CE rijbewijs en OSAS

1
Goedeavond allemaal, zijn er ook leden die ervaring hebben met OSAS icm C/CE rijbewijs?

ik heb nu gehoord dat mijn rijbewijs maar jaar geldig zal zijn als ik mijn C/CE gehaald heb en dan jaarlijks opnieuw zal moeten keuren.

wie heeft er ook ervaringen mee en hoe loopt dit over het algemeen en zijn werkgevers er terug houdend in wellicht ?

Hoor graag jullie ervaringen

mvg

Rudy

Re: CE rijbewijs en OSAS

3
Ruud,

Dat draadje had ik al bekeken, het ging me voornamelijk om hoe werkgevers ermee omgaan en of er mensen zijn met ervaringen.

Vertel je het wel tegen je werkgever of niet ? Hoe word daar op gereageerd de CBR discussie is me helder ... deels zelf spijt dat ik het aangegeven heb maar goed dat is nu een gepasseerd station en inmiddels een goede manier gevonden om dat een volgende keer met keuren sneller op te kunnen lossen.

Re: CE rijbewijs en OSAS

4
Hallo Rudy,ik heb het gemeld op mijn werk,en samen met Arbo en werkgever besloten de komende 3 maanden niet op de wagen te gaan.Mijn baas vond het niet verstandig ivm 2 eerder onverklaarbare schades die ik reed. Na 3 maanden regel ik een uitdraai van de behandelend arts,dat mijn AHI onder de 15 is,en ga ik weer rijden.Omdat mijn Crijbewijs pas over 4 jaar verlengd hoeft te worden,weet ik niet of ik het aan het CBR ga melden,daar ik dan elk jaar gekeurd moet worden.Pas over 4 jaar ,ga ik 5 maanden van te voren weer een slaaponderzoek regelen,en dan meld ik het als ik die uitslag heb bij het CBR.Zo begreep ik het van de uitleg van de Apneuvereniging.

Re: CE rijbewijs en OSAS

5
Ben overigens wel nu volledig in de ziektewet,door de vele ongemakken van een beginnende Cpap behandeling als duizelig,veel slapen maar niet uitgerust zijn,wennen aan nieuwe maskers,het emotionele gebeuren van levenslang met Cpap en moemoemoe zijn. Ben pas 6 weken aan de Cpap.