Re: AHI daalt naarmate ik CPAP langer gebruik.

21
Maggie Mae, je kunt idd het type masker instellen. Ik heb jouw vraag ook al eens eerder gehad en heb dit bij de fabrikant Resmed nagevraagd. Deze gaf aan dat dit bij een cpap of apap niet zo belangrijk is als dit onjuist is ingesteld. Echter bij een asv en een bipap maakt dit wel uit voor de juiste werkwijze van deze apparaten.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: AHI daalt naarmate ik CPAP langer gebruik.

22
Ruud J, schreef:Maggie Mae, je kunt idd het type masker instellen. Ik heb jouw vraag ook al eens eerder gehad en heb dit bij de fabrikant Resmed nagevraagd. Deze gaf aan dat dit bij een cpap of apap niet zo belangrijk is als dit onjuist is ingesteld. Echter bij een asv en een bipap maakt dit wel uit voor de juiste werkwijze van deze apparaten.

Groet RuudJ
Ah, oké, dankjewel. :D Blijkbaar doet het dus niet veel met het apparaat....

Voor mij is het wel handig omdat ik zo in de data beter terug kan zien welk masker ik droeg en wat bijvoorbeeld het effect was op lekkage.

Re: AHI daalt naarmate ik CPAP langer gebruik.

23
Pffffff, ik ben al twee dagen geveld door de griep. Hoofd vol snot, de huid onder mn neus is stuk, aften in mn mond, mn keel is rauw gehoest en alles doet pijn. En ik vind slapen met dat ding echt ff een hel nu. Maar hé, het is me wel weer gelukt. Met een AHI van 0 vanmorgen. Verbazend.

Sta wel op met een loeischerpe pijn in mn keel die ik niet ken. Anders dan bij keelontsteking, als je keel dik voelt. Na een paar keer slikken is het ergste weg. Alsof ik een scheermes heb ingeslikt. Bah!

Moest ik even kwijt. :mrgreen: :wink: