Nieuw probleem: spierpijn en hoofdpijn door minder draaien

1
Nou, ik heb nu een groot spierprobleem: nek en schouders muurvast en knallende koppijn nu al wekenlang door een geïrriteerde Sternocleidomastoideus rechts (spier in je hals vanaf borstbeen / sleutelbeen omhoog). Als ik de positietrainer gebruik en uitlees dan zie ik dat ik maar een keer of 5 per nacht van houding verander. Wellicht een teken dat ik goed en diep slaap, maar eigenlijk is het te weinig (gemiddeld een keer of 30 per nacht is normaal). Ik lig voornamelijk op mijn linkerkant en krijg dan rechts last.
Op de rechterkant kan ik niet slapen. Slapen zonder CPAP levert een stuk minder spierpijn op (omdat ik dan uiteraard meer beweeg). Hoe kan ik dit nu weer oplossen?
CPAP, vervolgens multi-level KNO-operatie (UPPP, Celon tongbasis, HTP), terug naar CPAP vanwege nul effect operatie, Inspire, Inspire geen succes en terug naar CPAP

Re: Nieuw probleem: spierpijn en hoofdpijn door minder draai

2
Waterbed. Dit is minder belastend voor de spieren omdat je lichaam optimaal ondersteund wordt zonder drukplekken.
Ik draai me alleen om als ik echt wakker word, en dat is een keer per nacht, maar ervaar helemaal geen spier- of pijnklachten.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Nieuw probleem: spierpijn en hoofdpijn door minder draai

3
Hoi Frits,

Spierpijn in de nek, en spierpijn tussen de schouderbladen dat herken ik ook. Ik ben inmiddels bijna twee jaar bezig met de CPAP behandeling. De nekpijn is nu afgenomen, ik heb hiervoor fysio gehad. De spierpijn net onder de schouderbladen heb ik vooral in de ochtend bij het opstaan. De stofwisseling en immuunsysteem zijn verzwakt. Ik ga regelmatig naar Turks stoombad dit helpt en geeft wat verlichting voor de spieren.

Re: Nieuw probleem: spierpijn en hoofdpijn door minder draai

4
Ian,
Mooi dat de nekpijn is afgenomen.
Ik ben gestopt met fysiotherapie, biedt geen verlichting en kostte me handenvol met geld.
Probeer nu een nieuwe matras te vinden die wat meer verluchting geeft, maar dat is ook nog een hele zoektocht en ik ben erachter gekomen dat ik iets anders nodig heb dan de gemiddelde Nederlander (Talalay latex zou de beste optie zijn, maar daarvoor moet ik nog heeel lang sparen)
CPAP, vervolgens multi-level KNO-operatie (UPPP, Celon tongbasis, HTP), terug naar CPAP vanwege nul effect operatie, Inspire, Inspire geen succes en terug naar CPAP