cpap apparaat mee met Singapore Airlines

1
Van mijn reisconsulente krijg ik bericht dat mijn cpap apparaat is aangemeld bij Singapore Airlines. en dat zij het beleid hebben naast het cpap apparaat geen ander stuk handbagage meer mee mag.
Hier ben ik zeer verbaasd over en uiteraard niet blij mee.
Diverse malen gevlogen met verschillende maatschappijen maar altijd als extra handbagage
Heeft iemand ervaring met Singapore Airlines?
Ik hoor het graag.

Re: cpap apparaat mee met Singapore Airlines

4
Niet met een CPAP, of andere medisch noodzakelijke apparatuur, nee.
Maar wel met andere tassen.
Als je een handtas hebt en nog zo'n gele See, Buy, Fly tas kanje al een probleem hebben.

Een paar jaar geleden moest ik naar Dubai.
Ik had een kleine rugtas en een duty free tasje.
1 van beide moest: of bij de andere tas ingepropt, of binnen tien minuten ingecheckt worden, of daar ter plekke achter blijven.
Gelukkig lukte de eerste optie.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: cpap apparaat mee met Singapore Airlines

7
Ga er standaard vanuit dat je altijd je apparaat als medische apparatuur moet aanmelden. Doe dit zo twee weken van te voren bij de luchtvaart maatschappij waarmee je vliegt. Een cpap is medische apparatuur en kan vaak als extra handbagage aan boord worden meegenomen.

Nooit via het bagageruim. Andere temperatuur, ander druk niveau, en de kans dat deze bagage kwijtraakt of achterblijft is te groot.

Daarom altijd aanmelden.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: cpap apparaat mee met Singapore Airlines

9
Cortrans schreef:Ik vlieg eind mei met TUI naar Antalya. Weet iemand of ik mijn CPAP apart moet aanmelden als medische (hand) bagage?
Ik meld het bij elke maatschappij waarmee ik vlieg dat ik een CPAP apparaat bij me heb. Soms willen ze weten wat de afmeting van de tas is. Voordeel 2 stuks handbagage. Met Tui gaat dat prima Ook een doktersverklaring bij je hebben. Hier hebben tot op heden nooit gevraagd maar toch ....