Re: STOOMSEIZOEN

81
Hofs schreef:Hoi Piet,

Misschien heeft je moeder, tijdens de zwangersch, wel veel met de trein gereisd en is het zo aan je door gegeven.
Niets mis mee hoor, is toch leuk zo'n hobby!

Groet Ingrid
Ingrid
Heel goed mogelijk, want we hadden vrij reizen bij de N.S. Kleding kochten we nooit in Den Haag, wat veel dichterbij was, maar in Rotterdam 1 keer per jaar met de trein.
Hoe ze de kinderwagen boven kreeg op station Leidschendam-Voorburg is me nog steeds een raadsel. Dat lag heel hoog, door een viaduct van de v.m. Blauwe tram en 200 m. verderop de brug over de Vliet.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

82
A.s. weekend open dagen bij de SSN in Rotterdam met kraampjes voor de Spoormarkt, eten en drinken enz.
We pendelen met een stoomtrein naar Gd vanaf Rtdng, 5 of 6 slagen.
Met ons kaartje met barcode kun je door het poortje op Gouda. :D
Soms worden we even doorgezet naar Gdg voor passage van de IC of Spr. naar Utr.
Ik denk dat we met de 65018 en de 01.1075 rijden in een stam met K1A uit 1932 en ex DB IC Bm rijtuigen 232 en 238. uit ca. 1952. Die gaan in dec. ook mee met de Kerstrit naar Maastricht en Valkenburg.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

83
Dit wordt allemaal gedaan door tientallen vrijwilligers, daar zijn we trots op. Er is onderling een goede sfeer. Van de week was een andere club jaloers op onze organisatie met een PR commissie, Catering, Technische commissie enz.
In stoomtermen: op dit moment is de wijzer los. De ketels komen op druk.

We gaan straks om de twee uur naar Gouda rijden. Het bar rijtuig blijft in het depot voor de catering, die daar is. Koffieketels, frisdrank, bier hamburgers enzovoort. We verwachten meer dan 1000 bezoekers.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

84
Leuke dag geweest, op het gemak naar het depot. Op het N.S. station ging het al mis, omdat er al een vrije reisdag op mijn chipknip stond, wat ik nog niet wilde. Dus op hete kolen METEEN weer uitgechecked. Trein kwam er al bijna aan. Papieren kaartje met korting kopen ging niet meer. De rapen waren gaar. Ja, eenmalige kaart, incl 1,- voor het kaartje. Gelukkig was de conductrice aardig en mocht ik zo mee. Terugweg door collega afgezet bij bushalte en met de tram en Fastferry weer naar huis.
Jippie.
Nu moeten er nog twee rookkasten met 20 of 30 kilo as worden leeggeschept. En verder denken over de Kerstrit naar Limburg.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

86
Ja, helaas maar 3 minuten gebruikt. De ervaring van vorig jaar wijzer geworden heb ik Metéén weer uitgelogd.

Vanmorgen N.S. gebeld, die zouden de dag weer de- activeren. Zou binnen uur geregeld zijn, maar ik zie nog niets teruggeboekt.
Heb gezegd, dat ze als een computer antwoordde, dat vond ze niet leuk. Daarna telefoon opgehangen. :oops:

Verstuurd vanaf mijn SM-J100H met Tapatalk
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

87
Terug naar het topic. We zijn er trots op, dat we zelf nog meer onderhoud aan een loc kunnen doen. Rond 1990 was dat nog in Oost Duitsland, Meiningen.
Van de week stond men tussen de drijfwielen van de 23023, die los op het spoor staan. Het frame van de loc staat ergens verderop en de ketel ligt in een heel grote steun met wielen. Alle steunbouten zijn er uit geslepen.
Deze week kwamen er twee touringcars met scholieren ons depot bezoeken.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

88
Zaterdag de 19de rond 8 uur op Rotterdam CS proberen te staan, om een stukje mee te doen met de Kerstmarkt expresse.
Maar of dat lukt, zo vroeg? Dat wordt de trein van 7.16 uur , hier. Met mijn AHI van de laatste tijd, die steeds als een raket omhoog gaat is dat de vraag. Overdag rustig hier in de buurt en thuis wat doen in eigen tempo lukt nog wel.

a.s Woensdag naar de OSAS poli , uit laten lezen. Ik verwacht geen oplossing, dit is al zolang bij mij. AHI Van 0 naar 50 of 60 komt voor.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

89
Niet gelukt, dus, om op tijd te zijn en de Kerstrit uit te zwaaien.
En verder:
Mogelijk is er heel wat anders aan de hand hier bij mij. Een bekende van mij kwam met een uitdraai, waar voor een deel herkenning in zat. Nooit in die hoek gezocht. Ik heb er allerlei aantekeningen bij gemaakt.
Dagje uit:
Gisteren ontspannen dag naar een treinenbeurs en in de trein een paar keer lekker helemaal weggezakt.
Op Rtd CS, richting spoortunnel een optrekkende ertstrein gezien. Met twee DB e-Loks ervoor en knetterende pantografen is die natuurlijk vol. Komt van de Maasvlakte.
Stoomseizoen
Stoomseizoen is even gestopt. Nu een reparatie aan onze hoofdlok, de 01 1075. Heb even meegeholpen, om de tangens ergens van te berekenen. :D
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

90
bmwpiet schreef:Jippie:
zaterdagavond sta ik met nog meer anderen als hulpconducteur op de enige Nederlandse stoomtrein, die na de Kerstmarkt weer naar huis gaat vanaf Essen Hauptbahnhof.
Niet de stoomtrein Hoorn - Medemblik vergeten he Ook een prachtige tocht om een keer mee te maken [emoji2]

Verstuurd vanaf mijn B1-730HD met Tapatalk

Re: STOOMSEIZOEN

91
Over een tijdje ons 40 jarig jubileum en dit jaar is er ook weer Dordt in Stoom, waarbij de kades bij de havens weer vol staan en er ook stoomschepen komen. Er worden 100.000 bezoekers verwacht.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

92
Deze week zijn de loc veiligheden (zonder bezoekers) weer afgesteld/getest op 16 bar en is de jaarvergadering weer achter de rug.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

93
Nee, geen apneu verhaal, maar wel op dit forum bij dit topic, omdat de kwaal op mijn vrijwilligerswerk is ontdekt. 6 jaar geleden inmiddels.
Ik kom nog steeds bij onze club. Gisteren in de werkplaats gefilmd bij nieuw werk, het optrompen of verjongen van vlampijpen voor de 23023 loc. Die ligt helemaal uit elkaar.
Dit kunnen we nu zelf doen.
Misschien tot ziens. We hebben nog twee hoofdlijn locomotieven rijvaardig voor o.a. het Bello festival bezoek en de Havendagen in Rotjeknor in september.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

94
Komen jullie ook wel eens op de Stoomdagen in Nienoord, Piet?
Want dan moeten we elkaar gepasseerd hebben zonder het te weten!
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: STOOMSEIZOEN

95
Menno M. schreef:Komen jullie ook wel eens op de Stoomdagen in Nienoord, Piet?
Want dan moeten we elkaar gepasseerd hebben zonder het te weten!
Nee, Menno,
wel in de buurt bij de STAR in Stadskanaal. :D
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

97
Menno M. schreef:Daar kom ik met mijn modelbootjes dan weer niet. :(
Menno, heb je er veel? Vaar je ermee?

Deze week
Op het depot wezen buurten en hier en daar geholpen. Leuke dag en langer gebleven, dan gedacht.
Koeken uitgedeeld voor mijn verjaardag. :D
Praatje gemaakt met toevallige passant van 1948 en reclame materiaal gegeven.
In september verder met seizoen en diverse bezoeken en ritten. Ein bischen deutsch uben fur eine deutsche gruppe.
Werkplaats heet: Bw: Bahnwerk, conducteur Schaffner, wir haben eine drei und zwanzig meter drehscheibe aus Munchen Gladbach, wiederhergestellt durch Bahnwerk Dortmund.

Piet
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

98
In de startblokken voor het Bello festival in Hoorn. Vertrek om 10.09 uur op Rotterdam met onze trein. Laat terug om 23.30 uur.
Wordt een leuke dag met mooi weer. Er komen nog meer stoomloks die kant op. Ook van de VSM. Plus vaartochtje over IJsselmeer. Er is nu iemand bezig om (hopelijk) 100 liter koffie te zetten voor ons. Daar komen ze mee langs door de trein met 2 minibars.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: STOOMSEIZOEN

100
Net thuis van een top dag Carina. Veel gefilmd, ontspannen sfeer mooie antieke opgepoetste trams en treinen. ontspannen publiek.
Piet.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.