controle

1
goedemorgen

ik vraag mij af hoe het met de controle zit van je apparaat
hoe je iets regelt als hij het niet doet
of de cpap af en toe nog nagekeken word
ik heb de ResMed AirSense 10 AutoSet
het gaat verder prima
ik slaap goed en word meestal nog maar 1 maal per nacht wakker

Re: controle

2
Goedemorgen Marjannie,

Dat valt allemaal onder de dienstverlening van de leverancier.

In het huidige zorgstelsel is het raadzaam zelf de regie in handen te houden. Leveranciers mogen standaardbedragen in rekening brengen bij de zorgverzekeraars voor controles, maar hoe die worden uitgevoerd is niet vastgelegd. Informeer dus bij je leverancier hoe ze te werk gaan. Sommige plannen jaarlijkse controles aan huis in en anderen volstaan met een telefonische controle, of via wifi.

Over het algemeen komen leveranciers hun verplichtingen prima na.

Het belangrijkste is echter zelf contact opnemen als er iets is. Je leverancier is verplicht 24 uur per dag voor adequate apparatuur te zorgen, dus laat je nooit afschepen met wat voor smoesje ook.

Groeten,
Julius

Re: controle

3
Smoesjes?
Wat voor smoesjes dan?
Ik ben tot nu toe aldoor keurig geholpen.
Ook in de vakanties en op zondagen.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: controle

5
Jools schreef:Over het algemeen komen leveranciers hun verplichtingen prima na.
Nou ja, bijna dan. Ik moet de eerste leverancier nog tegenkomen die ieder jaar uit zichzelf een nieuw masker en een nieuwe slang opstuurt. Meestal gebeurt dat pas als je er om vraagt of pas na 13 maanden. Scheelt ze toch mooi in de kosten.
Ik heb dit forum verlaten.

Re: controle

6
Jools schreef: Het belangrijkste is echter zelf contact opnemen als er iets is. Je leverancier is verplicht 24 uur per dag voor adequate apparatuur te zorgen, dus laat je nooit afschepen met wat voor smoesje ook.

Re: controle

7
Men doet dit tegenwoordig nadat de cliënt zelf contact opneemt. Dit om te voorkomen dat men een masker automatisch opstuurt die je nu al hebt, terwijl je misschien juist naar een ander masker wilt overstappen.

Dit voorkomt onnodig heen en weer gestuurd met het risico dat een reeds geopende verpakking niet meer wordt teruggenomen.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: controle

8
Ruud J, schreef:Men doet dit tegenwoordig nadat de cliënt zelf contact opneemt. Dit om te voorkomen dat men een masker automatisch opstuurt die je nu al hebt, terwijl je misschien juist naar een ander masker wilt overstappen.
Hm, Linde belooft mij ieder jaar dat ze mij op de lijst van automatische verzending zullen zetten, maar tot nu toe nog nooit iets van gemerkt. Na tien jaar CPAP is het niet erg waarschijnlijk dat ik opeens om een ander masker ga vragen, dus van mij mogen ze het zo opsturen.
Ik heb dit forum verlaten.