info over de tongstimulator/pacemaker

1
Goedemiddag,

De meesten van ons zullen al gezien hebben dat de nieuwe uitvinding nl de pacemaker tegen slaap apneu nu op de markt is en in het basispakket zit.

Ik zou er graag wat meer info over willen en dan van ervaringspatienten, niet van artsen.


Ik heb nogal een stroom fobie, heb zelfs een zenuw onderzoek met stroomstootjes met een roesje moeten doen dus ik vraag mij af of je de schokjes die je in je tong krijgt bij het naar achteren zakken van de tong ook voelt? Ik lees op een site dat het pijnloze schokken zijn maar zie via een filmpje dat de schokjes zelfs voelbaar zijn tijdens het aanraken van de hals. Dus in hoeverre is het pijnloos?

Dit zou voor mij een oplossing kúnnen zijn, aangezien ik voldoe aan de ''eisen'' , de cpap niet afdoende werkt en de ingrepen niks hebben uitgehaald, ik wil ik mij er graag in verdiepen voor ik in het diepe spring.

Hoe meld je je trouwens aan voor dit? Gewoon heen bellen?

Mijn familie vinden dat ik ervoor moet gaan, stel dat ik in aanmerking kom, maar ik twijfel nog wel behoorlijk. Niet om de ingreep, kosten of wat dan ook maar puur omdat ik niet steeds wil dat mijn tong onder stroom staat :shock:

Zijn er hier mensen die het al hebben? Bij een zoekopdracht kwam ik alleen info tegen, geen ervaringsverhalen.
Ahi van 29.9 ( 2014 )
Januari 2015 HTP/UPPP/RFTB ingrepen gehad

Re: info over de tongstimulator/pacemaker

2
Als je even naar de site van Editie NL gaat, en dan "tongpacemaker" in het zoekvenster tikt vind je waarschijnlijk een linkje naar een uitzending van een paar dagen geleden.
Daar wordt iemand in geïnterviewd die zo'n ding heeft.

(Ik moest overigens wel gniffelen om je vraag, gezien je onderschrift. :mrgreen: )
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: info over de tongstimulator/pacemaker

4
Menno M. schreef:Als je even naar de site van Editie NL gaat, en dan "tongpacemaker" in het zoekvenster tikt vind je waarschijnlijk een linkje naar een uitzending van een paar dagen geleden.
Daar wordt iemand in geïnterviewd die zo'n ding heeft.

(Ik moest overigens wel gniffelen om je vraag, gezien je onderschrift. :mrgreen: )


Ja, over dat filmpje had ik het ook. Dat je aan zijn hals kon voelen dat er stroomstootjes werden afgegeven, dan lijkt het mij haast niet kunnen dat het pijnloos is als het zo duidelijk voelbaar is
.
En idd, mijn onderschrift verteld wat anders maar stroom is nu net iets waar ik niet tegen kan, komt voort uit mijn jeugd dus ik heb een excuus :mrgreen: vroeger als kind zijnde tegen de stroomdraad van een weiland aan gelopen, viel languit achterover in de sloot en zodoende is mijn stroom fobie ontstaan haha
Ahi van 29.9 ( 2014 )
Januari 2015 HTP/UPPP/RFTB ingrepen gehad