Re: Update :!!!!

43
Ben de laatste tijd niet zoveel online geweest. Nu kwam ik dit bericht tegen en Henk ik wil je echt een enorm dik compliment geven. Hoe jij jezelf bij elkaar geraapt heb en ervoor gegaan bent. Echt dit bedoelde ik toen ik tegen je zei... Ik worstel en kom boven.
Wat programma betreft, is er nog een plekkie over? Klinkt echt goed. Zou voor mij ook wel wat wezen

Re: Update :!!!!

44
Hoi Dirk

Dank je wel,leuk om te horen.

Voor wat betreft je vraag,kan ik je alleen verwijzen naar de website van https://www.vitalisggz.nl/ en aldaar het aanvraagformulier in te vullen https://www.curaclinics.nl/aanmelden-depressie-kliniek/

Een verwijzing door huisarts is wel nodig en de hoofdbehandelaar beslist uiteindelijk of je wel of niet in aanmerking komt.

Ook al ben ik wel trots op mijn prestatie toch is het zo dat ik niet echt kan genieten er van,mijn slaaptekort zorgt er voor dat ik vaak me echt kl.te voel,en moet ik iedere dag een extra prestatie leveren en geloof me dat is lood zwaar,zelfs zo zwaar dat ik me vaak afzonder en niet te genieten ben

Met vr groet

Henk

Re: Update :!!!!

45
Hoi Allen,

Vanmorgen weer een weegmoment gehad ik weeg nog maar 97 kg dat betekend dat ik sinds( aankomst 28 mei)met 110kg dus nu 13 kg minder weeg.
En nog 1 week te gaan voor dat ik terug keer naar Nederland

Mijn buikomvang is hetzelfde gebleven (113cm) maar volgens mijn vrouwelijke collega's heb ik een "half hoofd"haha zoveel ben ik afgevallen in mijn gezicht.
en meting vetpercentage 31,3 %

Al met al zeer tevreden,ik had een aanbod gehad om langer hier te verblijven maar ,ik vind de zorg voor mijn 90 jarige ma ook belangrijk voorts als ik in de laatste week nog eens 2 kilo kan afvallen heb ik de helft van mijn overgewicht al weg gewerkt binnen 1 maand

Doelstelling is dan ook om in Nederland het geleerde in praktijk te brengen .
En dan maar hopen dat mijn slaap wat verbeterd,,maar ik besef dat ik in Nederland weer te maken krijg met teveel prikkels dus een strijd zal het blijven,maar ehhh Ruud ik heb je ingehaald (qua gewicht) :P :P :P :P

De yogalessen hebben ook veel geholpen (Neusademhaling) oefeningen .maar nogmaals mijn slaap is nog erg kort en onrustig en ook het ontspannen lukt me nog niet goed,maar toch blijf ik oefenen

En nu 1 maand van de Oxazepam/temazepam en Xanax , af (dat vind ik wel knap van mezelf) :-P want dat zombie gevoel van die "lapmiddelen"beviel me niet,ben nu veel actiever en daar ligt wel 1 van de sleutels bij de ademstops
Met vr groet

Henk

Re: Update :!!!!

46
Ik vind het ontzettend knap wat je aan het doen bent, Henk. Vooral dat afbouwen van de benzo's is enorm sterk. Mijn respect heb je en ga er maar vanuit dat je ook een inspiratie bent voor anderen.

Groeten,
Julius

Re: Update :!!!!

47
Ik ben in navolging van Henk en met de nodige ondersteuning van hem ook maar begonnen met een koolhydraat beperkt dieet!
CPAP, vervolgens multi-level KNO-operatie (UPPP, Celon tongbasis, HTP), terug naar CPAP vanwege nul effect operatie, Inspire, Inspire geen succes en terug naar CPAP

Re: Update :!!!!

48
Hoi Julius en Frits

Dank jullie wel,

Jullie weten zelf dat ik er goed door heen zat en ik had geen keuze meer,en dus kon ik het opgeven (de makkelijkste weg) of er voor gaan.
Maar ik ben er ook nog lang niet hoor,de echte helden zitten onder meer op dit forum en daar heb ik respect voor.

Maar al die complimenten doen mij natuurlijk wel goed,nogmaals dank!

En Frits,Je kan Het!



Dit is een nieuw begin voor een sterkere ik.vol kracht en positiviteit

--Het nieuwe begin gaat nu beginnen

--Zorg goed voor jezelf,veel lichaamsbeweging.gezond eten en goede lichamelijke verzorging

-- Praat alleen positief over jezelf,leer van je fouten

--Verwerk wat je hebt mee gemaakt.stop het niet weg.woede.angst.en verdriet laat het toe

--Geloof in je eigen geestelijke kracht

--Hou van jezelf.dan zul je ook van andere kunnen houden

--Volg je intuitie dat is de waarheid

--Geniet van de mooie dingen en beloon jezelf

Lees dit als je een zwak moment hebt en dit word je nieuwe leidraad

Succes voor een ieder die hier wat aan heeft!

Met vriendelijke groeten

Henk

Re: Update :!!!!

49
Sommige mensen zullen dit zweefgezwets vinden, maar het is een waarheid als een koe.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Update :!!!!

51
Bedankt voor de steun Henk!
Deze teksten kunnen heel goed op het forum! (Misschien niet in een kombuis, Menno :-)) )
CPAP, vervolgens multi-level KNO-operatie (UPPP, Celon tongbasis, HTP), terug naar CPAP vanwege nul effect operatie, Inspire, Inspire geen succes en terug naar CPAP

Re: Update :!!!!

52
Hmmm... Zweefgezwets. Laten we het eens omdraaien om te zien wat voor wijze raad dat oplevert.

--Het nieuwe begin zal nooit komen

--Verwaarloos jezelf, weinig lichaamsbeweging, ongezond eten en slechte lichamelijke verzorging

-- Praat alleen negatief over jezelf, leer niet van je fouten

--Verwerk niet wat je hebt mee gemaakt. Stop het weg. Laat woede, angst en verdriet nooit toe

--Geloof niet in je eigen geestelijke kracht

--Hou niet van jezelf, dan zul je ook niet van anderen kunnen houden

--Jouw intuïtie is nooit de waarheid

--Geniet niet van de mooie dingen en straf jezelf

Wellicht is dat toch niet zo verstandig. :wink:

Groeten,
Julius

Re: Update :!!!!

55
Hoi Allemaal,

Hiep hiep hoera
Vandaag weer een jaartje ouder geworden (51) Jr , maar helaas geen gebak hier:-) maar de kok maak vanavond wel
Rendang speciaal voor mij.

En dat ik 15 kg ben afgevallen binnen een maand is al een cadeau op zich en best een prestatie vernam ik. voor de rest vier ik mijn verjaardag ook niet.

Morgen weer naar Nederland,met een schat aan info en kennis om mijn leven anders in te richten,

Gisteren eindgesprek gehad met psychologe en ook gesprek met dietiste,ik zal de stilte de mooie omgeving en het team missen en mijn vriendinnen waar ik het traject mee ben in gegaan,zo meteen nog een les yoga en daarna zwemmen en dan relaxen, maar de agressieve muggen steken gewoon door de Deet heen, Grrrrrrrrrrr.,dat is geen gemis:-P

Met vr groeten
Henk

Re: Update :!!!!

56
Proficiat, Henk! Ja, lekker rendang. Dat is ook een van mijn favoriete gerechten. Geniet ervan!

De stilte is altijd in jou en kun je overal mee naartoe nemen. Echt waar! Blijf water geven (aandacht eraan schenken) en het zal groeien.

Groeten en een fijne verjaardag gewenst,
Julius

Re: Update :!!!!

58
Henk van harte gefeliciteerd. Onthou deze verjaardag in Spanje met de dames en het team. Nog een fijne dag verder.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Update :!!!!

59
Henk,

Op de valreep ook nog mijn felicitaties! 51 jaar jong, nog een half leven voor de boeg! ;-)
Hopelijk heeft de rendang gesmaakt! (Lust ik ook erg graag!!)
Ik wens je een goeie reis terug morgen en na dit avontuur en zware inspanning met groot succes heb je volgens mij echt wel de kracht om thuis op deze voet verder te gaan!

Frits
CPAP, vervolgens multi-level KNO-operatie (UPPP, Celon tongbasis, HTP), terug naar CPAP vanwege nul effect operatie, Inspire, Inspire geen succes en terug naar CPAP