Snore-Breaker

1
Hallo apneu vrienden,

Ik ben op zoek naar een positietrainer en vind de night balance duur. Nu zie ik dat er ook een Snore-Breaker bestaat voor 92 euro.

Wie kan mij het verschil uitleggen en zijn ervaring delen. Is dit een aanrader?

Groeten
Hugo

Re: Snore-Breaker

2
Hoi Hugo,

welkom op het forum.

Ik heb beide gebruikt en heb zelf de snore-breaker ook in eigendom. Ik heb een bericht geschreven, misschien handig om dit hier even te lezen?

http://www.apneuvereniging.nl/forum/vie ... =67&t=8390

Je hebt ook nog de Nightshift, deze wordt in de nek gedragen en trilt ook in rugligging.

Van alle drie heeft de Snore-Breaker het grootste nadeel, dat je deze ook echt goed voelt in rugligging. Ik heb er echter wel van geleerd om op mijn zij te gaan slapen.

De Nightbalance is ook uitgelezen door de firma NightBalance (ik heb hem 28 dagen getest) en mijn rugligging is drastisch gedaald.

Zelf vond ik de Nightbalance erg prettig.

Maar mijn vraag aan jou is: Heb je apneu en zoja is deze positie gebonden (dus rugligging veroorzaakt meer apneu dan in zijligging)?

Maak je nu al gebruik van een therapie met cpap of mra of heb je nog geen slaaptest gehad?

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Snore-Breaker

3
Hallo Ruud,
Ik heb csas en in ruglig verdubbelt de ahi. Ik heb nog geen cpap. Er wordt nu eerst verder onderzoek gedaan naar de verklaring dat in ruglid de ahi verdubbelt, aangezien dit bij csas niet te verwachten is.

In de tussentijd probeer ik ruglig te ontwennen en gebruik hiervoor the night balance. Ik zag dat de snore breaker veel goedkoper is en zie dat als een mogelijk alternatief.

Groeten Hugo