opgelucht!!!!!!!!!!!!!

1
Vanmorgen in Zwolle geweest voor de uitslag van het uitgebreide slaaponderzoek van 19 april.
Kreeg een duidelijke uitleg van dr. Schreuder.
IK BEN NIET GEK, HET ZIT NIET TUSSEN MIJN OREN!!!!!!!!!!!!!!!!!
Na 9 maanden me rot gevoeld te hebben eindelijk uitzicht op beterschap: ik heb een cpap, maar dat wordt een bipap. Ik snapte niet alles maar krijg het nog op papier.
Heb wel degelijk koolzuurstapeling!!!!!!!!!!!!!!(volgens de longarts hier en in Groningen zou daar geen sprake van zijn)Vandaar die rottige koppijn elke dag. Kom niet voldoende in diepe slaap, dus kan ook niet uitgerust zijn.!!!!!!!!!!!!!
Wat ben ik blij dat Sandra mij gestimuleerd heeft om naar Zwolle te gaan!!!
Voel me opgelucht en ben benieuwd wat de andere aanpak me gaat brengen! Volgende week weer naar Zwolle, om de bipap in te stellen.
Ben helemaal in de war door deze uitslag ( op positieve manier, dacht dat ik niet meer beter zou kunnen functioneren)

Re: opgelucht!!!!!!!!!!!!!

2
Gerda, mooi zo weg met de F&P Icon en opweg naar verbetering met de Bipap.
Succes en we horen wel hoe het verder verloopt. Hopelijk neemt je hoofdpijn dan ook af.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: opgelucht!!!!!!!!!!!!!

6
Hi,

kan ik zelf wat meten thuis i.v.m. koolzuurwaardes?
ik heb er al lang aan gedacht een zuurstofwaardemeter aant e schaafen maar tot op heden nog niet gebeurd .

ik heb over 2 weken een afspraak in de pijnkliniek in een ander ziekenhuis dan waar ik mijn cpap van heb , mss daar eens het over hebben ...

Re: opgelucht!!!!!!!!!!!!!

7
nee, dat kun je zelf niet uitlezen, moet door metingen aan het licht komen.
Bij mij was dat eerst in Groningen gedaan door een meting thuis, daar kwam toen geen koolzuurstapeling uit. Maar nu bij Sein in Zwolle wel.
Het blijkt dat de waarde als ik wakker ben prima is, maar zodra ik in slaap val gaat het niet goed. Ook met de zuurstof gaat iets niet goed, maar dat weet ik zo niet meer. (hi hi apneu, he!)Was duidelijk te zien in de meting die de arts ook liet zien. Best verbazingwekkend wat ze allemaal kunnen meten.
Waarom dat in de meting van Groningen niet is gezien weet ik niet.
Wens je sterkte en blijf zoeken, er is (bijna) altijd een oplossing!!!!
Weet dat het soms moeilijk is om vol te houden. Ben nu inmiddels 9 maanden bezig met de CPAP.
Sterkte en succes!!!!

Re: opgelucht!!!!!!!!!!!!!

9
Thuisgekomen van Zwolle mijn cpap in de tas laten staan. Zou een nachtje zonder proberen, ging redelijk, de 2e nacht was een drama, was om 5 uur nog wakker.
Gisteren dus toch de cpap maar weer klaargezet...............vroeg naar bed, geslapen van 10 tot 6.
Heb dus mijn slaapvriend maar een aai over de bol gegeven en hij zal mij de komende dagen dus nog blijven vergezellen. Totdat de Bipap er is.!

Wat een verschil met of zonder!!!!!!!!!!!

Re: opgelucht!!!!!!!!!!!!!

11
Ik verdraag de CPAP nog steeds niet goed, maar zónder is echt helemaal eendrama, 1 nacht zonder werpt me ver terug, dus ik zou idd maar blijven gebruiken.,
CPAP, vervolgens multi-level KNO-operatie (UPPP, Celon tongbasis, HTP), terug naar CPAP vanwege nul effect operatie, Inspire, Inspire geen succes en terug naar CPAP

Re: opgelucht!!!!!!!!!!!!!

12
Ben 11 mei in Zwolle geweest voor het instellen van de bpap. Helaas heb ik een andere leverancier (medidis) anders had ik het apparaat direct mee kunnen krijgen.(van Vivisol).
Vandaag maar eens met Medidis gebeld. Levering???? 30 mei. Duurt dat wel vaker zolang?
Ach we weten wel: Bij apneu heb je veel geduld nodig...dus wachten maar!!!!!

Re: opgelucht!!!!!!!!!!!!!

13
gisteren het Bipap apparaat opgehaald bij de leverancier. Kreeg een goede uitleg!!
En heb ook het dreamwear masker gekregen. Heb er een nacht mee geslepen en ik vind het (nu) een heel fijn masker.
Niet zo'n groot ding voor de neus, slang boven op het hoofd, dus makkelijker om je te bewegen. Ben er nu heel blij mee.
En dan nu wennen aan de Bipap. Vannacht kon ik eerst niet slapen, 2 uren wakker gelegen, daarna wel geslapen, maar elk uur wakker. Om 6 uur maar opgestaan.
Ben benieuwd hoe het vannacht gaat.

De nacht is alweer voorbij...heb 5 uur geslapen, was 1 x wakker en AH van 0,3............BETER!!!!!!!!!!!!
Heel fijn masker!!!!!!!!!!!!!

Re: opgelucht!!!!!!!!!!!!!

14
Ben al aardig gewend aan de bpap en het nieuwe (heel fijne) masker. Helaas begon de 2e dag de koppijn weer erg te worden na een paar dagen met Sein gebeld en vrijdagmiddag is de druk veranderd. Hoop dat het de komende dagen beter gaat.
Nog wel een vraag. Met de cpap had ik de bevochtiger de laatste dagen niet meer aan. Maar met de bpap heb ik hem echt nodig, heb hem nu zelfs op 5 staan (steeds wat hoger gezet), omdat ik steeds een erg droge mond heb en daar wakker van wordt.
Komt dat doordat de bpap anders werkt? Hogere druk???
Weet iemand dit of heeft iemand dit ook meegemaakt?

Re: opgelucht!!!!!!!!!!!!!

18
hoi Ruud dat is de RESMED. Vannacht heel onrustig geslapen doordat ik ik steeds wakker werd van een droge mond. Ga vannacht het oude neusmasker proberen. Kijken wat er dan gebeurd.
Lees net een ouder bericht van jou. Daarin staat dat het ook met de druk te maken kan hebben. Vandaar dat ik met de cpap altijd mijn mond dicht had en geen bevochtiging nodig had.
Zou jammer zijn om dan met een ff masker te moeten gaan slapen.
Dam misschien toch een kinband overwegen?
Wordt een hele verkleedparty 's avonds, oogmasker, bpap masker, kinband :roll: :roll:
nog een aanvulling: net met medidis gebeld, die sturen een kinbandje op, kijken of dat een optie is.