Standaard waardes DV54 apneu- en hypopneu-detectie

1
Hallo Allemaal,

Ik heb een maand of twee geleden m'n tweede concha cuastiek gehad en dat lijkt zowaar echt geholpen te hebben (hoewel ik vermoed dat het ooit nog wel tot een derde keer zal komen). Redelijk tegelijk met die ingreep heb ik de druk van m'n DV54 nog wat opgehoogd naar 12 en sindsdien is de AHI redelijk consequent van 15 naar 1 gegaan. Dat geeft dus hoop :).

Mijn vraag is de volgende, weet iemand op welke waardes de criteria voor apneu en hypopneu horen te staan (default)? Ik heb daar in het verleden wel eens wat mee gespeeld, om onderscheid te kunnen maken tussen apneu en hyponeu (wat de DV54 zelf niet maakt). Voordat ik mezelf "rijk" reken wil ik die uiteraard weer helemaal standaard hebben en dan kijken of het zo blijft.

Alvast dank.

Re: Standaard waardes DV54 apneu- en hypopneu-detectie

2
Je kan wel aflezen hoeveel gebeurtenissen er zijn geweest die niet door obstructie zijn veroorzaakt. (de niet obstrutieve gebeurtenissenindex) Belangrijk is ook de zwaarte van de hypoapneu en niet alleen het aantal. Dit kan je niet zo maar aflezen nu, helaas. Getalletjes zeggen niet altijd alles. Zo kan een hypoapneu van 4 minder erg zijn dan 2 waarbij de saturaties sterk daalt. Dan ik liever die van 4

Verstuurd vanaf mijn LG-E986 met Tapatalk

Re: Standaard waardes DV54 apneu- en hypopneu-detectie

4
Erik, bij mijn moeder bleek na een zestal dagen met een Resmed te hebben geslapen dat zij veel last had van CSR.

Dit slapen ging in overleg met de Osasdeskundige.

Het vastzetten van de druk en het overstappen op een neusdoppen masker verlaagde de AHI aanzienlijk.

Van tussen 8 en 16 per uur naar circa 3,5 tot 5 per uur.

Het apparaat was volgens mijn ouders ook veel stiller dan de Devilbiss.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Standaard waardes DV54 apneu- en hypopneu-detectie

5
Dat de ResMed zoveel beter is, hoor ik ook van alle kanten. Maar daar heb ik niks aan, want ik heb de DevilBiss door TotalCare in m'n maag gesplitst gekregen drie jaar terug en daar heb ik niet bepaald "inspraak" in gehad. En nu is het ook nog eens dat die eerst helemaal "op" moet voordat er sowieso sprake kan zijn van vervanging.

Ik heb de gezochte waardes intussen gevonden in de physicians manual. Ik wist niet meer waar ik die gelaten had, maar ik heb 'm weer teruggevonden.