verbetering of toch..niet

1
beste Lotgenoten,

Ik ben sinds jan van dit jaar gebruiker van de cpap resmed elite met druk 7.
Mijn probleem tav slaapapneu ligt vooral bij het dichtklappen van mijn huig en achterste gehemelte.
Operatie was de risicovol waarom???? weet ik ook niet precies.
Maar nu komt het!

Ik merk geen enkel verschil in slaapverbetering en mijn uren overdag tav mijn lichaam.
Ik vind dit erg raar! De dokter komt met een smoesje ( of niet ? ) ja je lichaam moet er aan wennen dat kan wel een jaar tot jaren duren.............................! nou die gaat erbij mij niet in!
De apneus zijn wel erg gedaald elke nacht behalve bij een dag van zware lichamelijke beweging of activiteit dan komen ze tot 3.6.ben aan het overwegen met de cpap te stoppen!
Heb nu afgelopen nacht heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lekker geslapen maar wel zonder cpap....

wie heeft hiermee ook ervaring

Re: verbetering of toch..niet

2
De dokter heeft altijd gelijk :shock: :shock: :shock:

Wij van de ApneuVereniging zeggen vaak dat herstel vaak 1 tot 3 jaren in beslag kan nemen. Dus.....

Het gebruik van de cpap voorkomt erger.

Hartfalen, hersen infarct, hersenstaminfarct, vergeetachtigheid, concentratie verlies, glaucoom, diabetes, Schildklier werking, en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Dit alles kun je bij onbehandelde Apneu van 20 per uur gaan verwachten.

Zuurstof gebrek, vermoeidheid zal dit sneller bespoedigen.

Een nachtje zonder kan makkelijk bij jou dus. Maar twee tot drie maanden en dan eerlijk zijn ten opzichte van jezelf of jouw lichamelijke en geestelijke gezondheid nog hetzelfde is als nu?

Succes

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: verbetering of toch..niet

5
Hallo br81. De slaapapneu heb je w.s. langer dan je denkt. En snel opknappen gaat niet bij iedereen. Op het forum staan veel verhalen van mensen die pas na langere tijd opknappen. Je lichaam moet er aan wennen en dan moet het herstel nog gaan beginnen. Wij willen heel graag gisteren beter zijn. Maar helaas zo werkt het niet.
Ben zelf nu 10 maanden bezig en heb af en toe een dag dat ik denk: He, gaat toch heel langzaam wat beter.
Luister goed naar je lichaam, neem op tijd rust (met snorkel). Goede slaaphygiëne is ook belangrijk. Neem bij aanhouden klachten contact op met je behandelaar. Vraag eventueel een om een uitgebreid slaaponderzoek!

Maar het belangrijkste: HEB GEDULD, HOU VOL EN GEBRUIK DE CPAP!!!!!!!!!!!!!!!!

Zonder cpap en MET apneu wordt je in ieder geval niet beter!!!

STERKTE!!!!!!!!!!!!!!!!! Gerda
( lees vooral ook op het forum mee, daar heb ik (vooral in de beginperiode) veel aan gehad!)

Re: verbetering of toch..niet

8
SleepyHead is een gratis programma in het verschillende talen, waaronder in het Nederlands.

Gemaakt door Mark Watkins in Australia.

Je kunt het downloaden op:

www.sleepyhead.be

In dit forum is een subforum met diverse topics over SleepyHead.

Voor de Resmed is dit een redelijke vervanging voor het officiële programma Rescan.

Het is voldoende voor het thuis gebruik.

Artsen mogen er niet mee werken, maar sommige willen er wel naar kijken als je het meeneemt op het bezoekuur.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: verbetering of toch..niet

9
Ruud J, schreef:SleepyHead is een gratis programma in het verschillende talen, waaronder in het Nederlands.

Gemaakt door Mark Watkins in Australia.

Je kunt het downloaden op:

http://www.sleepyhead.be

In dit forum is een subforum met diverse topics over SleepyHead.

Voor de Resmed is dit een redelijke vervanging voor het officiële programma Rescan.

Het is voldoende voor het thuis gebruik.

Artsen mogen er niet mee werken, maar sommige willen er wel naar kijken als je het meeneemt op het bezoekuur.

Groet RuudJ

h4eb hem gedownload van arieklerk.nl dank