apneu ja of nee ??

1
Heb geheel tegen mijn verwachting in de diagnose apneu idd tegen mijn verwachting ik sliep redelijk goed had genoeg energie overdag dus als je dan na een slaaptest te horen krijgt dat je 43 stops per uur hebt is dat best heftig.
sinds afgelopen maandag heb ik nu een masker en slaap al 4 nachten zonder stops kan dit of is er ergens iets mis gegaan in de test ???

Re: apneu ja of nee ??

2
Welkom Bas,

Ja, dat kan inderdaad. Kon je in één keer de hele nacht doorslapen?

Welk merk cpap heb je gekregen met wat voor soort masker?

Hoe hoog is de ingestelde druk?

Had je voor de cpap ook vaak dat je in de nacht naar het toilet moest, zo keer of 3, 4?

Zoja en nu?

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: apneu ja of nee ??

3
Dag Bas,

Allereerst welkom hier.

Ik kan me goed voorstellen dat dit even schrikken is. Zonder noemenswaardige klachten en toch zware apneu.
Andere kant, bedenk dat je apneu nog niet in een vergevorderd stadium gekomen is voordat men het ontdekt heeft. Hierdoor kan er veel schade voorkomen worden door nu een goede behandeling te krijgen met een cpap. Er zijn genoeg mensen die pas na hersen- of hartinfarct erachter komen dat ze apneu hebben.

Fijn dat je zo snel de hele nacht door kan slapen en deze therapie zijn werk doet. Realiseer je dat je lichaam moet gaan wennen aan de nieuwe situatie en deze afkickverschijnselen kan geven. Meestal rond 6 weken, maar dat is per persoon anders.

Laat af en toe eens weten hoe het gaat en als je problemen ervaart horen we het graag. We denken graag mee.

Re: apneu ja of nee ??

4
Ruud J, schreef:Welkom Bas,

Ja, dat kan inderdaad. Kon je in één keer de hele nacht doorslapen?

Welk merk cpap heb je gekregen met wat voor soort masker?

Hoe hoog is de ingestelde druk?

Had je voor de cpap ook vaak dat je in de nacht naar het toilet moest, zo keer of 3, 4?

Zoja en nu?

Groet RuudJ
Hallo Ruud

Helaas slaap ik niet de hele nacht door wordt wel paar keer wakker maar slaap dan wel vrij snel weer in

merk cpap is Vital aire heb eeb redelijk kleine neus kap dus niet de mond ingestelde druk is 4 tot 8 verder merk ik wel dat ik minder naar het toilet hoef s"nachts voor heen 1 keer per nacht nu eigenlijk niet meer

dan voor je reacktie ben benieuwd 1 mei moet ik terug voor een eerste uitlezing

groeten bert

Re: apneu ja of nee ??

5
Hoi Bert, Vitalaire is jouw leverancier die jou de cpap heeft gegeven.

De cpap zelf is wellicht een Philips Respironics Dreamstation of een Resmed AirSense 10.

Dit moet terug te vinden zijn op het apparaat zelf.

Kun je dit nakijken?

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: apneu ja of nee ??

7
Hallo Bas,

Je kunt de Resmed AirSense 10 ook heel goed zelf uitlezen. Het sd kaartje wat links boven in aan de zijkant zit, kun je er uit halen, even op slot doen door het schuifje omlaag te duwen. Hiermee voorkom je dat er gegevens op het kaartje wordt gewijzigd.

Download op www.sleepyhead.be het gratis Uitlees programma SleepyHead.

Installeer het. Maak een profiel aan met je naam. Zet de tijd registratie op Amsterdam + 1uur en zet het vinkje op zomertijd aan.

Op de volgende bladzijde je naam en wat extra gegevens, die komen dan op je uitlezing te staan als je deze uitprint.

Vervolgens op ok drukken en kaartje in een slot stoppen. Deze wordt automatisch herkend en nogmaals op ja of ok drukken. Gegevens worden geladen en je kunt alles bekijken.

SleepyHead is in bèta versie dus af en toe verdwijnt de grafiek namen of kun je niet naar beneden scrollen. Dan even afsluiten en opnieuw opstarten.

Vergeet het sd kaartje niet van het slot af te halen voor het terugplaatsen in de Resmed AirSense 10.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: apneu ja of nee ??

8
Ruud J, schreef:Hallo Bas,

Je kunt de Resmed AirSense 10 ook heel goed zelf uitlezen. Het sd kaartje wat links boven in aan de zijkant zit, kun je er uit halen, even op slot doen door het schuifje omlaag te duwen. Hiermee voorkom je dat er gegevens op het kaartje wordt gewijzigd.

Download op http://www.sleepyhead.be het gratis Uitlees programma SleepyHead.

Installeer het. Maak een profiel aan met je naam. Zet de tijd registratie op Amsterdam + 1uur en zet het vinkje op zomertijd aan.

Op de volgende bladzijde je naam en wat extra gegevens, die komen dan op je uitlezing te staan als je deze uitprint.

Vervolgens op ok drukken en kaartje in een slot stoppen. Deze wordt automatisch herkend en nogmaals op ja of ok drukken. Gegevens worden geladen en je kunt alles bekijken.

SleepyHead is in bèta versie dus af en toe verdwijnt de grafiek namen of kun je niet naar beneden scrollen. Dan even afsluiten en opnieuw opstarten.

Vergeet het sd kaartje niet van het slot af te halen voor het terugplaatsen in de Resmed AirSense 10.

Groet RuudJ
hoi Ruud nou daar ga ik maar beter ff biet aan beginnen hahahah ben niet zon techneut lees elke morgen dat ik bijna geen stops heb 0,4 Pu gemiddeld is het hoogste wat ik gezien heb