water blijft in de slang steken

1
Ongeveer 3 maanden geleden is bij mij slaapapneu geconstateerd. Ik heb ik inmiddels mijn 2e masker, heb nu een Dreamwear masker van de P10 werd ik erg benauwd.
Nu zit ik al een tijdje met dat er veel water in mijn slang blijft steken zodat ik aldoor wakker wordt door gebrom uit mijn slang (omdat de vocht niet verder wil). Heb het apparaat( Dreamstation) gewoon op mijn nachtkastje (ongeveer net zo hoog als matras) staan. De instelling van het vocht staat bij mij wel op constant (de draaiknop heb ik nu op 2 staan) omdat ik last had van droge mond en keel. Als ik mijn masker ophang loopt er echt een plasje water uit. Merk ook dat hierdoor de Dreamstation zegt dat ik veel meer ademtops heb (10).

Heeft iemand tips? Bedankt!

Re: water blijft in de slang steken

2
Hoi Alexandra,

Ik heb mijn cpap op twee schoenen dozen naast mijn bed staan. Hierdoor wordt licht en geluid weerkaatst. De slang loopt omhoog naar een lus aan het uiteinde van de slangenhengel. Dan weer naar beneden naar het masker. Bij jou gaat deze omhoog boven je hoofd in bed.

Verder heb ik een verwarmde slang. Die gebruik ik het gehele jaar door.

Mijn tip koop een verwarmde slang kost circa €70 en heet voor de Dreamstation H15.

Deze helpt deze droge slijmvliezen in neus en mond.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar