfjaar tijd en ga maar in gesprek met een diëtiste want mijn bmi komt nu verkeerd uit.
Waar kan ik het artikel van Sandra Houtepen terugvinden? Mijn hormoonhuishouding van slag? 64 jaar en de overgang heb ik al gehad.

Re: aankomen door...raadsel?

8
Hoi Annetje ,

Qua leeftijd schelen we weinig , ook ik menopauze al gehad ;)
Ook gestaag en zonder duidelijke verandering in eten aangekomen en ook nu ( ook zodra koolhydraatbeperkt dieet) raak ik geen kg's meer kwijt!
Als je Sandra een pb stuurt met je mailadres wil ze je vast wel in Word of pdf dat document sturen * staat hier op een stick die ik nu niet kan vinden :oops: :shock: *
Merendeel zou komen door schades aan gehele hormoonhuishouding,; de hypofyse ( directeur van dit alles) werkt vaak minder..

Maar ik ben geen medicus en ook zal de reden of oorzaak per persoon ook heel anders kunnen zijn ;)
Succes en sorry dat ik je niet meer zo kan uitleggen!