Re: Nog steeds klachten...de longarts weet het niet!

82
Theab schreef:Hoi Marianne


Hopelijk krijg jij nu eindelijk de therapie die jij nodig hebt en ga je opknappen. Ik kan me voorstellen dat je het wel even genoeg vindt.

Lieve sterkte knuffel, Thea
Hoi Thea,
Bedankt voor je lieve support! Voelt enorm goed!
Ik baal er echt wel van. Weet wel dat het nodig zal zijn(neem aan dat er niet zomaar zuurstof wordt voorgeschreven), maar vind het wel weer een heel gedoe!
Heb ook net alles in orde gebracht voor mijn vakantie naar Florida en zie het niet zitten om nu ook nog zuurstof te regelen. Voel er veel voor om dat gewoon niet te doen. Beetje opstandig......
En natuurlijk ook weer een slaaponderzoek ter controle en een extra afspraak met de longarts.
Kost weer zoveel tijd, terwijl ik wil reïntegreren.......
Volgens Mediq Tefa wordt op mijn CPAP een koppelstukje geplaatst met de mogelijkheid het zuurstofslangetje op aan te sluiten. Dus niet via mijn masker.
Leverancier van de zuurstofapparatuur is Linde, dus nu heb ik 2 leveranciers. Wat een luxe [bigsmile]
Ben me een beetje aan het inlezen via de folder van het ziekenhuis. Weet ik een beetje wat me te wachten staat(ik ben een echte controlfreak).
Zal toch nog wel vragen hebben maandag.
Weet jij of er op dit forum een topic is mbt CPAP en zuurstofapparaat? En is het inderdaad een effectieve therapie?

Groetjes, Marianne

Re: Nog steeds klachten...de longarts weet het niet!

83
Hoi Marianne

Hier op het forum kan ik mij niet echt herinneren maar onlangs wel op FB. Die had de therapie zonder aansluiting op zijn masker en dat gaf wat problemen. Hoe dat is afgelopen weet ik niet. Als er een oplossing is voor jou zonder die aansluiting op je masker dan hoor ik dat graag. Ik weet immers ook niet alles. Ik leer graag bij. Hier draaien de duimen op turbostand dat dit echt de oplossing is voor jou.

Lieve groetjes, Thea

Re: Nog steeds klachten...de longarts weet het niet!

84
Theab schreef:Hoi Marianne

Hier op het forum kan ik mij niet echt herinneren maar onlangs wel op FB. Die had de therapie zonder aansluiting op zijn masker en dat gaf wat problemen. Hoe dat is afgelopen weet ik niet. Als er een oplossing is voor jou zonder die aansluiting op je masker dan hoor ik dat graag. Ik weet immers ook niet alles. Ik leer graag bij. Hier draaien de duimen op turbostand dat dit echt de oplossing is voor jou.

Lieve groetjes, Thea
Apart, dat er op het forum niets over te vinden is. Ik zal toch niet de enige zijn met hypoxemie (door de longarts benoemd)?
Hoop wel na jouw verhaal, dat de therapie zonder aansluiting op het masker werkt. Maar ik laat zeker even weten hoe het gaat.
Pramipexol en nu nog zuurstof erbij......wat zal ik fit zijn over een tijdje!( althans dat hoop ik [bigsmile] )

Welterusten, Marianne

Re: Nog steeds klachten...de longarts weet het niet!

85
Marianne, hopelijk maakt de zuurstof concentrator niet te veel lawaai.

hier een link met info (16 resultaten) vanuit het forum;

https://www.google.nl/webhp?sourceid=ch ... eniging.nl



Klik hierop of kopieer deze en plak dit in je browser adres.

Tip: Er zijn 16 resultaten als je daarop gaat klikken, vergeet dan niet je Ctrl knop links onder in te drukken.

Elk bericht opent zich dan in een nieuw tabblad, wat het weer makkelijker maakt om de volgende aan te klikken.

Je kunt voor de vakantie deze ook even thuislaten, denk dat dit veel eventuele rompslomp bij de douane bespaart.

Je slaapt toch al zolang zonder en die tijd in je vakantie kun je ook nog wel even zonder, tenzij je er zeer snel beter van gaat voelen.

gr. Erwin
Laatst gewijzigd door Erwin67 op 31 okt 2015, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Nog steeds klachten...de longarts weet het niet!

86
Erwin, bedankt voor de linkjes! Ik ga ze straks even rustig bekijken en mijn voordeel ermee doen. [bigsmile]

Natuurlijk hoop ik dat die concentrator niet te veel lawaai maakt! Zou niet zo fijn zijn.....Kan hem in ieder geval wel in een andere kamer zetten, heb er 2 over :D

Voor mijn vakantie in december had ik natuurlijk ook al bedacht om het zonder te doen. Doe het al jaren zonder!!
Al die rompslomp met aanvragen/douane heb ik ff geen zin in.
Moet trouwens eerst maar eens afwachten of ik er inderdaad van opknap!

Groet, Marianne

Re: Nog steeds klachten...de longarts weet het niet!

89
Erwin67 schreef:Marianne, dit advies ging natuurlijk alleen over de zuurstof concentrator tijdens je vakantie. Cpap altijd wel meenemen in je (extra) handbagage. Let op bij sommige maatschappijen moet je dit vooraf melden en dan krijg je ontheffing om een tweede stuk handbagage mee te nemen.

Gr. Erwin
Ik snap je opmerking, Erwin! Had het ook alleen over de zuurstof concentrator :P
Natuurlijk neem ik mijn CPAP mee op vakantie, heb ik inmiddels al 3x gedaan! En gewoon als (extra) handbagage.
Heb alle keren wel van te voren aangemeld. Is voor december wat lastiger, omdat ik met een Amerikaanse maatschappij vlieg.
Maar....daar mag je meestal wat meer handbagage meenemen.

Groet, Marianne

Re: Nog steeds klachten...de longarts weet het niet!

90
bprosman schreef:"Zuurstof" en vliegtuigen is een combinatie die veel vragen en papierwerk oproept.
https://www.transavia.com/nl-NL/service ... aan-boord/
Dank voor de link, Bram.
Heb even gekeken, maar er wordt vooral gesproken over zuurstofgebruik tijdens de vliegreis. Ik ga de extra zuurstof alleen 's nachts gebruiken.....
Dan zou er op mijn vakantiebestemming zuurstof geregeld moeten worden :?
En daar heb ik op dit moment eigenlijk geen zin in om te regelen.

Groet, Marianne

Re: Nog steeds klachten...de longarts weet het niet!

91
Hoi Marianne
mariannevg schreef: Heb even gekeken, maar er wordt vooral gesproken over zuurstofgebruik tijdens de vliegreis. Ik ga de extra zuurstof alleen 's nachts gebruiken.....
Dan zou er op mijn vakantiebestemming zuurstof geregeld moeten worden :?
En daar heb ik op dit moment eigenlijk geen zin in om te regelen.
Mijn ervaring is dat de Firma die levert je ook vaak helpt dit soort zaken te regelen.

Groetjes, Thea

Re: Nog steeds klachten...de longarts weet het niet!

92
Theab schreef:Hoi Marianne
mariannevg schreef:
Mijn ervaring is dat de Firma die levert je ook vaak helpt dit soort zaken te regelen.

Groetjes, Thea
Klopt hoor Thea, ook de leverancier van MediqTefa zei al zoiets. Maar.....ik weet niet of ik dat op dit moment allemaal wel wil.
Ik vind het al een heel gedoe! Laat staan alles ook nog op 3 verschillende adressen in Amerika te moeten regelen. Heb al langer last van die hypoxemie, dus vraag mij af of die 2 weken zonder extra zuurstof echt heel schadelijk zullen zijn.

Groetjes, Marianne

Re: Nog steeds klachten...de longarts weet het niet!

94
Theab schreef:Hoi Marianne

Ik begrijp het wel hoor maar laat het eerst maar eens zover zijn en kijk dan hoe je er tegen aankijkt. Uit ervaring weet ik dat je niet teveel bij dit soort zaken moet stil staan als je nog overdonderd bent door het nieuws.

Groetjes, Thea
Hoi Thea,
Je hebt wel een punt hoor! Werd gister inderdaad overdonderd en moet eea nog even rustig overzien.
Misschien denk ik er volgende week anders over. Dan laat ik het ook weten :P
Maar ja, wil zo graag alles zelf onder controle houden en dat gaat steeds mis :wink:

Groetjes, Marianne

Re: Nog steeds klachten...de longarts weet het niet!

95
Marianne, ik zit ook vaak in een medische rollercoaster en dan kan ik de boel niet zo goed overzien. Ik heb geleerd het stapje voor stapje aan te gaan en dan komt het eindpunt vanzelf. Eerst moet je maar even ervaren hoe dat is met extra zuurstof slapen. Pas daarna kun je weer verder kijken en mischien beslissen hoe je het met de vakantie gaat doen. Eerst dus de komende week maar wennen aan deze nieuwe ingrijpende verandering. Heel veel sterkte.

Re: Nog steeds klachten...de longarts weet het niet!

96
Fons_iXiaan schreef:Marianne, ik zit ook vaak in een medische rollercoaster en dan kan ik de boel niet zo goed overzien. Ik heb geleerd het stapje voor stapje aan te gaan en dan komt het eindpunt vanzelf. Eerst moet je maar even ervaren hoe dat is met extra zuurstof slapen. Pas daarna kun je weer verder kijken en mischien beslissen hoe je het met de vakantie gaat doen. Eerst dus de komende week maar wennen aan deze nieuwe ingrijpende verandering. Heel veel sterkte.
Dankjewel, Fons!
En natuurlijk heb je gelijk met het even rustig aanzien....Daarin heb ik geen keuze, want dat apparaat staat er gewoon maandag en ik zal er dan mee moeten slapen :(
Alleen voor mijn vakantie in Florida heb ik al een aantal zaken moeten regelen en dacht dus klaar te zijn.
Misschien voel ik mij volgende week superfit(haha) en wil ik er wel alles voor regelen.
En heel terecht, dat je mij wijst op de kleine stapjes. Van nature wil ik altijd snel op mijn hoofddoel af.

Groet, Marianne

Re: Nog steeds klachten...de longarts weet het niet!

98
Succes Marianne met de zuurstofconcentrator. Hopelijk maakt hij niet zo'n herrie als dat ding dat ik een half jaar heb gebruikt. Als het goed is krijg je ook nog een grote zuurstoffles voor als de stroom uitvalt. De CPAP doet het dan ook niet maar toch......

De zuurstof wordt bij de CPAP aangesloten d.m.v. een tussenstukje. Ik hoop dat bij jou de zuurstof helpt.

Re: Nog steeds klachten...de longarts weet het niet!

99
Arkie schreef:Succes Marianne met de zuurstofconcentrator. Hopelijk maakt hij niet zo'n herrie als dat ding dat ik een half jaar heb gebruikt. Als het goed is krijg je ook nog een grote zuurstoffles voor als de stroom uitvalt. De CPAP doet het dan ook niet maar toch......

De zuurstof wordt bij de CPAP aangesloten d.m.v. een tussenstukje. Ik hoop dat bij jou de zuurstof helpt.
Ik wacht het maar af en hoop natuurlijk dat ik ervan opknap.
En die herrie, daarvan hoop ik dat het meevalt.
Tussenstukje heb ik al ontvangen, dus direct op de CPAP aangesloten.

Groet, Marianne