Oplopen ahi als je werkt?

1
In december is er bij mij slaapapneu gediagnostiseerd . Ben gelijk de ziekte wet ingegaan. Heb nu cpap en dat is nog worstelen maar valt niet tegen.
Sinds vorige week ben ik op therapeutische basis voor vier uur per dag aan het werk . Dit gaat redelijk. Wat ik wel bemerk is dat mijn ahi gelijk op loopt. Van gemiddeld 2.2 naar 9.7.
Herkend iemand dit? En stabiliseert/verminderd dit als je weer wat aan het werkritme gewend bent?

Re: Oplopen ahi als je werkt?

2
Spanning en stress kan invloed hebben op je AHI. vindt je het spannend dat je aan het werk moet?
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Oplopen ahi als je werkt?

4
Ik heb nu ruim twee maanden een cpap. Ik merk zeker dat als ik te veel gedaan heb, en dat 'te veel' is nog heel weinig, of als ik te kort slaap, dat dan direct mijn ahi omhoog gaat (bij te kort slapen de nacht erna). Niet zo extreem als bij jou, maar wel merkbaar. Gas terug nemen en meer rust nemen maakt dat het weer stabiliseert. Misschien ga je toch te snel?

Re: Oplopen ahi als je werkt?

5
Afgelopen week wederom een aantal dagen vier uren gewerkt. Dit ging redelijk goed. De ene dag beter dan de andere maar ik ga ervan uit dat iedereen dat wel heeft. Mijn nachten waren wel minder onrustig en mijn Ahi liep niet zo extreem op. Ik ben niet ontevreden.

Re: Oplopen ahi als je werkt?

6
Fijn om te lezen Margreet. Een stap in de goede richting.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP