Gebruik van ResScan vanaf Backup / Harddisk

1
Hallo allen,

Stel dat je in ResScan wilt werken met CPAP gegevens die je op een ander medium hebt gezet dan het SD kaartje waar de gegevens oorspronkelijk op stonden (lees "USB stick" voor die CPAP's die een USB stick gebruiken i.p.v. een SD kaartje).
Neem als praktisch voorbeeld dat je de inhoud van het SD kaartjes emailt naar elders om het aldaar op te pakken en in te lezen in ResScan. Maar je kan ook de gegevens van een backup van lang geleden willen bekijken c.q. willen terughalen in ResScan.

Hoe ga je dit nu gebruiken in ResScan ? Immers, die software wil alleen rechtstreeks van het SD kaartje lezen.
Doe als volgt :

Ten eerste is het uitgangsunt dat je de gegevens hebt bewaard in aparte mappen per kopie van het kaartje. Dus, in zo'n map heb je dan dit staan :

Afbeelding


Of je dit nu op een backup hebt, of juist hebt ge-emailed en hebt opgeslagen op de disk ter plaatste, de gegevensset die je wilt bekijken ziet er uit zoals je hierboven ziet. Vervolgens :

- Pak een USB stick (de kleinste die je kan vinden is al groot genoeg).
- Doe deze in een USB poort en zorg ervoor dat de USB stick geheel leeg is (alles weggooien).
- Ga naar je map met de gegevesn van het kaartje en kopieer de inhoud naar de hoofdmap van de USB stick. Dus als deze drive K: zou zijn, naar K:\
Niet een sub-map aanmaken !

Nu kun je ResScan opstarten welke automatisch deze USB stick met CPAP data vindt, als zou het het SD kaartje zijn. Je kan nu de gegevens importeren zoals gebruikelijk.

Iedere keer dat je van een andere periode (kopie van het SD kaartje op een andere dag) de detailgegevens wilt bekijken, maak je eerst de USB stick weer leeg en kopieer je de gegevens zoals hierboven beschreven.

Als iemand wil weten hoe je gegevens kopieert van het kaartje naar de harddisk van de computer en vervolgens van daar naar de USB stick ... gewoon even zeggen. Dan besteden we daar een aparte tekst aan.

Succes ermee.
Peter
Resmed S9 (zonder bevochtiger) met Ultra Mirage Full Face M.
Voor alles wat ik hier schrijf en heb geschreven geldt dat het 100% mijn eigen waarneming is, tenzij expliciet anders vermeld.

Re: Gebruik van ResScan vanaf Backup / Harddisk

2
Mensen,

Ik ben erop gewezen dat de tekst die oorspronkelijk in de eerste post stond, niet juist was. Hartelijk dank Johan !

Dit zit 'm in het deel aangaande de Detailgegevens. Mijn verhaal (zie volgende post !) in deze was leuk, maar het was eigenlijk ook een verhaal om een post te kunnen maken met een "doel", waarbij ik moeite had het doel te beschrijven. In de eerste post die er nu staat, zie je het werkelijke doel zoals ik het voor ogen had;

Het iets meer smeuïïige onderwerp van de detailgegevens is heel ver weg wel waar, maar in scenario's die wat vergezocht zijn terwijl ik tevens niet had gecontroleerd of hetgeen ik had genoteerd wel echt waar was voor ResScan; is ook moeilijker, want dat vergt feitelijk meer dan een week kijken / controleren, terwijl het mij om het stukje aangaande de harddisk ding, wat ik juist had bedacht en getest, en even wilde delen.
Als je iedere dag de gegevens in ResScan iimporteert van je kaartje, gaan er dus nooit detailgegevens verloren (als het goed is en zoals mij wordt verteld).

N.b.: Zie ook de gemakkelijke verwarring met de inhoud van het kaartje zelf, waarbij wel degelijk de detailgegevens van alleen de laatste 7 dagen bewaard blijven. En om die reden maak ik zelf de kopieën zoals eerder beschreven. Verder gebruik ik eigenlijk SleepyHead, dus ...

In de post hierna staat de oorspronkelijke tekst, die denk ik net zo goed nuttig is, maar nu vanuit het oogpunt "backup". En hoe je daar mee om zou kunnen gaan en hoe je altijd je detailgegevens bewaart en kan blijven gebruiken.

Peter
Resmed S9 (zonder bevochtiger) met Ultra Mirage Full Face M.
Voor alles wat ik hier schrijf en heb geschreven geldt dat het 100% mijn eigen waarneming is, tenzij expliciet anders vermeld.

Re: Gebruik van ResScan vanaf Backup / Harddisk

3
Oorspronkelijke tekst uit eerste post, welke tekst dus niet juist is aangaande de detailgegevens die zouden verdwijnen bij normaal gebruik; De detailgegevens blijven gewoon aanwezig.

_____________________________________________________
Gebruik van ResScan met meer dan 7 dagen detailgegevens
_____________________________________________________

Hallo allen,

Het zal bekend zijn dat de gegevens die bewaard worden op de removable media (zoals SD kaartje) in 3 gradaties worden bewaard :

7 dagen detail
30 dagen "minder detail"
365 dagen Summary.

Het is aldus zo dat wanneer je verder terug dan 7 dagen detail gegevens wilt zien, je van backups van het kaartje moet werken. Zo'n backup zouden we naar harddisk maken, bijvoorbeeld iedere week.
Maar probleem : ResScan kan alleen gegevens importeren rechtstreeks van het SD kaartje (of USB stick voor die apparatuur die daarmee werkt).

Er zijn een aantal methodes om dit op te lossen, maar dit is de meest simpele :

Ten eerste, kopieer iedere dag netjes je SD kaart naar een locatie op harddisk (dit wordt meteen je "backup").
N.b.: Je kan dit ook iedere week doen, maar de kans bestaat dan dat je het vergeet. Iedere dag is dus beter voor de (te onthouden) procedure.
Maak een willekeurige map, zoals \Data\ en daarbinnen kun je per dag dat je kopieert een map voor de datum maken waarop je dit doet. Bijvoorbeeld :
c:\Data\20150806\
c:\Data\20150807\
voor 6 en 7 augustus 2015.

In deze folders zet je alles van het kaartje. Dit ziet er dan zo uit (voor in dit geval de datum 20150808 - 8 augustus 2015) :

Afbeelding


Als je dit iedere dag netjes doet, heb je dus detailgegevens van ongelimiteerd terug in de tijd. Deze heb je als "backup" bewaard.

Hoe ga je dit nu gebruiken in ResScan ? Immers, die software wil alleen rechtstreeks van het SD kaartje lezen.
Doe als volgt :

- Pak een USB stick (de kleinste die je kan vinden is al groot genoeg).
- Doe deze in een USB poort en zorg ervoor dat de USB stick geheel leeg is (alles weggooien).
- Ga naar je "backup mappen" en de datum die je wilt bekijken, en kopieer de inhoud naar de hoofdmap van de USB stick. Dus als deze drive K: zou zijn, naar K:\
Niet een sub-map aanmaken !

Nu kun je ResScan opstarten welke automatisch deze USB stick met CPAP data vindt, als zou het het SD kaartje zijn. Je kan nu de gegevens importeren zoals gebruikelijk.

Iedere keer dat je van een andere periode de detailgegevens wilt bekijken, maak je eerst de USB stick weer leeg en kopieer je de gegevens zoals hierboven beschreven.

Opmerking :
Voor iedere import van zo'n "backup" die je doet, zal je zoals gebruikelijk 7 dagen detailgegevens kunnen zien, 30 dagen minder detail en 365 dagen Summary (er vanuit gaande dat je de CPAP zo lang in gebruik hebt, natuurlijk). Het is dan zo dat als je de gegevens van de backup-dag van vandaag bekijkt, je van de afgelopen week de detailgegevens kan zien; bekijk je de backup-dag van een week geleden, dan zie je de detailgegevens van een week geleden t/m 2 weken geleden.
Enzovoort.

Als iemand wil weten hoe je gegevens kopieert van het kaartje naar de harddisk van de computer en vervolgens van daar naar de USB stick ... gewoon even zeggen. Dan besteden we daar een aparte tekst aan.

Succes ermee.
Peter
Resmed S9 (zonder bevochtiger) met Ultra Mirage Full Face M.
Voor alles wat ik hier schrijf en heb geschreven geldt dat het 100% mijn eigen waarneming is, tenzij expliciet anders vermeld.

Re: Gebruik van ResScan vanaf Backup / Harddisk

4
Hai Peter,
ik heb een ResMed S10 of zo... Maar als ik de data van het kaartje naar mijn computer kopieer, blijft het toch ook op het kaartje staan voor de verpleegkundige? En om het op de computer te kunnen lezen, heb ik daar een apart programma voor nodig, en zo ja is dit te downloaden van internet?

Re: Gebruik van ResScan vanaf Backup / Harddisk

5
Maar als ik de data van het kaartje naar mijn computer kopieer, blijft het toch ook op het kaartje staan voor de verpleegkundige?
Je hoeft het niet per se zelf te copieren. Als je met de Resmed software werkt, leest hij de data van het kaartje en slaat het op , op de computer, dat zal hij ook vragen.

Voor alle zekerheid kun je de schrijfbeveiliging aanzetten (klein schuifje) dan kan er ook niets met de data gebeuren.
Niet vergeten terug te zetten anders kan je CPAP er geen nieuwe data op zetten.

Qua software heb je een mail met mogelijke optie.

Groeten, Bram

Re: Gebruik van ResScan vanaf Backup / Harddisk

8
Hoi Helma
helmakoolen schreef:Eerste keer uitlezen gelukt, nog maar van 4 dagen. Maar moet ergens beginnen toch :) . Ik kan niet zeggen dst ik al veel beter (lees: dieper) slaap, maar lig wel een heel stuk rustiger in mijn bed. Nog geen idee hoe ik de waarden in ResScan kan interpreteren, maar ach al doende leert men.
Groetjes, Thea