Update :!!!!

1
Hoi beste allemaal,

Ik plaats even een update wanrt ik heb best veel nieuws :

Ik ben nog steeds aan het afbouwen van de oxazepam en ik zit momenteel op een kwart van 10 mg,natuurlijk onderga ik ferme afkickverschijnselen waar onder angsten,paniek,nog meer slapeloosheid,trillen enz . en ik weet dat ik eigenlijk te snel gaat maar ik wil verder komen in mijn leven en niet meer terug vallen,dus stapje voor stapje ga ik door.

Ik heb al enige tijd last van een pijnlijke keel,ik heb daarvoor omeprazol gekregen,omdat spoelen met superol ook al niet hielp,het is een vervelend bijtend gevoel en het gevoel dat er druk op mijn keel staat.

Vandaag bij de longarts geweest en de druk van mijn c pap is van 5.5 naar 6.5 gezet,ik ben helaas ook wat zwaarder geworden en e.e.a zal daar ook mee samen hangen,de keelpijn kan ook komen volgens longarts ,dat ik toch snurk.,en te lage druk
Ik zal moeten wennen aan de nieuwe druk.

En ook nog goed nieuws :
Ik ga over anderhalve week naar Allicante in Spanje ik word een maand opgenomen in een kliniek en er word intensief gewerkt aan mijn conditie,overgewicht,ademhaling,ontspanning,massage,relaxation enz en natuurlijk uitsluitend gezond eten

Ik vind het best eng,ben nog nooit buiten Nederland geweest,maar zowel lichamelijk als geestelijk ben ik op,en vind het fijn dat ik toch die stap durft te zetten,schouderklopje voor mezelf (nooit in vliegtuig gezeten)

Verklaring om c pap mee te nemen heb ik al geregeld,



Ook zal ik moeite hebben mijn moeder enige weken niet te zien,daar zij in een verzorgingshuis woont en dementerende is voelt het wel gek om "weg"te gaan

Ik houdt jullie op de hoogte en nogmaals wil ik jullie allen bedanken voor jullie steun,jullie betekenen heel voor me ,en dat ik nu iets positief kan schrijven op dit forum voelt al goed.

Vriendelijke groet

Henk
Laatst gewijzigd door Henkie500 op 17 mei 2017, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Update :!!!!

2
Wauw!
Henk!
Wát een megastap neem je hier.
Als ik een paar weken geleden tegen je gezegd had dat je dit zou gaan doen had je me compleet voor gek verklaard, of niet soms?

Heel succes komende tijd en probeer op de zware momenten te realiseren dat dat allemaal bij je way up hoort.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Update :!!!!

4
Hartstikke goed nieuws Henk, je bent heel erg goed bezig!!
Pas je er voor op trouwens dat je niet al te snel afbouwt met de oxazepam? Als het de spuigaten (om even in Menno's jargon te blijven ;-) ) uit loopt, kun je beter een poosje hetzelfde niveau houden (niet weer omhoog!)..
Ik wens je heel veel plezier in Spanje, ben bijna jaloers hoor!

Frits
CPAP, vervolgens multi-level KNO-operatie (UPPP, Celon tongbasis, HTP), terug naar CPAP vanwege nul effect operatie, Inspire, Inspire geen succes en terug naar CPAP

Re: Update :!!!!

5
Dank je wel Frits,

Ik zal voorzichtig doen met de oxazepam,ik probeer nu ook hetgeen even aan te houden wat ik nu slik,

Nou het word hard werken daar in de kliniek,en zeker geen vakantie uitje,
Hou je goed frits

Groeten

Henk

Re: Update :!!!!

6
Hoi Henk, wat lees ik nu. Genieten van de Spaanse zon en flink aan de arbeid tegelijkertijd. Zorg dat je bruin terugkomt.

Ik hoop dat er een nieuwe Henk terugkeert.

Je hebt met jouw stappen inderdaad veel voor elkaar gekregen.

Succes en niet alleen werken hoor. Ook genieten hoort erbij.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Update :!!!!

8
Beste Henk,
wat een verrassing, je bent druk bezig en gaat naar Spanje, geweldig!!!!
Geniet van de reis en de zon en ik hoop dat je flink opknapt aldaar in je werkvakantie.

Blijft er iemand achter die bij je moeder op bezoek kan gaan? Dat zou mooi voor jullie allebei zijn.

Groet, André

Re: Update :!!!!

9
Hoi Andre

Dank je wel ook.

Ma woont in een verzorgingshuis en helaas is er geen familie,maar ik zal morgen met de verzorgende aldaar spreken om Ma extra in de gaten te houden.
Dat is nog wel hetgeen wat me bezig houdt ,maar ik moet deze stap nemen omwille van mijn gezondheid,


Fijne avond Andre

Groet
Henk

Re: Update :!!!!

12
Dank ook krdrkdr en Dupoint64

Nogmaals ik ben wel nerveus ,maar hoe ik me nu voel is ook niet prettig(zacht uitgedrukt)

De medewerkers van het verzorgingshuis van mijn moeder zijn inmiddels ingelicht en tonen begrip voor mijn situatie

Fijn weekend

Groet
Henk

Re: Update :!!!!

13
Je moeder hoef je je geen zorgen over te maken, Henk.
Dat komt wel goed.

Normaal is dat niet netjes, maar je moet nu gewoon keihard egoïstisch zijn: ik eerst!
Daar wordt niet alleen jij maar iedereen, dus ook je moeder, beter van.

Ga d'r voor man, zoals we allemaal al zeiden: je kan het.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Update :!!!!

14
Dank je Menno,

Fijn om zo'n bericht te lezen,

Vooral je laatste zin : Ga er voor! voelt goed en doet goed.
Je hebt gewoon gelijk ook al wil ik voor Ma klaar staan ,ik moet idd nu aan mezelf denken.

Fijn weekend Menno

Groet

Henk

Re: Update :!!!!

15
Hoi Allen,

Nu ruim een week in Altea (Alicante) het is best pittig maar ik had ook niet anders verwacht,wel is hier een geweldig team,
Ik heb ook een dagprogramma enkele voorbeelden zijn bv

1)Expressie
2)Workshop Mindfulness
3)Yin Yoga
4)Therapie
5)Massage
6)Meditatie
7)Personal training
8)Fitness
9)Workshop lichaam en geest
10)aquagym
En psycholoog dietist en begeleiders kan je altijd raadplegen

Er zijn hier veel heuvels dus het wandelen in de zon is een stuk zwaarder.
Alles is eigenlijk zwaar,het is een heel andere levenstijl vooral het eten is alleen gezond en op bepaalde tijden krijg je een snack(als tussendoortje) wat hier in houdt "wortels of bakje grieksje yoghurt o.i.d maar alles is prima geregeld

Ik slaap helaas nog veel te kort slechts 4 uur per nacht,ook al is het lekker weer,geloof me,door te weinig slaap ondervind ik nog veel problemen

De oxazepam heb ik niet meer aangeraakt sinds 19 mei,en daar ben ik best trots op,nog 3 weken en dan kom ik weer terug in Nederland en dat zal best zwaar zijn,want het is hier wel erg mooi.

Ik woog toen ik hier aankwam 110 kg bij een lengte van 180 en heb een te hoge bloeddruk,ik sport dagelijks en erg intensief,
en ik krijg binnenkort een eerste weegmoment.

Ook heb ik nog last van mijn keel waarschijnlijkc refluxklachten,ik heb gelezen op hetcforum dat dit vaker voor komt bij apneu
patienten.
Wel vervelend want het lijk niet over te gaan,gevoel van krop in de keel en bijterig gevoel,echt irritant.

Maar al met al ben ik blij dat ik deze stap heb gezet,in Nederland was het echt niet meer goed gegaan met me en hier heb ik zoveel afleiding dat het me beter gaat,dat komt ook dat ik 2(Volle) dames in mijn groep heb en we zijn met zijn drieeen dus ik heb het zwaar :-)lol

Ik hoop dat het jullie allen goed gaat en post weer gauw een update


Met vr groet

Henk

Re: Update :!!!!

16
Henk, geweldig dat je dit allemaal hebt opgepakt. Je bent goed bezig.

Over je refluxprobleem, misschien is het mogelijk om je hoofdeinde van je bed hoger te maken dan je voeteneinde.

Mocht dat daar niet kunnen, denk dan om je bed thuis in zo stand te zetten. Reflux wordt dan misschien minder.

Henk veel plezier met de dames daar en keep going. Tot de volgende update.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Update :!!!!

18
Henk, wat een heerlijk positief bericht.
Ik ben trots op je, weet je dat?

Dat dagprogramma ben ik haast jaloers op.
Heerlijk.
(Vraag eens of je daar Reiki kunt krijgen.
Dat zal je goed doen.)

Die reflux kan je proberen iets onder het hoofdeinde van je matras te leggen.
Dat met de bovenste helft van je lichaam wat hoger komt te liggen.
Scheelde bij mij heel wat.
En als het heel erg wordt kun je een oud zeemanstrucje toepassen: een flinke slok koffiemelk.

Je bent goed bezig, man.
Geniet van de progressie.
Succes gewenst.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Update :!!!!

19
Henk,

Goed om van je te horen!
Je programma ziet er goed uit!
Hopelijk gaat het je veel baat brengen!
Zou ook wel wat voor mij zijn zo'n programma, je moet me nog maar eens de details laten weten.
Erg positief dat je van de benzo's af bent.
Veel plezier nog daar en succes ook!

Frits
CPAP, vervolgens multi-level KNO-operatie (UPPP, Celon tongbasis, HTP), terug naar CPAP vanwege nul effect operatie, Inspire, Inspire geen succes en terug naar CPAP

Re: Update :!!!!

20
Goedemorgen Menno en Frits

Dank jullie wel voor jullie lovende woorden,dat doet me erg goed.

Ik heb vanwege mijn reflux klachten in mijn keel afgelopen nacht met 2 kussens onder mijn hoofd geslapen
zodat ik ook iets hoger lag.
In de hoop dat dit wat helpt,van de omeprazol werd ik duizelig en alles wat helpt ,tips zijn welkom! maar het is uitsluitend last van keel klachten.

Dank voor de tip Menno,Reikie zit zover ik weet niet in het programma.

En Frits ookbedankt

Met vriendelijke groet

Henk