Warmte en noodbed

1
Qua stops gaat het al maanden goed. Maar nu last van de warmte. Boven is het steeds 35 graden. Hoe gaat dat bij jullie? Heb voorlopig een noodbed beneden op bankhoogte gemaakt. Ook gebruikt na de operatie. Matras is slecht. Al op zoek geweest naar een goedkoop vouwbed. Ikea heeft een hele handige, die lijkt op een poef. Andere winkels hebben van die vouwbedden. Maar niemand eentje die een meter hoog is.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Warmte en noodbed

2
Overdag alles pot dicht houden.
In de avond alles open zetten
vlak voor slapen een lekkere frisse douche
ventilator aan het bed standje 1
rustig even liggen met een fisher mens friend om op te sabbelen (gaat je neus van open)
eenmaal rustig toeter op neus (gewoon met verwarmde slang)
na een paar minuten ben ik in dromenland
Resmed Airsense 10
Neusmasker F&P Eson M
Verwarmde slang heb ik ook.

Re: Warmte en noodbed

3
Ja, zo doe ik het ook.
En extra tip van Filipijnse bemanningsleden waar ik mee gevaren heb:
Na het douchen niet afdrogen, maar een badlaken op bed leggen en daar nat op gaan liggen terwijl je de ventilator op je lichaam richt.
Werkt als een speer. Pas maar op dat je het niet koud krijgt. :)
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Warmte en noodbed

4
Menno M. schreef: Na het douchen niet afdrogen, maar een badlaken op bed leggen en daar nat op gaan liggen terwijl je de ventilator op je lichaam richt.
Een klassieke manier van koeling. Water verdampen :D

Re: Warmte en noodbed

5
Dat zijn leuke tijdelijke oplossingen. Ik heb een schuin pannendak met zwarte pannen en maar 5 cm. isolatie. De volle zon staat daar de hele dag op. Pannen kan je niet meer aanraken van de hitte. Binnen heb ik in het slaaphol een ventilator in de nok vh dak. Kamer Ventileren kan beperkt met een draai raam op het westen. Dat raam heeft geen roosters. Ook de deur van de achterzolder heeft geen rooster. De mechanische ventilatiekast hangt op de voorzolder. Daar heb ik de dop verwijderd van de ongebruikte opening op de halve hoogte van de zolder.
Ik kan hoogstens een 120 mm slang kopen en door een gat in de tussenwand in de nok de warmte wegzuigen.
In geval van brand is het door de tussendeur wel gecompartimenteerd ivm rook.
Moet dus uitkijken ivm inregenen, wind komt vaak uit het westen.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Warmte en noodbed

7
Wij kunnen niet in je portemonnee kijken, maar inderdaad.
In de situatie die jij beschrijft vraag ik me af of een lager bedje de oplossing is.
Dan zou ik in mijn spaarpotje kijken of daar nog genoeg in zit voor de aanschaf van een split unitje.
(Maar dat moet je je maar net kunnen veroorloven. Dat besef ik)
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Warmte en noodbed

10
Menno M. schreef:En dus is het nu niet meer warm op je kamer, ofzo? :mrgreen:
[bigsmile] [troest] [aberaber]
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Warmte en noodbed

11
Met mijn digitale tovermeter gemeten, dat het dakraam en het hout ervan bijna 7 graden warmer is, dan het geïsoleerde dakbeschot. Raam dus dicht houden !!
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Warmte en noodbed

15
Ruud J, schreef:Piet wordt al opgenomen. Ook dat programma ervoor.

Groet RuudJ
Ervoor ? straks even terugspoelen.
Er komt een soort slaapregistratie horloge in voor.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Warmte en noodbed

17
Hij staat al hier online https://www.rtl.nl/video/64d60e09-d884- ... 8d1a52b2f/

Tot dusver ben ik niet onder de indruk. In het eerste halfuur worden er allerlei perifere zaken bijgehaald, maar geen woord over apneu of SDB. Terwijl de presentator zelf klaagt over insomnie en klinkt alsof zijn neus pot en potdicht zit.

Heet douchen, mindfulness, kiwi's eten, darmflora bemesten... Het is net alsof ze uit alle macht proberen om het onderwerp "apneu" te vermijden.

In slaap vallen achter het stuur, weer geen woord over apneu
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Warmte en noodbed

18
Verder over de warmte in de zolder slaaphut. Oorzaak ontdekt: het Velux draairaam met dubbelglas wordt bloedheet aan binnenzijde. 10 graden warmer dan de isolatie van het dak. Iets, wat het effekt versterkt is de aluminium luxaflex. Helemaal fout, want aluminium geleidt warmte heel erg goed. Gaat dus meteen eraf. Heb het tijdelijk dichtgestopt met kartonnen verpakking met vulling en een oud dekbed. Opgehangen met installatiedraad. Ook de mech. ventilatie uitgebreid.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.