Re: Nachtje zonder CPAP

21
Ah, ik had dus zij moeten zeggen.

Wat ik vreemd vind aan de artsen hier is dat ze wel genoeg kennis hebben om te vertellen dat de waarden van de CPAP niet overeenkomen met die van de ziekenhuisapparatuur (en dat klopt want dat heeft de longarts mij laten zien), maar dat ze wel het algoritme van diezelfde CPAP gebruiken om de druk vast te stellen. Het is echt alleen maar AHI uitlezen en verder gaat het niet.

Groeten,
Julius

Re: Nachtje zonder CPAP

22
Zelfs dat doet de consulent voor haar. Ze laat de aanpak bij hem. Snapte er niets van toen ik het had over APAP en 90% waarde. Drukverlaging in verband met centrale apneu.
Ik moet zelf met hem in overleg. Zo blij met de kennis die ik hier heb opgedaan. Ben ook heel benieuwd wat de neuroloog voor kennis heeft over slaapapneu...
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Nachtje zonder CPAP

23
Vergelijkbaar verhaal van mij. vorig jaar 14 dagen voor controle stoppen met CPAP (overleg longarts).
Voordat ik naar de longarts moet weer met cpap gaan slapen, omdat ik het zelf al voelde en dat was maar goed ook, AHI was ietsje lager dan bij de diagnose.
Van het voorjaar in overleg met de osas-consulent wel de druk 1 punt verlaagd.

Het ergste van de CPAP?
Schoonmaken van het materiaal.

Slaap er prima mee.
Sinds 16-12-23 een Resmend Airsense 10, hiervoor op 2 dagen na 10 jaar een Resmed S9 Autoset met H5i
Mirage FX neusmasker
diagnose AHI: 22
Druk CPAP 7,0 (sinds 18-5-2020 afgebouwd vanaf 8,6)