Beste lezers,
Vaak lees ik op het forum dat mensen hun gegevens door de fabrikant laten uitlezen.
Ook ik kreeg deze oproep van de leverancier van mij apparaat.
Dit heb ik echter vriendelijk doch resoluut geweigerd.
Misschien dat ik wat paranoïde ben, maar wat dat apparaat registreert vind ik onder medisch geheim vallen.
Ik heb ook aangegeven dat ik er problemen mee heb om deze gegevens te moeten delen met een bedrijf.
Vervolgens heb ik het slaapcentrum in Den Haag benaderd en mijn relaas gedaan, waarbij ik moet opmerken dat zowel de leverancier als het slaapcentrum zeer begripvol waren.
Na wat moeite met het uit/inlezen van de gegevens (ik heb het slaapcentrum moeten wijzen op de hier verkrijgbare software, en uitgelegd dat het inlezen probleemloos gaat als men de gemailde file op een sd-kaart zet) heb ik later een prettig gesprek gehad met de neuroloog die verbonden is aan het slaapcentrum dat alles er prima uitziet en ik ook weer mag autorijden.
Ligt het nu echt aan mij dat ik vind dat een bedrijf/leverancier geen recht heeft op de gegevens?
Als het apparaat niet goed werkt mogen ze het repareren/vervangen, maar mijn slaapgegevens vind ik te persoonlijk om die te verstrekken.
Overigens werd mij bij ontvangst een formulier gegeven waarmee ik me akkoord verklaarde met de algemene voorwaarden, echter had men verzuimd deze bij te voegen.
Hierdoor heb ik bij de juffrouw vriendelijk geweigerd iets te ondertekenen wat ik niet gelezen noch ontvangen heb, waarin ze mij volledig gelijk gaf.
Enige weken later heb ik dezelfde verklaring per post mogen ontvangen, wederom zonder de algemene voorwaarden, deze brief met begeleidend schrijven retour gestuurd.
We zijn nu 8 maanden verder en niets meer van gehoord....
Tot nu toe heeft er niemand geklaagd en mijn zorgverzekering heeft nog niets in rekening gebracht of op enige wijze laten merken dat er een probleem zou zijn.
Qua masker moet ik zeggen dat ik met een mond/neus kap begonnen ben, deze heb ik na een paar weken op het slaapcentrum omgeruild voor een andere maat, zonder problemen.
Enige maanden later heb ik hiervoor een neusmasker gevraagd, ook deze kreeg ik binnen 2 dagen thuis gestuurd en tot nu toe heeft er niemand om geld of uitleg gevraagd...
Het slapen gaat goed, nu maar hopen dat dit ook verder goed gaat☺☺☺!
Marc
modedit RM: titel ter verduidelijking aangepast, berichten opgeschoond