We zijn nu 2 weken verder

1
Hallo allemaal,

vandaag 2 weken de cpap gebruikt en vandaag is hij uitgelezen dus was benieuwd naar de resultaten.

Van 28,4 stops naar ongelofelijk 1 stop ! Ik heb de cpap ook echt altijd gebruikt ook toen ik neusverkouden was toch doorgezet met dit
als een prachtig resultaat. Wel moet ik rustig aandoen want ik voel me echt 40 jaar jonger en ben de afgelopen week als een gek bezig geweest om alle achterstallige klussen te doen vanwege de geweldige hoeveelheid energie.

Dus aankomende dagen maar eens wat rustiger aandoen om het lichaam wat meer te laten wennen. De cpap zal nooit mijn vriend worden want ik vindt het steeds niet echt prettig gewoon omdat het niet natuurlijk is maar goed hij doet wel wat hij moet doen.

Volgende week voor het eerst naar kno arts en dan zien we wel weer verder maar dit hebben we alvast !

Re: We zijn nu 2 weken verder

4
Inmiddels zijn we vier weken verder sinds het gebruik van de cpap.

Vorige week bij de kno arts geweest maar na onderzoek via de neus niets kunnen vinden waar wat aan gedaan moest worden.
Dus ook dit is weer goed nieuws.

Afgelopen week een dag gehad dat ik weer moe opstond maar dit was ook zo weer over toen ik naar mijn werk ging. Op het werk ging het ook prima alleen na het avondeten thuis had ik nog wat plannen om te doen in de tuin. Net als voor het gebruik van de cpap was ik het helemaal zat en weer zo moe als ik weet niet wat.

Volgende ochtend niets aan de hand tot nu toe dus ik weet niet of dit vaker voorkomt ? Maar goed val elke keer weer in recordtempo in slaap
en tot mijn verbazing ga ik ook nooit meer midden in de nacht naar het toilet

Hopelijk blijft het zo goed.

Re: We zijn nu 2 weken verder

5
Hoi Gerard, sinds september 2011 aan de cpap. Maar heb nog steeds een inzinking aan het eind van de dag. Na het werk en dus in rust na het avondeten zak ik er echt nog door heen.

Nu heb ik vakantie en merk ik ook hoe je overdag nog een dutje zou kunnen doen.

Mijn ahi is zo 2,4 per uur jaar gemiddelde.

Ik denk dat ik overdag vaak ook nog last heb van centraal Apneu. Ik kan zo wegzakken als ik de krant lees of zoals nu een film zit te kijken. Heel vervelend en ben bang dat dit blijvend zal zijn als restverschijnsel.

Succes met de behandeling.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: We zijn nu 2 weken verder

6
Hallo Gerard,

Ik denk dat dit er gewoon bij hoort. Het duurt bij veel mensen wat langer voordat ze weer helemaal de oude zijn. Geef het dus wat tijd. Zelfs bij de zwaardere gevallen waartoe ik zelf behoor is tijd de beste vriend. Er treedt altijd heus wel verbetering op. Doe vooral rustig aan en geef jezelf en je lichaam de tijd om te wennen en bij te komen.

Succes,
Julius

Re: We zijn nu 2 weken verder

7
Daarbij heeft iedereen wel eens een mindere dag, dus wij apneu ers ook.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: We zijn nu 2 weken verder

8
Ruud J, schreef:Hoi Gerard, sinds september 2011 aan de cpap. Maar heb nog steeds een inzinking aan het eind van de dag. Na het werk en dus in rust na het avondeten zak ik er echt nog door heen.
Maar ben je, ondanks de restverschijnselen, er wel van opgeknapt, Ruud?

Re: We zijn nu 2 weken verder

9
Jawel Wim. ik heb een lontje wat een stuk langer is geworden, maar moet soms wel oppassen dat ik niet zomaar "ontplof" doordat ik iets wat mij dwars zit te lang opkrop. Ik kan het werk weer lang aan. Laatst, gelukkig eenmalig noodzakelijk, van half negen 's ochtends tot kwart voor elf 's avonds gewerkt zonder pauze. Dat ging goed, hoewel ik er na een paar dagen toch wel wat ervan merkte.

Het plezier is weer terug, maar het blijft vervelend als je op de bank of in de stoel tijdens het tv kijken of lezen wegzakt.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: We zijn nu 2 weken verder

10
Ruud J, schreef:Jawel Wim. ik heb een lontje wat een stuk langer is geworden, maar moet soms wel oppassen dat ik niet zomaar "ontplof" doordat ik iets wat mij dwars zit te lang opkrop. Ik kan het werk weer lang aan. Laatst, gelukkig eenmalig noodzakelijk, van half negen 's ochtends tot kwart voor elf 's avonds gewerkt zonder pauze. Dat ging goed, hoewel ik er na een paar dagen toch wel wat ervan merkte.
Heel herkenbaar van dat lontje. Hoop dat de mijne nog wat groeit... (nu 2 jaar en 2 maanden aan de CPAP).


Ruud J, schreef:Het plezier is weer terug, maar het blijft vervelend als je op de bank of in de stoel tijdens het tv kijken of lezen wegzakt.

Groet RuudJ
Als je het zelf niet onder controle hebt, dan lijkt me dat inderdaad vervelend. Dat is je enige ongemak nog? En wat voor ongemakken had je daarvoor als ik vragen mag?

Mijn vrouw (voor zover we weten heeft ze geen apneu), is meestal de eerste (en enige) die in slaap valt als we tv zitten te kijken :lol:

Re: We zijn nu 2 weken verder

11
Ongemakken, concentratie verlies, vergeetachtigheid, letterlijk niets meer uitvoeren, hangen op de bank, futloos, alles maar uitstellen en als je dan voorneemt om iets daadwerkelijk te doen op het moment surpreme het toch weer uitstellen. Een zeer kort lontje, uitvallen tegen je eigen vrouw, niets meer doen met je eigen kinderen, problemen op het werk enz.

Nu dus nog het in slaap vallen. Net alsof ik gewoon overdag nog last heb van centraal Apneu aanvallen. Je bent gewoon helemaal verdoofd, geluid hoor ik van verre. Zolang ik bezig ben gaat het, maar als ik zit en de krant of een tijdschrift lees, boem weg en dezelfde tekst 3 tot 4 keer opnieuw moeten lezen.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: We zijn nu 2 weken verder

12
Ruud J, schreef:Ongemakken, concentratie verlies, vergeetachtigheid, letterlijk niets meer uitvoeren, hangen op de bank, futloos, alles maar uitstellen en als je dan voorneemt om iets daadwerkelijk te doen op het moment surpreme het toch weer uitstellen. Een zeer kort lontje, uitvallen tegen je eigen vrouw, niets meer doen met je eigen kinderen, problemen op het werk enz.
Komt me allemaal zeer bekend voor, Ruud! Maar bovenstaande ongemakken ben je nu wel kwijt dankzij de CPAP?

Ruud J, schreef:Nu dus nog het in slaap vallen. Net alsof ik gewoon overdag nog last heb van centraal Apneu aanvallen. Je bent gewoon helemaal verdoofd, geluid hoor ik van verre. Zolang ik bezig ben gaat het, maar als ik zit en de krant of een tijdschrift lees, boem weg en dezelfde tekst 3 tot 4 keer opnieuw moeten lezen.
En je bent nu 'uitbehandeld' op dat gebied, of ben je nog steeds zoekende?

Re: We zijn nu 2 weken verder

13
Het eerste gedeelte ben ik redelijk vanaf, natuurlijk stel ik soms nog wel dingen uit, aard van het beestje zeg maar.

Het tweede gedeelte daar ben ik niet mee bezig. Eigenlijk kom ik al 6 jaar niet meer voor mijn Apneu bij een arts daar ik dik onder de vijf zit.

Hooguit zou ik nog aan B12 injecties kunnen beginnen daar ik in het grijze gebied zit. Mijn B12 zit op 270 en het max mag zitten normaal op zo 800.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar