voldoende slaapuren?

1
citaat uit Site
http://www.apneuvereniging.nl/925-actue ... inig-slaap

Studies wijzen steevast uit dat een tekort aan slaap kwalijke gevolgen kan hebben. Recent nog toonde een Amerikaans onderzoek aan dat 6 uur slaap niet genoeg is om productief te zijn. Maar er gebeurt nog meer met uw lichaam indien u consequent te weinig slaapt.
Hoeveel slaap u nodig heeft, hangt af van persoon tot persoon. De meeste artsen raden aan dat kinderen 10 à 11 uur per nacht slapen, adolescenten 9 uur en volwassenen 7 à 9 uur


ik maak sinds begin dit (2017) jaar gebruik van Philips respironics

Een behoorlijk apparaat. Niet te vergelijken met wat ik eerst had. welke dat was zou ik moeten terug zoek in andere berichten van mij.
Ik heb er wel wat kleine problemen bij(bijv. 's morgens altijd blazen totdat ik het masker weer goed heb kunnen zetten)
maar eerst maar even dit.

Op de site is dus te lezen dat je zo'n 7 tot 9 uur moet slapen ,

Dit lukt me niet Als ik om 2 uur in de nacht ga slapen word ik om7 uur wakker
als ik om 11 uur ga slapen word ik om 5 uur wakker
Al met al is mijn gemiddelde eerder 6 dan 7 uur per nacht.

Nu kun je in de ochtend aflezen of je genoeg geslapen hebt. Als ik het masker uitschakel laat het apparaat het aantal uren zien dat je geslapen hebt

meestal is het dan een groene tabel. Misschien moet ik de handleiding nog eens lezen maar als het geel aanwijst heb ik maar 5 uur geslapen
Groen is dus goed.


Als ik nu lees wat er allemaal aan te pas komt als je te weinig slaapt dan maak ik me zorgen .

Ik heb al een paar jaar eindelijk de diagnose ADD . Op zich is dit verhelderend geweest en verklaart veel maar er is een aantal overeen komende verschijnselen zoals vermindering van Cognitie en meer last van infectie ziekten

afgelopen jaar was ik behoorlijk ziek en veel medicijnen hebben mijn lichaam gepasseerd met weinig succes. Totdat de huisarts met de opmerking kwam even de CPAP te laten voor wat het was ( ik had toen nog niet de Philips repironics) en daarna met een kuur ging het weer beter.
Mijn conditie was behoorlijk gekelderd ,
als ik nu problemen met mijn geheugen heb wordt het afgedaan met het feit dat iedereen ouder wordt en wat vergeet.

Ik kan me moeilijk concentreren , maar dit heb ik mijn hele leven al.
en eten doe ik omdat ik vaak een honger gevoel heb dus ben ik nu te zwaar! maar dat kan ook weer door de ADD medicijnen komen.

wat is wijsheid??

Re: voldoende slaapuren?

2
Toch proberen om een regelmaat te creëren en naar je lichaam luisteren.

Niet iedereen heeft een tekort aan slaap bij zes uur slaap.

Dus maak je geen extra zorgen. Heb je al genoeg.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: voldoende slaapuren?

5
Dat is vaak het probleem. Alles kopiëren dan kun je het altijd er weer inplakken.

Wat ook kan helpen is net de terug pijltjes werken. Dan kom je vaak weer bij je bericht. Dan snel kopiëren.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: voldoende slaapuren?

6
Of, als het een heel verhaal wordt, het in een tekst programma als "notepad" of "kladblok" (is hetzelfde standaard windows programma) je verhaal schrijven.
Daarna het kopieren en plakken in je bericht. (nieuw bericht pas openen als je vehaal klaar is)

Voor "notepad" of "kladblok" dit (zonder aanhalingstekens) invullen bij "Start" in het vak "Bestanden en programma's zoeken".
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten