Re: Inspire, de Tong stimulator via een pacemaker!

3
In Nederland zijn er al mensen die op deze wijze geholpen zijn. Zij deden en doen mee met deze proef. De operatie worden echter in Antwerpen te België uitgevoerd. De operatie is zeer prijzig.

De apneus moet tussen de 20 en 65 per uur zitten en behandeling via cpap moet niet kunnen lukken.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Inspire, de Tong stimulator via een pacemaker!

5
Tanja65 schreef:Ieks. Ik moet er niet aan denken, wat ben ik blij dat bij mij de CPap helpt.
Voor jou misschien niet Tanja, maar er zijn ook mensen die geen cpap verdragen en een alternatief moeten hebben. Daarom is het goed dat er nieuwe technieken onderzocht en ontwikkeld worden dat ook die mensen geholpen kunnen worden.
Helaas kwam ik niet in aanmerking omdat mijn blokkades een andere oorzaak hadden. In mijn geval verdroeg ik de cpap en mra niet. Dan ben je toch aangewezen op alternatieve middelen.

Re: Inspire, de Tong stimulator via een pacemaker!

7
INSPIRE!
De ideale oplossing! als je 20.000 euro hebt tenminste!
Professor De Vries hoopt al 3 jaar dat de ingreep in de basisverzekering wordt opgenomen.!
Zorginstituut Nederland kan maar geen beslissing nemen! Ze nemen dus kennelijk niks aan van de ervaringen in bijvoorbeeld Amerika waar de operatie wel plaatsvindt.
Andere, ook kostbare ingrepen, worden wel vergoed! Dat snap ik niet. Die andere zijn veel meer invasief, en hebben een lang traject, na de operatie (multilevel, UPPP etc) en dat is ook kostbaar.

Ik ga nu voor een tracheotomie. Ik wil leven en niet alleen bestaan.

Yvonne

Re: Inspire, de Tong stimulator via een pacemaker!

8
In Nederland wordt de Inspire geplaatst in het OLVG West. Er is een proef mee gedaan en daarnaast kun je tegen betaling van 20.000 euro hem laten plaatsen. De ingreep ligt nu nog steeds ter beoordeling bij het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen. Afhankelijk van hun advies volgt evt vergoeding door zorgverzekeraar (wschl bij AHI tot 65)..
CPAP, vervolgens multi-level KNO-operatie (UPPP, Celon tongbasis, HTP), terug naar CPAP vanwege nul effect operatie, Inspire, Inspire geen succes en terug naar CPAP