Licht in het hoofd

1
Ik heb al jaren veel last van "licht in het hoofd" een soort duizeligheid wat aanvoelt alsof je teveel gedronken hebt. Je krijgt een lamlendig gevoel en armen en benen voelen ook zwaar aan. Het is geen draaiduizeligheid. Al diverse onderzoeken gehad, maar niemand kan dit oplossen. Ook diverse alternatieve therapeuten hebben niet geholpen. Osteopaat en een lange periode gelopen met acupunctuur bij een Chinees, die het gooide op voeding. Ik had teveel Yang. Mede door zware darmontsteking bij Chinees gestopt.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ben erg benieuwd naar jullie reacties.
Resmed S10 autoset + Hi5 bevochtiger/ Resmed verwarmde slang
Resmed Airfit P10
Vaste druk 7 cmh2o
begin AHI 19.5
start MRA beugel 13-8-13
start CPAP 29-9-13



--------------------------------------------------------------------------------

Re: Licht in het hoofd

2
Bij mij bleek het aan het gebruik van betablokkers te liggen.
Ik had dezelfde klachten.
Bleek dat mijn hartslag tgv die betablokkers zo laag werd dat voornoemde klachten optraden.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Licht in het hoofd

3
Had je dan hoge bloeddruk?

Ik heb ook wel eens een tijdje geen pillen ingenomen voor de hoge bloeddruk, maar toen geen verschil.
Het rare is ook dat je er geen vinger op kan leggen wanneer deze klacht optreedt, zo willekeurig.
Je wordt er moedeloos van.
Resmed S10 autoset + Hi5 bevochtiger/ Resmed verwarmde slang
Resmed Airfit P10
Vaste druk 7 cmh2o
begin AHI 19.5
start MRA beugel 13-8-13
start CPAP 29-9-13



--------------------------------------------------------------------------------

Re: Licht in het hoofd

4
Joh, jouw Nickname is Messi.
Nou, zo noem ik mijn lijf: Messy Body :lol:
Wat ik allemaal niet heb.
Ondermeer hoge bloeddruk, inderdaad.
Of eigenlijk niet, maar dan moet ik wel trouw dat pillenontbijt eten.
Doe ik dat niet dan schiet het gelijk weer de lucht in, hoor.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Licht in het hoofd

5
Hoe zijn ze er bij jou achter gekomen?
Heb je daarvoor de pillen een tijd niet geslikt?
Of hoe hebben ze dat gestest?
Resmed S10 autoset + Hi5 bevochtiger/ Resmed verwarmde slang
Resmed Airfit P10
Vaste druk 7 cmh2o
begin AHI 19.5
start MRA beugel 13-8-13
start CPAP 29-9-13



--------------------------------------------------------------------------------

Re: Licht in het hoofd

6
Hallo, ik slik al jaren verschillende soorten medicijnen tegen de hoge en bijna onbehandelbare hoge bloeddruk. Momenteel zit ik aan een combinatie van drie medicijnen. Tsja en nu zit ik ruim een week aan de CPAP en slaap voor het eerst sinds jaren door en vaak zo'n negen a tien uur. Ik wist niet dat het nog kon. Maar de laatste drie ochtenden ga ik zowat meteen weer plat vanwege de duizeligheid. Bleek mijn bloeddruk met opstaan giga gedaald te zijn ten opzichte van vroeger. Mijn bovendruk was nu wat normaal mijn onderdruk was. Vandaag even bij de ondersteuner van de huisarts geweest die mij om de twee maanden onder controle houdt en was deze weer wat verhoogd. Op het moment is mijn bloeddruk een jojo wat voor mijn systeem wennen is en de duizelingen kan veroorzaken. Voorlopig moet ik eerst maar eens een maand zo slapen en dan kijken ze verder of er medicatie vanaf kan. Lastig is het wel. Ik merkte trouwens vandaag ook dat ik duizelig word als ik van buiten in een warme winkel of thuis kom. Die overgang doet dus ook iets.

Re: Licht in het hoofd

7
Inderdaad erg lastig, maar wel fijn cq geweldig dat je zo lang kunt slapen.
Ik haal met geluk 3 uur achtereen voordat ik de 1e keer wakker wordt, maar de laatste tijd al na 2 uurtjes en dan heb ik alleen nog hazeslaapjes. Schiet niet op zo.
Ik zou het geweldig vinden als ik al eens zo'n 5 uur achter elkaar zou slapen. En dan voor langere periode, liefst altijd.
Resmed S10 autoset + Hi5 bevochtiger/ Resmed verwarmde slang
Resmed Airfit P10
Vaste druk 7 cmh2o
begin AHI 19.5
start MRA beugel 13-8-13
start CPAP 29-9-13



--------------------------------------------------------------------------------

Re: Licht in het hoofd

8
messi schreef:Hoe zijn ze er bij jou achter gekomen?
Heb je daarvoor de pillen een tijd niet geslikt?
Of hoe hebben ze dat gestest?
Ik kwam er zelf achter door flink te Googlen met de klachten.
Dan krijg je de meest vreselijke ziektes te zien maar kwam ook op een forum terecht waar ze met deze suggestie kwamen.
Daar ben ik mee naar de huisarts gestapt.

Zeker met de bloeddrukdaling die je kan krijgen van de behandeling icm medicatie kan je dit soort klachten krijgen.
Ik heb nu andere pilletjes en de klachten zijn weg.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Licht in het hoofd

9
Ik had na mijn ziekenhuisopname waarbij mijn bloeddruk -ondanks de medicijnen en zelfs midden in de nacht in mijn slaap- gierend hoog was (tot 200/120), eenmaal thuis toen ik de rust weer had gevonden een bloeddruk van 110/60, de helft ongeveer van wat die in het ziekenhuis was. Ben ook een paar dagen goed licht in het hoofd geweest. Na een dag of drie heeft zich dat weer hersteld, nu schommel ik weer rond de 130/75 . Als ik voel dat ik te ver zak, neem ik even een suikervrij dropje. Mijn medicijnen mag ik echt nog niet laten staan ;-) . Maar ik ben nu grotendeels weer actiever, en dan is de bloeddruk ook weer beter.

Ik zou zeggen : ga er even mee langs de huisarts, dikke kans dat je door de CPAP met 1 of meer pillen mag stoppen, afbouwen of minderen. En rustig opstaan ! ;-)

Re: Licht in het hoofd

10
Bloeddruk is door de medicatie wel stabiel. Ben na de zomervakantie in september weer naar de huisarts gegaan om het licht in het hoofd weer op te pakken. Eerst dacht hij aan een soort migraine, wat pillen meegekregen om uit te proberen of die werken. Echter werkten die niet. Nu krijg ik 7 januari een MRI scan.
Ben zelf circa 10 weken geleden begonnen bij een sportschool(Milon cirkel) en ga 3 keer per week sporten.

Wat mij verder opval is dat ik in rust een lage hartslag heb nl. 40-43 per minuut. En ik heb zeker geen super conditie of ben geen topsporter.
Als ik verder kijk wat de bijwerkingen van Losartankalium 100mg zijn, daar wordt je ook niet vrolijk van.
Resmed S10 autoset + Hi5 bevochtiger/ Resmed verwarmde slang
Resmed Airfit P10
Vaste druk 7 cmh2o
begin AHI 19.5
start MRA beugel 13-8-13
start CPAP 29-9-13



--------------------------------------------------------------------------------

Re: Licht in het hoofd

11
messi schreef: Wat mij verder opval is dat ik in rust een lage hartslag heb nl. 40-43 per minuut. En ik heb zeker geen super conditie of ben geen topsporter.
Kaliumlosartan.
Dank je voor het noemen van dat middel want ik was de naam kwijt.

Kaliumlosartan is een betablokker.
Die verlaagt de hartslag.
Zie het als een pomp die op een tuinslang aangesloten is.
De slang begint door een gaatje te lekken.
Wat zou jij doen als dat gebeurt?
Inderdaad, de pomp terugdraaien zodat die langzamer draait en de druk afneemt.

Dat doet dit middel ook.
De hartslag wordt verlaagd, de druk in de bloedvaten neemt af en daarmee de kans op schade.
Een hartslag zoals jij beschrijft is daarbij geen uitzondering.
Als ik carido-fitnesste ging dat apparaat steeds zwaarder en zwaarder werken omdat mij hartslag maar niet tot de frequentie kwam die bij mijn lengte en gewicht op die ingestelde zwaarte hoorde.
Mijn hartslag kwam bij de zwaarste inspanning nog niet boven de 70 uit!

Kaliumlosartan.
Dat was wat ik slikte.
Het middel is berucht om zijn bijwerking: duizeligheid.
Meestal neemt die na verloop van tijd af, soms (zoals bij mij) niet.

Die scan is evengoed een goed idee, maar ik zou toch echt eens met de huisarts overleggen of je eens een ander medicijn mag proberen in de plaats van die Kaliumlosartan.
Eerlijk gezegd vind ik het vreemd dat de huisarts deze mogelijkheid niet zelf overwogen heeft.
Maar goed, de huisarts is ook maar een mens en soms kijk je over de meest voor de hand liggende mogelijkheid heen.
Sinds ik kaliumlosartan niet meer slik zijn mijn klachten over.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Licht in het hoofd

12
Ik heb volgens mij de pillen een keer 1-2 weken niet gebruikt, zou deze periode te kort zijn?
Volgens mij geen verschil, maar dat is al weer enkele jaren terug.
De Losartankalium slik ik al vanaf 2010 en is in januari 2013 verhoogd naar 100 mg.
Resmed S10 autoset + Hi5 bevochtiger/ Resmed verwarmde slang
Resmed Airfit P10
Vaste druk 7 cmh2o
begin AHI 19.5
start MRA beugel 13-8-13
start CPAP 29-9-13



--------------------------------------------------------------------------------

Re: Licht in het hoofd

13
Ik kan daar geen antwoord op geven, helaas.
Ik ben geen dokter (verre van dat. :) )
Je huisarts wel.
Leg het hem/haar eens voor is het enige dat ik je kan adviseren.

Let wel: ik zeg niet DAT het aan die pillen ligt.
Ik wijs je alleen op de
de mogelijkheid.
Laatst gewijzigd door Menno M. op 23 dec 2016, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Licht in het hoofd

14
weet ik, bedankt!
Resmed S10 autoset + Hi5 bevochtiger/ Resmed verwarmde slang
Resmed Airfit P10
Vaste druk 7 cmh2o
begin AHI 19.5
start MRA beugel 13-8-13
start CPAP 29-9-13



--------------------------------------------------------------------------------