Tip voor zijslapers

1
Hoi allemaal,

Misschien niet nieuw maar ik heb een manier gevonden waarop ik goed op m'n zij blijf slapen en dus minder apneu's heb.
Hoe? Eigelijk heel simpel. Ik heb een reiskussen van de ANWB gekocht (niet opblaasbaar maar met kleine korreljes erin) en omdat ik dat niet iedere keer wilde wassen in een sloop gedaan.

Wat bleek nu: een klein kussen in een groot sloop is - ruimte over. Als ik nu boven op dat lege stuk sloop ga liggen, blijkt dat het kussentje er voor zorgt dat ik bijna altijd op m'n zij blijf liggen.

Tot nu toe heb ik dit nu zo'n 6 maanden uitgeprobeerd en bevalt me uitstekend. Niet zo'n groot kussen in je bed en ook nog eens gemakkelijk aan de andere kant van het bed te leggen................

Echt simpel, dus waarschijnlijk al eerder gedaan, maar voor mij een ontdekking.

Ik hoop dat het voor meer mensen helpt.

Groetjes, Marianne

Re: Tip voor zijslapers

2
Ha, hier ben ik dus naar op zoek. Ik loop al een tijdje te piekeren hoe ik dit nu kan doen zonder de nightbalance of shift aan te moeten schaffen.

Heb je een foto of link naar dat kussen die je beschrijft?

Nogmaals bedankt voor het delen.

Re: Tip voor zijslapers

3
Heren, dit bericht is 6 jaar oud, dus vragen stellen en antwoord verwachten?

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Tip voor zijslapers

4
Ik gok dat Marian zo'n U vormig kussen bedoelt. Je gebruikt dat als je in vliegtuig of auto wilt slapen. Het kussen ligt dan om de nek heen en voorkomt dat je hoofd opzij valt in je slaap.
Ik kan me voorstellen dat het kussen je fixeert op je zij als je dat kussen niet om de nek heen doet maar het plat op bed legt met de gesloten kant naar het hoofdeinde. Als je dan de schouder in de opening legt, ligt je hoofd op het kussen en kun je eigenlijk geen kant meer op. Zeker als je er een gewone sloop omheen doet. Je schouder ligt dan in de opening op de sloop en het ding kan geen kant meer op.
Maar goed, dat is mijn interpretatie :D
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Tip voor zijslapers

5
Ik heb Marianne vanavond een mail gestuurd en gevraagd of zij na zes jaar nog kan of wil reageren.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Tip voor zijslapers

6
Tja Ruud,
Naar zoiets kijk ik niet snel. Maar goed, de tip kan wel 6 jaar oud zijn, het blijft er 1 waar ik mee geholpen ben.
@Agnes, zoiets zal het zijn of een klein rond langwerpig kussen. Ik ga gewoon eens proberen wat werkt.

Re: Tip voor zijslapers

8
Hoi allemaal, al een oude tip maar die nog steeds kan werken. Principe is een klein kussentje in een groot sloop zodat je op het sloop kunt liggen. Ik gebruikte er een reiskussentje voor met van die schuimballetjes.
Toch later overgegaan naar een nightbalance die mij al weer 3 jaar heel goed bevalt. Fijn dat ik um kan uitlezen en daarmee weet of ik de mra strakker moet zetten.

Kunnen jullie hier iets mee? Hoor het wel.

Groet Marianne