Is diarree een bijwerking van CPAP gebruik?

1
Sinds ik de PAP gebruik heb ik vaker last van diarree, wel een of twee keer per week. Ik geloof best dat er veranderingen in mijn lichaam plaatsvinden, met name de adrenalinespiegel. Kan het zijn dat de diarree daarmee samenhangt? Ik heb ook wel last van ingeslikte lucht, maar ik heb niet het gevoel dat dat diarree kan veroorzaken.

Weet iemand daar iets over?

Re: Is diarree een bijwerking van CPAP gebruik?

4
Roland schreef:Ja, voor mijn bloeddruk sta ik onder behandeling bij een internist. Al twee keer niet zo lang geleden allerlei bloedtesten op vanalles (incl. glucose) gemeten en niks was afwijkend. Over een paar weken opnieuw (wegens nieuwe bloeddrukmedicijnen) maar ook dan verwacht ik geen afwijkingen.
Zou het niet aan die nieuwe bloeddrukpillen kunnen liggen dan? Kijk eens in de bijsluiter?

Groetjes, Thea

Re: Is diarree een bijwerking van CPAP gebruik?

6
goedemiddag Roland,

ben je al wat verder met je onderzoek of diarree een bijwerking is?

Ik ben nu 10 jaar met het apparaat gestopt omdat ik ook iedere dag aan de diarree was en als ik stopte met het apparaat dan was binnen een week de ontlasting terug naar normaal. Heb dit meermalen zo gedaan om er zeker van te zijn dat ik echt diarree krijg van het apparaat.
Heb het ook laten onderzoeken in het ziekenhuis maar daar konden ze niks vinden.