Re: hartkloppingen en snachts gevoel van 'verstikking'

2
De vraag is of het gevoel 'tussen je oren' zit of een fysieke oorzaak heeft denk ik. In een ander topic wordt bijvoorbeeld genoemd dat iemand het na verloop van tijd ook benauwd kreeg in zijn masker en daar bleek dat de ventilatiegaatjes in het masker verstopt zaten. Reinigen daarvan bleek het probleem op te lossen.

Bij mij zit het dus 'tussen mijn oren'. Heb heel snel last van paniekgevoelens als het om mijn ademhaling gaat. Ik heb er daarom voor gekozen, na doorverwijzing via mijn behandelaar (longarts in ziekenhuis), om samen met een psycholoog te kijken of dat stukje tussen mijn oren veranderd kan worden waardoor ik er minder last van heb.

Re: hartkloppingen en snachts gevoel van 'verstikking'

3
dromer1967 schreef:De vraag is of het gevoel 'tussen je oren' zit of een fysieke oorzaak heeft denk ik.
Dit is zeker een belangrijke vraag, maar nooit goed om het alleen daar op weg te schuiven. Altijd nachecken of fysieke oorzaken het probleem is of niet. Als deze weggestreept zijn kun je dus een duidelijke conclusie trekken. Overigens nooit verkeerd om hierover ook eerlijk naar jezelf te kijken.