Niet medisch, cosmetisch

1
Ik kon niet echt een plek vinden om dit onderwerp te plaatsen en kies voor deze rubriek omdat die naar mijn idee het beste past. Mocht de webmaster van mening zijn dat een andere rubriek beter geschikt is..... feel free.


Voor ik mijn diagnose kreeg werd ik al flink grijs. Bij mijn voorhoofd prijkte een flinke witte lok en mijn rode haar werd steeds lichter door de witte haren die verschenen.
Sinds een half jaar slaat eindelijk de therapie aan. Een maand of drie geleden kreeg ik de indruk dat ik minder grijs werd. Ik deed het af als "hersenspinsel", want, hoe zou dat nou kunnen? Mijn scheiding zou wel anders vallen waardoor het minder opviel of zo. Tot laatst een cliënt vroeg of ik een spoeling had gebruikt, mijn haar was minder grijs. Vorige week gaf mijn dochter aan dat het lijkt dat ik minder grijs ben....
Zou dat nou ook een bijwerking zijn van apneu en veranderen door de therapie? Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen of heeft iemand dezelfde indrukken?
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Niet medisch, cosmetisch

2
Nou, Agnes, dat zou wat zijn zeg, dat behandeling van apneu ons minder grijs maakt!
Ik was voor mijn dertigste al helemaal grijs en vermoedelijk had ik toen ook al ernstig slaapapneu.
Ben wel benieuwd wie er iets zinnigs kan zeggen over het verband tussen apneu en grijze haren!
CPAP, vervolgens multi-level KNO-operatie (UPPP, Celon tongbasis, HTP), terug naar CPAP vanwege nul effect operatie, Inspire, Inspire geen succes en terug naar CPAP

Re: Niet medisch, cosmetisch

4
Agnes, ik lees hier al vanaf september 2011 maar ben dit volgens mij nog niet tegengekomen.

Hopelijk heeft iemand een antwoord?

@Menno, duurt lang hé voordat het haar opnieuw wortel schiet. [bigsmile] [bigsmile] [bigsmile]

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Niet medisch, cosmetisch

7
Pfff. Blij dat jij het herkent Karin. Ook ik ben verbaasd en begrijp het niet. Wilde het toch ter sprake brengen omdat ik het wel opvallend vind.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Niet medisch, cosmetisch

8
Interessante vraag!
Ik heb eens ergens gelezen dat je grijze haren kunt krijgen van stress en zorgen, zuurstofgebrek, roken, vitaminetekorten en schildklierproblemen en nog wel meer, maar niet dat je haar weer terug donker wordt als je voor die kwalen behandeld wordt.
Ik was al (vroeg) grijs en ben dat gewoon gebleven, ook na behandeling met de cpap. Bovendien heeft erfelijkheid er ook mee te maken, ik lijk op mijn moeder, zij was ook vroeg grijs.

Groet,
Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!

Re: Niet medisch, cosmetisch

9
Ik ben niet deskundig op dit gebied, maar in aansluiting op wat Anne Marie zegt, lijkt het me helemaal niet zo gek. Als je grijs kunt worden door
Anne Marie schreef:stress en zorgen, zuurstofgebrek, roken, vitaminetekorten en schildklierproblemen en nog wel meer
dan kan ik me er alles bij voorstellen dat als je hiervoor behandeld wordt, dat je minder grijs wordt. Ik stel me dan voor dat grijs haar behalve erfelijkheid in zijn algemeenheid ook iets te maken heeft met toenemend 'ouder' worden, d.w.z. celafbraak, zuurstoftekort, stofwisselings dingen etc. Als het daarvoor je tijd nog niet is, maar je grijze haren door andere zaken worden veroorzaakt (en hey, bij slaapapneu stapelen die andere oorzaken ook nog eens gezien de hormonale ontregeling), dat dan als dat wordt opgeheven je terugkeert naar je 'normale' toestand, die wellicht veel minder grijs is.
Ik kreeg achteraf mijn eerste grijze haren al erg jong (tussen 25-30 jaar). Ben benieuwd of ik toen ook al beginnend slaapapneu had.

Re: Niet medisch, cosmetisch

10
Menno M. schreef:Zodra ik weer haar heb zal ik je laten weten of het minder grijs is. :mrgreen:
Sluit ik me bij aan :mrgreen:


Wat ik wel weet als roodharige.....kleur van me haar verschilde duidelijk tijdens jaar getijde. Met name in de zomer was de kleur veel lichter en in de winter donkerder....of dat er iets mee te maken kan hebben???
Resmed Airsense 10
Neusmasker F&P Eson M
Verwarmde slang heb ik ook.

Re: Niet medisch, cosmetisch

11
jaapio schreef:Wat ik wel weet als roodharige.....kleur van me haar verschilde duidelijk tijdens jaar getijde. Met name in de zomer was de kleur veel lichter en in de winter donkerder....of dat er iets mee te maken kan hebben???
Dit geldt voor alle haarkleuren, en de reden is... de zon :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Niet medisch, cosmetisch

13
Dank Julius.
Ik zou het zelf niet bedacht hebben als ik het niet zelf zag en er ook in bevestigd werd. Had dit effect absoluut niet verwacht.
Voor veel mensen zal het ook best een positief effect zijn, denk ik.
Als ik heel eerlijk ben, voor mij niet. Mijn vader en oma hadden op hogere leeftijd prachtig spierwit haar en ik heb altijd gehoopt diezelfde kleur te krijgen. Het had er alle schijn van dat dat ging lukken. De Cruella deVille-lok was er al, en nu is die vrijwel verdwenen en moet ik langer wachten om te weten of het gaat lukken :-D.
Ik heb rood haar, als kind noemde ik het goud, en ik zou graag met zilver willen eindigen. Ach, kan alsnog gaan gebeuren. Ik ben in ieder geval al gezegend met een dikke bos haar die alleen nog maar dikker lijkt te worden. Dat is ook fijn.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP